Po online nákupe už možno ohodnotiť aj kuriéra

kurier2017Pokiaľ zákazník nebol spokojný s doručením, doteraz sa to prejavilo v hodnotení e-shopu. Zároveň však často chcel ohodnotiť aj samotný produkt. Vznikali tak situácie, kedy zákazník mohol svoju nespokojnosť s kuriérom či produktom preniesť do hodnotenia e-shopu. To sa však mení. 

Čítať ďalej...

E-shopy vo svete vytláčajú kamenné predajne. Na Slovensku je to inak

prieskum online offlineZatiaľ čo vo svete známe značky rušia svoje kamenné predajne kvôli e-shopom, na Slovensku je trend opačný. Internetoví predajcovia dokonca otvárajú vlastné kamenné prevádzky a showroomy. Slováci totiž potrebujú objednaný tovar vidieť a vyskúšať si ho. Túto možnosť im e-shopy nemôžu odoprieť.

Čítať ďalej...

E-shopy si od zákazu predaja vyššie tržby nesľubujú

zakonnik2017Už o pár dní vstúpi do platnosti novela Zákonníka práce, ktorá prinesie zákaz maloobchodného predaja cez sviatky. Slováci si 15 dní v roku nebudú môcť nakúpiť v klasických maloobchodných predajniach. Urobiť tak môžu ale u internetových predajcov. Tí napriek tomu s vyššími tržbami nepočítajú.

Čítať ďalej...

Online trendy: Čo Slováci najčastejšie nakupujú na internete?

slovaci onlineNakupovanie tovaru online je už aj u slovenských zákazníkov čoraz obľúbenejšie. Podľa nákupného radcu Heureka utratili Slováci vlani v e-shopoch 815 miliónov €. Na čo najčastejšie míňajú online svoje financie?

Čítať ďalej...

Kontrolóri odhalili pochybenia internetových obchodníkov

kontroly soi2017V období od 17.10.2016 do 17.11.2016 vykonali inšpektori Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) kontrolu, zameranú na dodržiavanie povinností prevádzkovateľov internetových obchodov. Aké sú zistenia?

Čítať ďalej...

Medzi našincami rastie záujem o platbu vopred

platba vopredPri objednávkach z e-shopov rastie počet spotrebiteľov, ktorí si vyberajú možnosť zaplatiť za objednávku ešte pred doručením tovaru. Od nákupu na dobierku naopak postupne upúšťajú. Dôvodom je, že mnohí Slováci už uprednostňujú bezhotovostný platobný styk.

Čítať ďalej...

Prečo zažíva „diskrétne nakupovanie“ aktuálne rozmach?

zasielkovnaSlováci nakupujú radi a ako aktuálne hlási jeden z lídrov stredoeurópskeho e-commerce trhu, spoločnosť Zásielkovňa - slovenský zákazník si stále viac a viac obľubuje takzvané intímne nakupovanie.

Čítať ďalej...

Súťaž ShopRoku 2016 predstavila svojich víťazov

cena kvality 2017Cenu Heureky, o ktorej rozhodovala odborná porota, získal e-shop Zoot.sk a Cena Popularity bola udelená e-shopu Mall.sk.

Čítať ďalej...

E-commerce a súťažné právo: Prvé prešetrovanie Európskej komisie

sutaztne pravo2V druhej polovici roka 2016 sme sa v rámci prvej časti článku venovali pomerne rozšírenej obchodnej praktike v oblasti e-commerce, na ktoré sa Európska komisia („Komisia“) pozerá prinajmenšom s podozrením.

Čítať ďalej...

Zakladanie e-shopu: 10. Marketing a PR

online shopmarketingMarketing je neoddeliteľnou súčasťou podnikania. Predtým, než sa však pustíte do propagácie svojho e-shopu, uistite sa, že ste prešli všetkými krokmi, ktoré príprave marketingového plánu predchádzajú.

Čítať ďalej...