KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Kaufland otvoril šiestu predajňu v Bratislave

kauflandNová predajňa Kaufland na Harmincovej ulici v Bratislave privítala svojich prvých zákazníkov. Ide o šiestu predajňu na území hlavného mesta a 57. predajňu na Slovensku. Opýtali sme sa, aké sú ďalšie, tohtoročné plány tohto reťazca...


Aktuálne šesť bratislavských obchodných domov Kaufland ponúka zákazníkom tovar na celkovej predajnej ploche23 477 m2. Spolu vytvorili 540 stálych a 95 brigádnických pracovných miest. Svojim zákazníkom ponúka reťazec možnosť pohodlne zaparkovať na 1 790 parkovacích miestach. Priemerná rozloha typickej predajne je 3000m2.

 

Prevádzky v hlavnom meste

 

Kaufland patrí už takmer 15 rokov k najobľúbenejším nákupným miestam Slovákov. Tajomstvo jeho úspechu tkvie v denne čerstvom tovare, širokom výbere produktov, záručných a servisných službách a výhodných cenách. S výstavbou svojich predajných miest začal Kaufland v Bratislave v mestskej časti Nové Mesto v júni 2003, o rok neskôr, v novembri pribudla predajňa v Petržalke, koncom roka 2008 ďalšia v Rači a v júni 2013 otvorila svoje brány pre zákazníkov predajňa v mestskej časti Podunajské Biskupice. Hoci rok 2015 je ešte na začiatku, v hlavnom meste pribudli už dve prevádzky Kaufland, a to začiatkom februára na Patrónke a najnovšie v Dúbravke. Príchod ďalšieho obchodného domu v Bratislave prináša predovšetkým obyvateľom mestskej časti Dúbravka, ale aj priľahlých častí - Devínskej Novej Vsi, Lamača, Záhorskej Bystrice, Marianky, Borinky a Stupavy nové nákupné príležitosti, bohatú a pestrú ponuku viac ako 12 000 výrobkov dennej spotreby. Z toho je vyše 8 000 potravinových výrobkov, kvalitný servis, ako aj doplnkové služby.

 

Energeticky úsporné technológie

 

Pri výstavbe nových obchodných domov je kladený vysoký dôraz na ochranu životného prostredia. „Naše prevádzky v Bratislave v Podunajských Biskupiciach, na Patrónke a v Dúbravke používajú na vykurovanie a chladenie namiesto konvenčných vykurovacích kotlov technológiu tzv. rekuperácie. Súbor chladiacich zariadení obsahuje integrované tepelné čerpadlo, ktoré využíva odpadové teplo z chladiaceho procesu potravinového chladenia a dodáva ho pre potreby vykurovania, vzduchotechniky a klimatizácie. Táto technológia výrazne zlepšuje energetickú účinnosť a znižuje emisie skleníkových plynov," uvádza Martin Gärtner, hovorca spoločnosti Kaufland.

 

Na čo reťazec cieli?

 

Obchodný dom Kaufland venuje obzvlášť veľkú pozornosť sortimentu čerstvého tovaru, ktorý je zákazníkmi dlhodobo veľmi pozitívne hodnotený a v ktorom patrí Kaufland medzí lídrov na slovenskom trhu. Ťažiskové je oddelenie ovocia a zeleniny, ktoré je denne zásobované čerstvým tovarom. Zákazníci v ňom nájdu stály aj sezónny tovar - od tradičnej domácej zeleniny, cez špeciálne a v súčasnosti obľúbené balené šalátové zeleniny, až po exotické ovocie. V oddelení obslužných pultov si prídu na svoje zákazníci, ktorí obľubujú domáce regionálne výrobky, ale aj gurmáni, ktorí vyhľadávajú špeciality. V ponuke sú údeniny, lahôdky domácej a medzinárodnej kuchyne, rôzne druhy syrov, šaláty aj rôzne pochúťky pre gurmánov. Samoobslužné oddelenie mäsa ponúka čerstvé mäso pod značkou K-Purland, ktoré dostať exkluzívne len v obchodných domoch Kaufland. Ide o mäso a mäsové špeciality pripravené vo vlastnom mäsokombináte.

 

Čo rozhodne o kúpe?

