Vzdelávanie spotrebiteľov vedie aj k uprednostňovaniu domácej produkcie

kvalitaPermanentné vzdelávanie spotrebiteľov ohľadom dôležitosti uskutočňovania nákupov domácich potravinárskych aj nepotravinárskych výrobkov realizuje už piaty rok ambiciózny projekt Kvalita z našich regiónov (KNZR). Aké sú jeho tohtoročné ciele?

Čítať ďalej...

Deti nakupujúcich rodičov pozorne sledujú

detinakupovanieDeti sú veľakrát súčasťou pravidelných, väčších alebo menších rodinných nákupov. Nezostane to prirodzene bez účinku. Obsah nákupného košíka sa pod ich vplyvom dokáže výrazne zmeniť. Na čo ich pohľady mieria najčastejšie?

Čítať ďalej...

Priemerne vlastníme 4 digitálne zariadenia

teneskaEšte nedávno sme sa mohli na internet pripájať len prostredníctvom osobných počítačov alebo notebookov. V súčasnosti je už situácia iná, surfovanie na internete sa stalo bežnou a obľúbenou súčasťou nášho každodenného života a tak nám moderné technológie poskytujú čoraz viac príležitostí na to, ako byť online.

Čítať ďalej...

Zákazníci zvyšujú tlak na predajcov

tlak nakupujuciEurópania sú po prvý raz od roku 2008 optimistickejší. Až 40% z nich malo na začiatku roka 2014 v úmysle svoju spotrebu zvýšiť. Aká je skutočnosť? 

Čítať ďalej...

Mladých ľudí sponzorujú hlavne rodičia

tns prieskumRodičia sú pre túto, pomerne veľkú skupinu spotrebiteľov vo veľkej miere najhlavnejším zdrojom financií pre nákupy a bežné životné náklady.  

Čítať ďalej...

Slováci si čoraz viac potrpia na vyšší štandard

vyssi standardInternetový trh na Slovensku každý rok napreduje. Slováci nakupujú čoraz drahšie spotrebiče, o čom svedčí zvyšujúca sa priemerná cena zakúpených produktov. Jednotkou na trhu je stále IT príslušenstvo, no skokanom roka 2016 sa stali elektrické zubné kefky a kávovary.

Čítať ďalej...

Spotrebiteľská klíma v EÚ je čoraz lepšia

klima gfkCelkovo zaznamenala dôvera spotrebiteľov v Európe vo štvrtom štvrťroku 2016 veľmi pozitívny rast. Ukazovateľ spotrebiteľskej dôvery podľa GfK stúpol v celej dvadsať osmičke o 5,6 bodu a v decembri dosiahol 17,9 bodu - to je najvyššia hodnota od roku 2008.

Čítať ďalej...

Domácemu prostrediu aj vareniu dávame stále prednosť

domacnostVäčšina Slovákov sa na návštevu teší, no zároveň má aj rôzne obavy. Pozvať si k sebe domov návštevu je pre 75% Slovákov spojené s radom obáv. Mladšia generácia si robí starosti, či je ich domov dostatočne reprezentatívny, ženy sa strachujú, aby sa im podarilo jedlo.

Čítať ďalej...

Z klenotov je najvyšší záujem o prstene

klenotyVianoce sú obdobím pokoja a nepochybne aj darčekov. Ľudia každoročne rozmýšľajú nad tým, čo by potešilo ich blízkych.

Čítať ďalej...

Európania chcú biometrické overovanie platieb

biometriaEurópski spotrebitelia pri platbe kartou záujem využívať biometrické bezpečnostné prvky, a to najmä v kombinácii s ďalším zabezpečením. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu spoločnosti Visa. Podľa jeho výsledkov až 73% spotrebiteľov považuje dvojfaktorové overenie platby s využitím biometrického prvku za bezpečný spôsob overenia identity majiteľa účtu.

Čítať ďalej...