Čo by ľudia dokúpili do svojho bývania?
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 13. september 2016
Výsledky zaujímavého celosvetového prieskumu ukazujú, v ktorých piatich krajinách ľudia najviac usilujú o zlepšenie rôznych aspektov svojho bývania.
Keď bola v internetovom zisťovaní položená spotrebiteľom otázka, čo by vylepšili na svojom bývaní, najčastejšou odpoveďou bolo, že by chceli zmeniť dizajn alebo štýl interiéru (39 %), celkovú veľkosť či usporiadanie (38 %) a nábytok (35 %).
Online prieskum prebehol medzi 27 000 respondentmi z 22 krajín starších ako 15 rokov. Terénny výskum bol dokončený v júni 2015 a dáta boli spracované tak, aby výsledné vážené hodnoty zodpovedali demografickému zloženiu online populácie staršej ako 15 rokov na jednotlivých trhoch. Do prieskumu boli zaradené viaceré krajiny: Argentína, Austrália, Belgicko, Brazília, Česká republika, Čína, Francúzsko, Holandsko, Hongkong, Japonsko, Južná Kórea, Kanada, Mexiko, Nemecko, Poľsko, Rusko, Španielsko, Švédsko, Taliansko, Turecko, USA a Veľká Británia.
Medzi ženami po celom svete jednoznačne vyhráva túžba po krajšom interiéri – skrášliť by ho chcelo 43 % z nich. Radi by tiež zmenili nábytok (40 %) a celkovú veľkosť svojho bývania alebo usporiadania (39 %). Muži by najviac chceli zapracovať na veľkosti bývania a jeho usporiadania. Túto možnosť si vybralo 37 %. Na ďalšom mieste sa u mužov umiestnili domáce spotrebiče a vzhľad interiéru, zhodne po 35 %.
Po čom túžia muži
V celosvetovom meradle je zrejmé, že muži majú oproti ženám podstatne väčší záujem o najrôznejšie vybavenie pre domácu zábavu. Pre túto možnosť hlasovali traja z desiatich mužov (30 %), ale sotva dve z desiatich žien (19 %).
Odlišnosť podľa krajín
Krajší interiér by si najviac priali spotrebitelia v Rusku a Turecku, kde si túto možnosť zvolila viac ako polovica online populácie (konkrétne 56 a 55 %). Celková veľkosť bývania a jeho usporiadania je najdôležitejšia pre obyvateľov Hongkongu (50 %), Ruska a Argentíny (zhodne 49 %), zatiaľ čo po výmene nábytku túžia hlavne Rusi (54 %) a Turci (49 %). Domáce spotrebiče by chceli nahradiť lepšími hlavne spotrebitelia z Ruska (45 %) a Číny (40 %). V Južnej Kórei (42 %), Hongkongu (37 %) a Čína (tiež 37 %) je zase najvyššie percento respondentov, ktorí by vo svojich domovoch ocenili väčšiu čistotu a poriadok.
Dvor a záhrada
Hongkong sa rovnako umiestnil na prvom mieste z hľadiska počtu ľudí, ktorí sú spokojní s existujúcimi úložnými priestormi a tiež tých, ktorí chcú zapracovať na celkovom systéme organizácie domácnosti. Pre úložné priestory hlasovalo 47 % obyvateľov Hongkongu, za nimi nasledujú Mexičania a Argentínci zhodne so 44 %. Lepšia organizácia domácnosti je potom dôležitá pre 40 % spotrebiteľov z Hongkongu a tiež 39 % respondentov z Južnej Kórei. Dvor, záhradu a iné vonkajšie priestory by chceli zdokonaliť predovšetkým Mexičania (43 %) a Austrálčania (38 %). Po lepšom vybavení pre domácu zábavu zase najviac túžia Číňania (34 %) spolu s Mexičanmi (30 %).
V Holandsku, Japonsku, Nemecku, Francúzsku a Belgicku je naopak najvyšší podiel respondentov, ktorí uviedli, že na svojom bývaní nechcú meniť nič z vyššie uvedeného.
Dáta zo zistení spoločnosti môžu pomôcť najmä obchodníkom z radov hobbymarketov a tiež predajcov bytového zariadenia, doplnkov a potrieb pre úpravy bývania. Umožňujú zistiť, ako sa líši snaha spotrebiteľov o zlepšenie kvality bývania v závislosti od krajín, veku a pohlavia. Vďaka prepojeniu týchto dát o predstavách spotrebiteľov s priebežným sledovaním predajných miest môže spoločnosť GfK svojim klientom poskytnúť detailný prehľad o súčasnom aj budúcom vývoji dopytu na jednotlivých cieľových trhoch. Výsledky zo všetkých 22 krajín sú k dispozícii na stránke www.gfk.com/global-studies/global-study-overview/.
Pripravil: dk
Zdroj: GfK Slovakia
Ilustračné foto: Shutterstock.com