Centrálny Londýn je lídrom európskeho maloobchodného trhu

centralny LondynJe to zásluhou Britov a turistov, ktorí v hlavnom meste Veľkej Británie míňajú viac peňazí. Podľa novej správy medzinárodnej konzultačnej spoločnosti Colliers International sa tu v porovnaní s inými trhmi otvára viac predajní a dochádza k dvojcifernému nárastu nájomného. Aktuálne vedie Old Bond Street, kde prenájom v roku 2016 medziročne vzrástol o 48 %.

Čítať ďalej...

CPI Property Group dokončila akvizíciu retailového portfólia

nisa obr1Realitná skupina CPI Property Group úspešne dokončila akvizíciu portfólia zahŕňajúceho 11 obchodných centier v Česku, Maďarsku, Poľsku a Rumunsku.

Čítať ďalej...

Alza spúšťa v Česku pilot nového predajného automatu

ALZAautomatAlza.cz a.s., plánuje v roku 2017 ďalšiu expanziu. Líder internetového trhu chystá otvorenie predajne v Rakúsku, nové regionálne centrum v Ostrave, výrazné posilnenie v Maďarsku a pilotuje novinku – prototyp nového predajného automatu, ktorý je umiestený v pražskom obchodnom centre Eden.

Čítať ďalej...

Supermarket budúcnosti:Vízia sa zmenila na realitu

supermarket buducnostSpoločnosť Accenture vytvorila v spolupráci s COOP Italia, najväčším talianskym reťazcom supermarketov, supermarket budúcnosti.

Čítať ďalej...

Hypermarkety si opäť posilnili pozíciu na českom trhu

monitor CRPodľa výsledkov aktuálnej štúdie GfK Shopping Monitor si hypermarkety (Albert Hypermarket, Globus, Kaufland a Tesco Hypermarket) stále viac upevňujú svoju dominantnú pozíciu na českom trhu.

Čítať ďalej...

Ruský maloobchod reálne klesá

rusko maloobchodPribližne dva a pol roka platí ruský zákaz dovozu mnohých potravín a surovín na ich výrobu z EÚ, USA, Kanady, Japonska, Austrálie, Nórska a niekoľkých ďalších krajín.

Čítať ďalej...

Prieskum: Kozmetika musí nakupujúcemu hlavne voňať

gfk czechKozmetiku a vône bežne nakupuje 7 z 10 Čechov, väčšina nákupov sa odohráva v kamenných drogériách. Priemerne za kozmetický sortiment zákazníci vynaložia 600 Kč mesačne. Pri výbere výrobkov je rozhodujúca vôňa, cena a kvalita.

Čítať ďalej...

SpokojenyPes otvoril druhú predajňu. Nazval ju Psia búda

spokojny pes1Koncom februára otvoril český e-shop SpokojenyPes svoju druhú kamennú predajňu. Vybral si pre ňu pražskú štvrť Vinohrady. Interiér tejto predajne bol navrhnutý v novom koncepte, ktorý má po rekonštrukcii aj prvá kamenná predajňa tohto e-shopu v Prahe - Pankráci.

Čítať ďalej...

Aké sú trendy maloobchodu vo východnej Európe?

trendy europaVývoj potravinárskeho maloobchodu vo východnej Európe v roku 2016 bol charakterizovaný inováciami predajní a snahami o reguláciu maloobchodu. Pozrime sa detailnejšie na smery, ktorými sa maloobchod v minulom roku vyvíjal.

Čítať ďalej...

Maloobchod by si mal zákazníkov viac obchádzať

cisco prieskumNevyhnutné je viac sa zamerať aj na produktivitu práce v maloobchode. Tak to odporúča jedna z najnovších štúdií spoločnosti Cisco. Maloobchodníci totiž podľa jej záverov neustále podceňujú investície do nástrojov zvyšujúcich produktivitu práce. Dostatočne tiež nepokrývajú oblasti, v ktorých sa môžu odlíšiť od svojej konkurencie.

Čítať ďalej...