Kontrolóri odhalili pochybenia internetových obchodníkov

kontroly soi2017V období od 17.10.2016 do 17.11.2016 vykonali inšpektori Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) kontrolu, zameranú na dodržiavanie povinností prevádzkovateľov internetových obchodov. Aké sú zistenia?

Čítať ďalej...

Medzi našincami rastie záujem o platbu vopred

platba vopredPri objednávkach z e-shopov rastie počet spotrebiteľov, ktorí si vyberajú možnosť zaplatiť za objednávku ešte pred doručením tovaru. Od nákupu na dobierku naopak postupne upúšťajú. Dôvodom je, že mnohí Slováci už uprednostňujú bezhotovostný platobný styk.

Čítať ďalej...

Prečo zažíva „diskrétne nakupovanie“ aktuálne rozmach?

zasielkovnaSlováci nakupujú radi a ako aktuálne hlási jeden z lídrov stredoeurópskeho e-commerce trhu, spoločnosť Zásielkovňa - slovenský zákazník si stále viac a viac obľubuje takzvané intímne nakupovanie.

Čítať ďalej...

Súťaž ShopRoku 2016 predstavila svojich víťazov

cena kvality 2017Cenu Heureky, o ktorej rozhodovala odborná porota, získal e-shop Zoot.sk a Cena Popularity bola udelená e-shopu Mall.sk.

Čítať ďalej...

E-commerce a súťažné právo: Prvé prešetrovanie Európskej komisie

sutaztne pravo2V druhej polovici roka 2016 sme sa v rámci prvej časti článku venovali pomerne rozšírenej obchodnej praktike v oblasti e-commerce, na ktoré sa Európska komisia („Komisia“) pozerá prinajmenšom s podozrením.

Čítať ďalej...

Zakladanie e-shopu: 10. Marketing a PR

online shopmarketingMarketing je neoddeliteľnou súčasťou podnikania. Predtým, než sa však pustíte do propagácie svojho e-shopu, uistite sa, že ste prešli všetkými krokmi, ktoré príprave marketingového plánu predchádzajú.

Čítať ďalej...

Internetové nákupy sú stále obľúbenejšie aj u kyberzločincov

kyperzlocinPočet používateľov napadnutých finančným malvérom dosiahol v štvrtom kvartáli 2016 hodnotu 319 tisíc. Medziročne ide o nárast o 22,49 percent. Pod tento nárast sa pravdepodobne podpísali online nákupy počas špeciálnych sezónnych výpredajov a akcií, ktoré sa viažu k veľkým sviatkom.

Čítať ďalej...

Zakladanie e-shopu: 9. Nákupný proces

nakupny procesNákupný proces vo vašom e-shope je iba taký dobrý, ako jeho najslabší krok. Zákazník má nespočetné množstvo príležitostí nákupný proces v istej chvíli opustiť. Je iba na vás, aby ste sa tomu snažili vyhnúť.

Čítať ďalej...

Zakladanie e-shopu: 8. Zákaznícky support

eshop supportZákaznícka podpora je kľúčová nielen pre získanie nových, ale najmä pre udržanie stálych zákazníkov. Až 89 % zákazníkov prejde ku konkurencii iba preto, že nie sú spokojní so zákazníckym supportom. Nehovoriac o vyše polovici, ktorá je ochotná si za lepšiu starostlivosť o zákazníka aj priplatiť.

Čítať ďalej...

Zakladanie e-shopu: 7. Vytváranie konkurenčných výhod

Online7Podnikanie vo vysoko konkurenčných segmentoch môže byť umením. Ak chcete uspieť a napredovať, musíte preskočiť konkurenciu a ukázať zákazníkom, že váš e-shop je v niečom výnimočný.

Čítať ďalej...