Ako spotrebitelia vnímajú prémiovosť?

premiovostPrémiové produkty sa tešia z nárastu predaja naprieč krajinami celého sveta. Predaje v tzv. prémiovej rade, ktorú charakterizuje Nielsen ako produkty s cenou vyššou minimálne o 20% oproti priemernej cene za kategóriu, rastú rapídnou rýchlosťou.

Čítať ďalej...

Letáky ovplyvňujú najviac zákazníkov z východu Slovenska

letaky2Až 76,5 % našincov letáky dostáva a prezerá si ich, 33% podľa nich aj nakupuje. Zistenia vyplývajú z aktuálnej štúdie Shopping Monitor Slovakia 2016/2017, ktorá monitoruje nákupné správanie a spotrebiteľské preferencie domácností na Slovensku.

Čítať ďalej...

Slováci sú ochotnejší sa kvôli šperkom na Valentína zadlžiť

valentin sperkSviatok zamilovaných je pre mužov ideálnou príležitosťou potešiť svoju partnerku krásnym šperkom. Podľa International Diamond Exchange patrí Valentín spolu s Vianocami a Dňom matiek medzi sviatky, v období ktorých majú klenotníctva najvyššie tržby.

Čítať ďalej...

Bazény v zime, práčky cez prázdniny a bicykle na jar

home credti sezonaNa spotrebiteľské správanie sa Slovákov výrazne vplýva sezónnosť využívania vecí, no zároveň aj ich predajná cena. Nakupovanie ľudí pritom značne ovplyvňujú výpredaje a akcie obchodníkov.

Čítať ďalej...

Alternatívne pôžičky na nákup zatiaľ príliš neoslovujú

potzickyPokiaľ sa Slováci chystajú kúpiť nejaký tovar za viac ako 200 €, no nemajú k dispozícii celú čiastku, väčšinou si zoberú klasický spotrebiteľský úver. Alternatívne spôsoby financovania zatiaľ na Slovensku príliš nie sú rozšírené.

Čítať ďalej...

Na vianočné darčeky sa tešia viac ženy, na jedlo muži

VianoceVianoce na Slovensku oslavuje takmer každý. Ľuďom sa na týchto sviatkoch najviac páči, že strávia čas s rodinou a priateľmi, celková atmosféra Vianoc, ale aj sviatočné jedlo a pitie.

Čítať ďalej...

Slováci si neváhajú na vianočné darčeky požičať

KRUK zadlzenostAž 15 % Slovákov plánuje, že si v krátkom čase vezme pôžičku, okrem iného aj na nákup vianočných darčekov.

Čítať ďalej...

Túžime po netradičných Vianociach, k realizácii však nepristúpime

home credit vianoceDve tretiny Slovákov túžia  prežiť Vianoce netradične. Radi by ich strávili mimo svojho domova v kruhu širokej rodiny, napríklad v horskej chate. Na takéto neobvyklé Vianoce by neváhalo prispieť viac ako 90 percent z nich a takmer polovica by bola dokonca ochotná vzdať sa kvôli nim vianočných darčekov.

Čítať ďalej...

Až 75% žien nakupuje vianočné darčeky

vianocePrebúdzajúca sa vianočná atmosféra dáva tušiť, že onedlho sú tu najkrajšie sviatky v roku. Medzinárodný prieskum spoločnosti Nielsen v 26 krajinách ukázal, väčšinu vianočných príprav majú na starosti ženy.

Čítať ďalej...

Slováci sú ochotní si za kvalitu aj priplatiť

kvalita NielsenV prístupe našincov k jedlu sa v súčasnosti presadzuje niekoľko tendencií. Pri nákupe potravín radi ušetria, tretina z nich je naopak ochotná si za kvalitné jedlo priplatiť a pomerne výrazný je tiež záujem o zdravý životný štýl.

Čítať ďalej...