EuroShop RetailDesign Award 2023 pozná víťazov

Nemecké obchodné združenie EHI a Messe Düsseldorf nedávno zverejnili víťazov súťaže EuroShop RetailDesign Award 2023. Najlepšie koncepty predajní pochádzajú z Nemecka, Rakúska, Veľkej Británie a Portugalska.

 

Interspar schottentor v 

V súťaži bolo zaregistrovaných celkom 103 žiadostí z 31 krajín. Víťazi zaujali perspektívnymi myšlienkami v oblasti udržateľnosti, originálnymi dizajnovými prezentáciami a inovatívnymi maloobchodnými projektami. Odborná porota vybrala tie najlepšie koncepty predajní v piatich kategóriách - Potraviny, Móda & životný štýl, Gastronómia, Digitál a Udržateľnosť.


Ceny si z tejto súťaže si napokon odnášajú Coolblue z Düsseldorfu, vlajková predajňa Adidas Terrex z Mníchova, viedenský Interspar v časti Schottentor, Tessuti Liverpool One z Liverpoolu a Casa Portuguesa do Pastel de Bacalhau.

 

 

Kategória Potraviny: Interspar, Schottentor, Viedeň


Na jar 2021, po viac ako troch rokoch plánovania a prestavby, vznikla z bývalej centrály Wiener Bankverein nová predajňa maloobchodného reťazca Interspar. Veľkolepý priestor dýchajúci históriou, ponúka zákazníkom nevšedný zážitok z nakupovania v modernom a príťažlivo pôsobiacom supermarkete. Kombinácia použitých technológií, ponúkaného sortimentu a pamiatkovej ochrany sa tu stáva umeleckým umením modernej maloobchodnej architektúry. Historický ráz tejto budovy pritom zostal zachovaný, prešiel celkovou renováciou a budova bola citlivo prispôsobená moderným požiadavkám a potrebám jej nových užívateľov.

 

Interspar schottentor2


Ťažiskovým sortimentom je občerstvenie a teplé jedlá určené na obedňajšiu prestávku, vrátane ponuky rýb, mäsa a syrov s profesionálnou obsluhou a veľkého výberu vegetariánskych a vegánskych pokrmov. Približne tretina trhu je vyhradená na rýchle občerstvenie „so sebou“ prípadne s konzumáciou na mieste. Zákazníci tu nájdu bar a vinotéku s pestrou ponukou vín. Novinkou je aj MEZZANIN, prvá à la carte reštaurácia v sieti supermarketov, s ponukou raňajkového, obedného i večerného menu.


Ústredným miestom pre všetky otázky zákazníkov a klientsky servis je recepcia vo vstupnej hale. Záujemcovia si tu môžu objednať napríklad party servis s lahôdkovým sortimentom, sushi, ovocím a darčekovými košmi domov alebo do okolitých kancelárií. Vyzdvihnú si tu produkty pre domácnosť objednané online, ktoré nie je možné ponúkať v predajni z priestorových dôvodov alebo exkluzívne vína, ktoré boli objednané online či v predajni.


Zážitok z nakupovania umocňujú v tejto viedenskej predajni eventy, zahŕňajúce ochutnávky a spoznávanie ponuky exkluzívnych dodávateľov.

 

 

Kategória Móda a životný štýl: Tessuti Liverpool One, Liverpool


Módny dom Tessuti bol založený v roku 1985. Jeho pobočky sú v súčasnosti obľúbenou nákupnou destináciou pre kolekcie návrhárov. Nová vlajková loď bola otvorená v auguste 2022. Rozkladá sa na troch podlažiach, na ploche viac ako 2000 m2. Dizajn predajne zaujme kombináciou historického liverpoolskeho inžinierstva, klasického talianskeho štýlu a moderných digitálnych prvkov. V strede predajne púta pozornosť veľkoplošná obrazovka. Dizajnéri maloobchodnej predajne na všetkých troch podlažiach využili materiály ako terazzo, mosadz a mramor, čo je akýsi odkaz na talianske korene firmy. Neónové svetlá a oranžové látky, povrchy z brúsenej nehrdzavejúcej ocele a červené obklady podčiarkujú moderný charakter tejto maloobchodnej predajne.

