Nealko segment: Najviac platia domácnosti za sýtené nápoje

napojeeNealkoholické nápoje nakupujú takmer všetky slovenské domácnosti. Najviac kupujúcich majú balené vody a sýtené nápoje. Tieto kupuje viac ako 9 z 10 domácností na Slovensku.

Čítať ďalej...

Obchodníci nižšiu DPH vítajú

potraviny dphOd prvého januára nakupujú Slováci vybrané potraviny so zníženou DPH z 20 na 10 percent. Dlhodobá snaha o dosiahnutie nižšej DPH na potraviny tak napokon nabrala reálnu podobu. Aj keď zatiaľ nie takú, aká sa očakávala...

Čítať ďalej...

Produkcia mlieka v Európe rastie, cena klesá

mlieko korsnakV apríli minulého roka sa v krajinách EÚ zrušili kvóty na mlieko. Prebytky kravského mlieka v Európe sa po tomto kroku ešte viac zvýraznili, keď sa trh po zrušení kvót snaží nájsť novú rovnováhu. Vyššie prebytky zároveň viedli k prudkému poklesu cien mlieka vo väčšine európskych krajín.

Čítať ďalej...

Popri bioproduktoch rastú raw potraviny

rawSú zdravé, bez chemických zložiek, kvalitnejšie, šetrné k životnému prostrediu a majú lepšiu chuť. To sú dôvody, prečo Slováci nakupujú biopotraviny. Potvrdil to aj nedávny prieskum TNS Slovakia. Prichádza však už aj niečo ďalšie. Silnejúcim trendom sú raw potraviny.

Čítať ďalej...

Trendy sa nevyhýbajú ani čajom

caje luciaBylinky a zmesi na zahriatie. To sú hlavné čajové hity tohtoročnej zimnej sezóny. Zhodujú sa na tom ich výrobcovia a dodávatelia.

Čítať ďalej...

Pekári: Kto z veľkých hráčov patrí k najúspešnejším?

pekari ilustrakAnalytici z portálu IndexPodnikateľa tentokrát pripravili pre odborný portál RETAIL magazin.sk prehľad tržieb a ziskov slovenských výrobcov pečiva.

Čítať ďalej...

Trh alkoholických nápojov sa pripravuje na boom ginu

foto208Kým domáce značky stagnujú, predaj liehovín z dovozu rastie. Také sú najnovšie trendy na trhu s alkoholickými nápojmi. Na svoj veľkolepý návrat sa aktuálne chystá gin a aj obľúbený nápoj gin s tonikom. 

Čítať ďalej...

Rozhovor: Skokanom tohtoročnej sezóny bol Aperol

novyroccekNa Slovensku rastie kultúra pitia prémiových alkoholických nápojov. Pri ich výbere v predajni je viac zohľadňovaná kvalita, za ktorú si je spotrebiteľ ochotný priplatiť. Do rozhodovacieho procesu vstupujú viac aj emócie. 

Čítať ďalej...

Syry sú stále viac vyhľadávanejšie

syrarenMliečne výrobky sú u slovenských spotrebiteľov mimoriadne obľúbené. Nakupujú ich prakticky všetky slovenské domácnosti. Pokiaľ ide o frekvenciu nákupov, nakupované sú takmer každý tretí deň a z nákupu si zvyčajne nakupujúci donesie výrobky z dvoch rozličných kategórií.

Čítať ďalej...

Mäso: Najvyššie zisky majú spracovatelia v Nitrianskom kraji

turzaPo analýze vinárskeho priemyslu vám prinášame v spolupráci s portálom IndexPodnikatela.sk prehľad tržieb a ziskov, ktoré vyprodukovali spracovatelia mäsa na Slovensku. V prehľade je zároveň aj rebríček Top 10 spracovateľov mäsa z hľadiska výšky tržieb a zisku v roku 2014.

Čítať ďalej...

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk