Globálne spotrebiteľské trendy pre rok 2024
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 08. február 2024
Výročná správa agentúry Euromonitor International, ktorá sa zaoberá prieskumom trhu, identifikovala najvýraznejšie spotrebiteľské trendy, ktoré sa budú niesť rokom 2024. Ako sa vyvíjajú hodnoty spotrebiteľov a ako sa v nadväznosti na to menia ich nákupné motivácie a potreby?
Ako sa mení nákupné správanie v lete?
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 21. august 2023
Kam a ako cestujú ľudia? Čo, kde a ako nakupujú? Menia sa preferencie a cenová citlivosť? Čo robí spotrebiteľ počas letných mesiacov?
Ako sa zákazníci vyrovnávajú s bezprecedentnými zmenami?
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 06. jún 2023
Šetria vôbec Slováci? Ak áno, ktorý tovar kupujú menej alebo vôbec? Odpovede na tieto a ďalšie otázky priniesol Ladislav Csengeri, riaditeľ divízie Spotrebiteľského panelu GfK Czech a GfK Slovakia počas konferencie New Retail Summit, ktorú organizovala spoločnosť Blue Events.
Zamestnanci sú aj vaši prví zákazníci
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 21. december 2021
Retail sa už niekoľko rokov pasuje s nedostatkom zamestnancov. Neustále zatváranie a otváranie predajní, k tomu neistota fungovania a nejasná stabilita príjmu sú okrem iného dôvodom odchodu ľudí do sektoru priemyslu či logistiky.Obchodníci sa preto snažia udržať si aspoň kľúčových ľudí a poskytnúť im rôzne lákavé benefity. Okrem iného aj zľavy na tovar.
Zdrojom peňazí detí sú najmä sviatočné dary
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 29. november 2021
Vianoce, narodeniny, meniny. Takmer každé dieťa vo veku od 11 do 15 rokov má k dispozícii vlastné peniaze, najčastejšie ich dostáva vo forme daru od svojich najbližších a pri príležitosti sviatkov.
Všimli ste si zmeny v správaní spotrebiteľov?
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 01. október 2021
Pandémia so sebou priniesla aj rôzne externé elementy, ktoré vytvárajú a ovplyvňujú prostredie, v ktorom žijú aj vaši spotrebitelia.
Študenti sú svojskí a obozretní spotrebitelia
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 31. august 2021
Presvedčí ich skôr rovesník a influencer ako autorita. Telefón bez internetu nie je pre nich funkčný. Nie sú lojálni, pretože ich zaujíma stále niečo iné a vkus menia príliš rýchlo. Chcú mať toho veľa, avšak za málo peňazí. Spoznajte mladú a perspektívnu cieľovú skupinu, študentov a študentky.
Analytička: Slovák skonzumuje za rok 70 kg mäsa
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 21. máj 2021
Slováci jedia čoraz viac mäsa, spotreba sa dostáva na úroveň v západných krajinách. Dôvodom je zlepšujúca sa situácia v slovenských domácnostiach, ktoré si doprajú viac.
Rozlišuje zákazník domáce a zahraničné e-shopy?
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 26. február 2021
Zaujímajú sa spotrebitelia o to, či nakupujú v domácom e-shope alebo v zahraničnom? Čo nakupovali počas rok trvajúcej pandémie? Aké úskalia musia pri nákupe prekonávať? Prezradíme len, že je rozdiel medzi nakupovaním a kupovaním.
Keď nákup potravín riadi zdravotný stav
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 02. september 2020
Spôsob stravovania môže ovplyvniť celý životný štýl človeka a aj celej rodiny. Niekedy je jedálniček obmedzený intoleranciami, či alergiami, inokedy sa ľudia dobrovoľne podriaďujú pravidlám tej-ktorej diéty alebo stravovacieho režimu. Retail na tieto trendy reaguje a prináša sortiment pestrý natoľko, aby sa aj ľudia s intoleranciami necítili obmedzovaní ponukou.