 

Na základe čoho sa zákazník rozhoduje pri kúpe? „ Niekedy pred pár rokmi si zákazník kúpil tovar hlavne preto, že bol v ponuke za výhodnejšiu sumu. Dnes to celkom neplatí. Kvalita začína byť najdôležitejšie rozhodujúce kritérium. Ak by som sa na to pozrel špecifickejšie, je to kombinácia kvality, výhodnej ceny, práve prebiehajúcej akcie, nemalý je vplyv atraktivity daného tovaru. Dôležitá a zohľadňovaná je však aj blízkosť k bydlisku a možnosť bezproblémovo zaparkovať," vysvetľuje pre odborný portál RETAIL magazin.sk M. Gärtner. Ako ďalej hovorí až 70% zákazníkov je v súčasnosti nelojálnych a otvorene sa k tomu priznajú. Ak by sa zmenila napríklad značka predajne, ktorú majú najbližšie k bydlisku či pracovisku, budú navštevovať túto predajňu. „Je málo pravdepodobné, že by cestovali za značkou, ktorá tam bola predtým do inej časti mesta. Približne 30% zákazníkov je takých, čo navštevujú výlučne jednu, rokmi preverenú a obľúbenú predajňu," dodáva M. Gärtner.

 

Ponuka zákazníckych služieb

 

Okrem potravinového sortimentu Kaufland ponúka aj v novej predajni rozmanitý a cenovo výhodný tovar v oddeleniach domácich potrieb, textilu, elektra, papiernictva a hračiek, ďalej sezónne výrobky a akciový nepotravinový tovar, ktorý sa každý týždeň mení. Pokiaľ ide o niektoré špeciality, svojim zákazníkom Kaufland ponúka napríklad pokladňu bez sladkostí. Samozrejmosťou je akceptácia platobnej karty pri všetkých pokladniciach, bezplatná zákaznícka linka, bezplatné privolanie taxislužby, výrobky z pece po celý deň, či možnosť vrátania neotvorených a nepoškodených fliaš po predložení pokladničného bloku do 14 dní. Zároveň sa reťazec dobrovoľne zaviazal k bezproblémovej výmene tovaru, 3-ročnej záruke na všetky elektrospotrebiče, čerstvosti rezaných kvetov, rýchlosti pri pokladniciach či pri obslužných pultoch. Reťazec aktuálne na vybraných filiálkach testuje aj prijímanie gastrolístkov. Od apríla by mala byť možnosť nimi zaplatiť zavedená celoplošne. Kaufland v súčasnosti nemá ani vernostné karty. „Sú to určité náklady, pre nás je prioritné ponúknuť zákazníkovi atraktívne tovary za najnižšie ceny," dodáva M. Gärtner

 

Nové pracovné miesta

 

Najnovší obchodný dom Kaufland v bratislavskej Dúbravke vytvoril približne 76 stálych pracovných miest, čím spoločnosť potvrdzuje svoju pozíciu medzi najväčšími a najstabilnejšími zamestnávateľmi na Slovensku. Svojim zamestnancom okrem stabilného zamestnania v medzinárodnej spoločnosti ponúka motivujúce odmeňovanie a bohatý sociálny program. Rôzne príležitosti na vzdelávanie ponúkajú tiež priestor na osobný rozvoj a kariérny postup v spoločnosti.

 

Ďalšie plány

 

Pokiaľ ide o ďalšie plány, M. Gärtner uvádza, že cieľom je mať na Slovensku 75 predajní, avšak sám zákazník rozhodne či ich skutočne bude toľko. Aktuálne, spolu s predajňou v bratislavskej Dúbravke pribudli ešte aj predajne v Šamoríne a Veľkom Krtíši. Momentálne je ich teda 57. V pláne sú predajne v Zlatých Moravciach a Dolnom Kubíne. Areál obchodného domu v Šamoríne sa rozprestiera na pozemku s rozlohou približne 15 650 m2. Zastavaná plocha z toho predstavuje 3 640 m2 a predajná plocha zhruba 1 950 m2. Areál obchodného domu vo Veľkom Krtíši sa rozprestiera na pozemku s rozlohou približne 14 562 m2. Zastavaná plocha z toho predstavuje 3 560 m2 a predajná plocha zhruba 2 009 m2.Pribudnúť by mal aj tretí Kaufland v Košiacich kde už bolo vydané územné rozhodnutie. „Zaujímavosťou je aj pre nás projekt vo Veľkom Krtíši. Ide o predajňu s menšou rozlohou oproti ostatným fungujúcim na Slovensku. Ak sa nám tento model osvedčí, môžeme sa posunúť s takýmto konceptom aj do menších lokalít. Neplánujeme však otvárať predajne typu express," uvádza M. Gärtner. V súčasnosti Kaufland prevádzkuje viac ako 1 150 samoobslužných obchodných domov v Nemecku, Českej republike, Poľsku, Chorvátsku, Rumunsku, Bulharsku a na Slovensku.

 

Pripravil: dk
Ilustračné foto: Kaufland

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk