KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Až 8 z 10 Slovákov pravidelne raňajkuje

ranajkyObed a večera na Slovensku predstavujú hlavné jedlá dňa, ktoré si nechá ujsť len minimum ľudí. Ukázal to výskum Nielsen Admosphere realizovaný na vzorke päťsto respondentov z internetovej populácie staršej ako 15 rokov zo Slovenského národného panela.


Obedy a večere ako hlavné jedlá dňa si nenechá ujsť takmer nikto z opýtaných, 80 % ľudí je však taktiež zvyknutých pravidelne raňajkovať – a to každý deň, alebo skoro každý deň. Z vekových kategórií najviac raňajkujú ľudia medzi 55-64 rokov (73 % sa ráno naje každý deň), a naopak najmenej ľudia vo veku 25-34 rokov (každý deň raňajkuje 56 % z nich).

 

Desiate si medzi hlavnými jedlami opýtaní doprajú už o niečo menej. Desiatuje každý, alebo skoro každý deň 40 % respondentov a olovrantuje 38 %. Tieto čísla sú znateľne nižšie než v susednom Česku, kde si podľa výsledkov podobnej štúdie Nielsen Admosphere, dáva desiatu 55 % ľudí, zatiaľ čo olovrant 51 %.

 

Medzi možnosťami nosiť si obed do práce či školy z domova, a jedlom v reštaurácii, dáva väčšia časť opýtaných prednosť prvej variante – necelá tretina si nosí obedy so sebou každý, alebo skoro každý deň, pričom je medzi nimi o niečo viac žien (35 %) ako mužov (30 %). Nemalá časť ľudí – presnejšie tretina - si však obed so sebou nenosí nikdy.
Poludňajšej návšteve reštaurácie, bufetu, či jedálne dáva prednosť každý, či takmer každý deň necelá štvrtina ľudí, pričom v tejto skupine naopak dominujú muži (26 %). Zo žien využíva túto možnosť pätina. Následne tretina chodí v pracovné dni na obed do reštaurácie či bufetu len výnimočne.

 

Ani víkendové obedovanie v reštaurácii sa medzi respondentmi neteší príliš veľkej obľube. Až 54 % odpovedalo, že si cez víkend vyrazia za jedlom mimo domova len výnimočne a pätina dokonca nikdy. Raz až niekoľkokrát za mesiac si dopraje víkendové poludňajšie jedlo v reštaurácii rovnako pätina opýtaných.

 

160920 Ako casto konzumujete nasledovne jedla

 

Pripravil: dk
Zdroj a graf: Nielsen Admosphere
Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk