KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Karlovarské minerální vody opäť zdvihli výkonnosť

Skupina Karlovarských minerálních vod (KMV) v 1. polroku 2017 v medziročnom porovnaní zvýšila predaj o 4% a dosiahla celkový obrat vo výške 3,9 miliardy Kč (+ 2%).


„Stabilná ekonomická situácia, nízka nezamestnanosť aj rast miezd podporujú dobrú náladu spotrebiteľov aj ich správanie. Ľudia cítia, že si môžu dovoliť väčšie množstvo kvalitnejších výrobkov ako predtým. Celá skupina KMV dosiahla v 1. polroku v objeme 4 % nárast. Vďaka tomu sme mohli absorbovať nárasty cien vstupných surovín aj cenu práce a nemuseli sme upravovať ceny výrobkov,“ komentuje výsledky Alessandro Pasquale, generálny riaditeľ KMV.


Významné je zvýšenie záujmu spotrebiteľov o balenú vodu z portfólia KMV. Predaj týchto vôd v objeme medziročne vzrástol na českom trhu o 4 %, na slovenskom o 2,1 % . Najviac k tomu prispel predaj prírodných minerálnych vôd. Pozitívna nálada spotrebiteľov sa premieta aj do kategórie džúsov a ovocných štiav. Spotrebitelia teda častejšie nakupujú kvalitnejšie a hodnotnejšie výrobky. K dobrým výsledkom prispeli na českom trhu aj novinky, ako Veritea, prvý produkt z celosvetovo rastúcej kategórie pravých varených čajov, alebo Poctivá limonáda od Poděbradky s ovocnou šťavou a bez umelých farbív či sladidiel.


V 1. polroku 2017 sa zrealizovala ďalšia zahraničná akvizícia skupiny - v apríli 2017 podpísali KMV dohodu o kúpe spoločnosti Quadrant Beverages JSC. Po schválení bulharskou Komisiou pre ochranu hospodárskej súťaže bola transakcia v júli formálne uzavretá. Quadrant Beverages JSC je v Bulharsku oficiálnym výrobcom a predajcom produktov spoločností PepsiCo (Pepsi, Mirinda, 7up, Evervess), Pepsi-Lipton International (Lipton Ice Tea), Gat Foods (nektáre Prisun a nealkoholické nápoje), výrobcom vody Bellissima a oficiálnym distribútorom energetického nápoja Rockstar.
Doterajší obchodný riaditeľ skupiny KMV Martin Cmero prevzal funkciu generálneho riaditeľa bulharskej Quadrant Beverages. Jeho hlavnou úlohou bude integrovať firmu do skupiny KMV a zabezpečiť jej budúci vývoj a rast.


Na Slovensku udržuje skupina KMV pozíciu dvojky na trhu prírodných minerálnych vôd. V Rakúsku je rovnako dvojkou v sektore prírodných minerálnych vôd a na tretej pozícii v ochutených vodách. V Maďarsku je lídrom na trhu prírodných minerálnych vôd v spoločnosti Szentkirályi-Kékkúti Mineral Water Ltd. Na maďarskom trhu sa KMV darí adaptovať českú tradíciu a ponúkať lokálnu minerálnu vodu Theodora aj v niekoľkých ochutených variantoch. Zároveň v Maďarsku začal predaj českej minerálnej vody Magnesia.


Zdroj: redakcia

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk