KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Ako často nakupujú Slováci v e-shopoch?

chlebounovaPopularita internetových obchodov je na Slovensku naďalej vysoká. Aspoň raz za štvrť roka v nich nakupuje 62 % ľudí, čo je o 17 % viac než v roku 2010.


Zákazníci sú vo väčšine prípadov s týmito nákupmi spokojní. Pre Slovenskú asociáciu elektronického obchodu to potvrdil prieskum spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia, ktorý sa uskutočnil na vzorke tisícov respondentov z internetovej populácie Slovenského národného panela starších ako 15 rokov.

 

V súčasnosti nakupuje online na Slovensku raz za štvrť roka, alebo častejšie, 62 % Slovákov, čo je číslo zhodné s minuloročnými výsledkami a súčasne o 17 % vyššie ako v roku 2010 - vtedy v tejto frekvencii nenakupovala ani polovica ľudí. Skupinu ľudí, ktorá dnes nakupuje online relatívne pravidelne, možno ďalej rozdeliť na tých, ktorí nakupujú raz za týždeň (je ich 6 %), aspoň raz mesačne (tých je o niečo viac ako štvrtina) a aspoň raz za štvrť roka (29 %). Aspoň raz za pol roka ďalej nakupuje 14 % ľudí a menej často pätina. Elektronické obchody nevyužívajú iba 3 % opýtaných Slovákov.

 

chlebounova2

 

Čo sa týka spokojnosti s nákupmi realizovanými v posledných 12 mesiacoch, skúsenosti opýtaných sa dajú zhrnúť ako pozitívne. Štvrtina má len tie najlepšie skúsenosti a 68 % skôr dobré, nakupovanie na internete viac-menej splnilo ich očakávania. Zlé skúsenosti majú iba 2 % respondentov.

 

chlebounova1

 

Zdroj a grafy: Nielsen Admosphere Slovakia
Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk