E-commerce 2024: AI, dôraz na kvalitu a personalizovaný zážitok
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 04. marec 2024
Slovenské e-shopy mali, čo sa týka rastu tržieb v roku 2023, optimistické očakávania. Viac než tri štvrtiny respondentov zaznamenali rast alebo boli na tom porovnateľne ako v predchádzajúcom roku. Vyplynulo to z výsledkov 8. ročníka prieskumu E-shop Barometer.
5 trendov v e-commerce pre rok 2024
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 23. január 2024
E-commerce patrí medzi odvetvia, ktoré sa rozvíjajú veľkou rýchlosťou. Využívanie moderných technológií a čoraz vysoký dopyt spotrebiteľov nútia e-shopy neustále zefektívňovať svoje procesy a ponúkať čoraz komplexnejšie služby. Ako bude odvetvie vyzerať sa pokúsila priblížiť spoločnosť Upgates, ktorá sa vytvára platformy pre prevádzkovanie e-shopov.
E-shopy sa zmenili na dátové firmy
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 20. december 2023
Mnohí majitelia však ,,zlaté“ informácie nevedia dostatočne využiť. Za ostatné tri roky e-shopy nielen na Slovensku prešli extrémami, ktoré výrazne zmenili ich fungovanie. Od extrémneho rastu v rokoch pandémie 2020 a 2021 až po stagnáciu i pokles v súčasnosti. Mnohí prevádzkovatelia e-shopov si lámu hlavu, ako ďalej riadiť svoj biznis.
Čo rozhoduje o úspechu e-shopu?
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 28. júl 2023
Letné mesiace sú obdobím pre založenie nového e-shopu. Dôvodom nie je len tzv. „uhorková sezóna“ ale aj strategické časovanie, kedy je stále dosť dlho do predvianočného obdobia, aby sa e-shop etabloval nabral zákaznícku základňu.
Heureka eCommerce Insider: Rast online obchodu sa vrátil
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 03. júl 2023
Slovenský e-commerce sa v 2. kvartáli tohto roka oproti tomu minuloročnému prepadol o 5%, avšak posledné dva mesiace už zaznamenali rast. Prekvapujúcim skokanom kvartálu sú prášky na pranie s nárastom +113 %, ktorý potvrdzuje trend, že na internete už kupujeme takmer všetko. Počet e-shopov zostáva takmer rovnaký.
Obchodné siete zakladajú online trhoviská
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 06. jún 2023
To, že tradiční retaileri vstupujú do online priestoru, nie je nič nové. Mnohí prešli na stratégie multichannel, neskôr omnichannel, prevádzkujú kamenné predajne aj e-shopy, predávajú cez sociálne siete. Avšak to, že umožňujú cez svoju platformu predávať aj ďalším, menším e-shopom, to je novinka posledných rokov.
Prieskum: Až 87 % zákazníkov minie záloh za nápojové obaly
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 21. apríl 2023
Spoločnosť TOMRA zverejnila na nedávno uskutočnenom odbornom veľtrhu EuroShop štúdiu zvyklostí a postojov európskych spotrebiteľov v oblasti recyklovania. Aké sú jej zistenia?
Top trendy v e-commerce na rok 2023
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 20. apríl 2023
Umelá inteligencia čoskoro zrejme zvládne programovanie, logistiku, marketing aj personalizáciu ponúk.
Vytvorenie e-shopu nemusí byť zložité
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 28. február 2023
Nový rok znamená pre mnohých nové začiatky. Potvrdzujú to aj dáta spoločnosti Upgates, podľa ktorých vzniká až 35% nových e-shopov práve v prvom kvartáli roka. Založenie a prevádzkovanie nového elektronického obchodu sa môže zdať na prvý pohľad komplikované, no podľa odborníka to pri dodržaní základných postupov zvládne prakticky každý.
E-commerce s módou očakáva rast tržieb
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 23. február 2023
Módny priemysel po covidových rokoch ožil. Potvrdzujú to aj výsledky nedávneho prieskumu Fashion (Re)search, v ktorom takmer polovica českých a slovenských e-shopov uviedla očakávanie nárastu tržieb v tomto roku. Usilovať sa o zlepšenie ziskovosti potvrdilo až 63 % respondentov.