 

Tessuti erda23 v

 

 

Kategória Gastronómia: Casa Portuguesa do Pastel de Bacalhau, Vila Nova de Gaia

 

Historický sklad v portugalskom Vila Nova de Gaia po rekonštrukcii na jar 2021 pripomína históriu tejto južanskej krajiny, ktorá dýcha výrobou syra a vína. Koncept prevádzky cieli na ústredné črty krajiny: gastronómiu a kultúru. Nákupný zážitok tu prakticky každú hodinu umocňujú živé organové koncerty striedajúcich sa umelcov. Dizajnu prevádzky dominuje červená farba vychádzajúca zo symboliky portugalskej vlajky. Zlaté tóny pripomínajú rozkvet Portugalska. Podmanivú atmosféru celému priestoru dodáva monumentálny stropný luster s hmotnosťou 320 kg.

 

Casa Portuguesa v

 

 

Kategória Digital: Coolblue, Düsseldorf


Holandský maloobchodný reťazec s elektronikou Coolblue otvoril v Düsseldorfe koncom roka 2021 prvú kamennú predajňu s cieľom podporiť omnichannel stratégiu aj na nemeckom trhu.


V predajni s rozlohou 2 600 m2 majú zákazníci možnosť vyskúšať si viac ako 1 000 elektronických produktov – od smartfónov a notebookov až po práčky a televízory, môžu ich porovnať s inými položkami v internetovom obchode a uskutočniť objednávku. Podrobné informácie o produktoch a tiež ďalšie poradenské služby vrátane funkcií rozšírenej reality poskytuje zákazníkom aj aplikácia Coolblue. V predajni sa nachádzajú poradenské steny, ktoré uvádzajú, čo by zákazníci mali zvážiť napríklad pri kúpe nového televízora. Môžu napríklad virtuálne umiestniť televízne obrazovky do svojho bytu a určiť tak optimálnu veľkosť svojho nového televízora. Klikni a rezervuj, Klikni a vyzdvihni spolu s možnosťou platby mobilom dopĺňajú ponuku digitálnych služieb v predajni.

 

Coolblue Duesseldorf v

 

 

Kategória Udržateľnosť: Adidas Terrex, Mníchov


Prvá vlajková predajňa outdoorovej divízie Adidas v Európe sa rozkladá na predajnej ploche 378 m2 a zameriava sa na témy udržateľnosti a regionality. Interiér predajne pozostáva z prírodných materiálov, ktoré šetria zdroje a sú recyklovateľné. Zákaznícku skúsenosť dotvárajú poskytované služby v mieste predaja a moderné digitálne instore nástroje. Cieľom inovatívneho konceptu predajne je zapojiť vlastnú outdoorovú komunitu, spájať podobne zmýšľajúcich ľudí a motivovať ich k dobrodružstvám v prírode. Inšpiráciu a nápady na trasy v Alpách a v okolí Mníchova môžu zákazníci zbierať na digitálnej obrazovke, ktorú Adidas realizuje v spolupráci s partnerom Outdooractive. Okrem toho pre milovníkov outdooru organizuje aj tzv. TERREX štvrtky, v rámci ktorých si môžu rozšíriť svoje vedomosti o turistike, trailovom behu, horolezectve a horskej cyklistike, potrebnom vybavení a chodníkoch v okolí Mníchova.

 

Adidas Terrex Mnichov v


V predajni tiež vzniká príležitosť posilniť zručnosti a schopnosti s pomocou odborníkov a nadviazať kontakt s mníchovskou outdoorovou komunitou. Týždenné workshopy, cvičenia a diskusie s outdoorovými odborníkmi prebiehajú v predajni aj vonku.


V predajni sa nachádza aj digitálna interaktívna stena, poskytujúca záujemcom o kúpu topánok dodatočné informácie o príslušnom produkte. Digitálny zážitok z nakupovania umocňujú skúšobné kabínky a digitálne dotykové body na rôznych miestach predajne.

 

retail newsletter banner F2


Zdroj: EuroShop RetailDesign Award 2023

Foto: archívy firiem

Adidas Terrex Store München: Adidas
Casa Portuguesa do Pastel de Bacalhau: CPPB Gaia
Coolblue Store Düsseldorf: Coolblue
Interspar: Zumtobel, Interspar
Tessuti Flagship Store: FrenchTye

 

 

 

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk