Tesco zjednodušuje výber produktov pre zákazníkov
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 29. november 2016
Tesco oznámilo svoje plány na zjednodušenie výberu produktov, ktoré ponúka. Obchodný reťazec bude ponúkať najlepšie produkty založené na meniacich sa potrebách zákazníkov; to znamená zavádzanie ďalších nových radov produktov, ako aj zníženie počtu niektorých výrobkov, ktoré už nie sú obľúbenou voľbou u zákazníkov.
Nový sortiment čaju a kávy je výsledkom prvej ukončenej revízie kategórií, pričom všetky kľúčové kategórie potravín budú zrevidované v rokoch 2017 a 2018.
„Naši zákazníci nám hovoria, že potrebujú správnu rovnováhu medzi výberom a pohodlím,“ uvádza Jamie Walker, produktový riaditeľ pre strednú Európu. „Uvedomujeme si zmeny v nákupných zvykoch zákazníkov a tie sa musia odrážať v našej ponuke. Preto revidujeme ponuky našich hlavných kategórií a spolu s našimi dodávateľmi vyberáme tie najlepšie produkty na trhu – vrátane miestnych a medzinárodných značiek, ako aj našich inovatívnych radov vlastnej značky.“
V októbri Tesco dokončilo svoj nový zjednodušený sortiment čaju a kávy. Celkový počet druhov sa znížil o 20 %, avšak zákazníci si aj teraz môžu vybrať z priemerne 133 nových produktov na krajinu. Uvedenie nových radov vlastnej značky vrátane praženej kávy, kávových zŕn a ovocných čajov podporila aj kampaň v televízii, tlači a v predajniach.
„Naše nové jednoduchšie sortimenty sú založené na podrobnej analýze toho, čo je na výrobkoch pre našich zákazníkov to najdôležitejšie. Podľa toho sme sa rozhodovali. Výsledkom je sortiment zameraný na produkty, ktoré majú všetko, čo naši zákazníci očakávajú od miestnych a medzinárodných značiek, aj inovatívneho sortimentu našich značiek,“ dodáva produktový riaditeľ spoločnosti Tesco.
Práca spoločnosti Tesco na nových sortimentoch zahŕňa úzku spoluprácu s dodávateľmi. Pre niektorých z nich zmeny v sortimente znamenajú zvýšenie počtu ponúkaných radov alebo vstup na nové trhy.
„Tieto zmeny nám pomáhajú vybudovať sortimenty zamerané na zákazníka. Vyžadujú podrobný prehľad a veľkú angažovanosť produktového tímu Tesco aj našich obchodných partnerov. Je to dlhodobý plán, ktorý si vyžaduje plynulý prechod,“ dodáva J. Walker.
Zdroj: redakcia