Na Slovensku vzniká nová sieť predajní s potravinami
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 01. február 2018
Prípravy na otvorenie prvých predajní s názvom KRAJ aktuálne finišujú. Skupina Terno, ktorá je za týmto projektom, chce ponúkaným sortimentom osloviť nielen náročných a upovedomelých zákazníkov, ale aj tých bežných.
Už z webovej stránky tejto novej siete vyplýva, že ťažisko bude spočívať v tradičných a domácich potravinách s kvalitným zložením a neraz aj zaujímavým príbehom. Ako uvádza webová stránka projektu, tradície budú okorenené súčasnými trendami. Kraj má byť akýmsi symbolom pestrosti a širokej ponuky z trhov a od miestnych výrobcov.
Už samotné logo je spojením krásy a symbolu slovenského kraja a čerstvým vajíčkom ako tradičným domácim produktom. Symboly Tatier, slnka aj poľa sú takisto dôležitou súčasťou vznikajúcej siete predajní. Logo by malo byť jasným rozlišovacím prvkom a zákazníka bude sprevádzať počas celej návštevy predajne.
Inklinovanie k lokálnemu a tradičnému je zrejmé aj v samotnom koncepte, interiér prvých predajní navrhol architekt Dalibor Vidiečan a ilustrácie, ktoré́ koncept na každom kroku budú skrášľovať vytvoril nadaný́ mladý́ ilustrátor Jozef Gľaba.
Partnermi značky budú viacerí́ regionálni a farmárski dodávatelia. Podpora lokálnej produkcie a producentov je jednou zo základných zásad novo vznikajúcej maloobchodnej siete.
Ako vznikol názov?
„Nový koncept vychádza z trendov na slovenskom trhu, kde sa zákazníci čoraz viac zaujímajú o kvalitu, zdravé stravovanie, dosledovateľnosť pôvodu, zloženia a procesu výroby. Tieto potreby súčasný retail na slovenskom trhu nenapĺňa dostatočne,“ uvádza pre odborný portál RETAIL magazin.sk Anna Buzinkay, marketing a PR director skupiny Terno. Názov KRAJ bol, ako ďalej uvádza, vybraný spomedzi viacerých návrhov kreatívnych agentúr, keďže najlepšie vystihol podstatu konceptu. Navyše, spĺňal aj očakávania silného brandu − jednoduchosť, unikátnosť, emócia a zapamätateľnosť.
Prvé predajne
Kraj začína na jar s dvoma predajňami. V prípade oboch pôjde o supermarketový formát a miesta, kde už predtým v minulosti Terno malo predajne. „Predajná plocha v Devínskej Novej Vsi bude viac ako 1 250 m2 a v Bratislave - Petržalke vyše 1 000 m2. Celkovo ponúkneme pre naše prvé dve predajne 100 pracovných miest,“ uvádza A. Buzinkay a dodáva: „Po ich otvorení sa pustíme do vytvorenia pilotnej prevádzky KRAJ v segmente malometrážnych predajní“.
Ďalšia expanzia
Popri remodelingu bude Terno v tomto roku otvárať aj ďalšie nové predajne pod touto značkou, a to v Bratislave aj mimo nej. Ak si budú chcieť nové supermarkety Kraj získať zákazníkov, nebudú to mať vo vysoko konkurenčnom bratislavskom prostredí jednoduché. Čím sa odlíšia?
„V novom, príjemnom, modernom prostredí predajne ponúkneme bežné potraviny v spojení s výnimočným sortimentom od regionálnych dodávateľov a s najširším výberom zdravého sortimentu. To všetko efektívne dostupné pod jednou strechou, za primerané ceny a s kvalitnou zákazníckou starostlivosťou. Nákupom v našom KRAJ-i spríjemníme zákazníkom cestu k zdravému životnému štýlu, a súčasne im umožníme objaviť to dobré a poctivé z našich regiónov,“ dodáva A. Buzinkay.
Zaujímavé a nápadité má byť aj označenie jednotlivých produktov, respektíve produktových skupín. Už z toho, čo teraz uvádza webová stránka je zrejmé, že supermarkety Kraj budú mať ambície naplniť očakávania a aj spotrebiteľom so špecifickými výživovými potrebami. Ich podiel neustále rastie. V ponuke bude viacero trendových a na slovenskom trhu ojedinelých potravinových konceptov. Kreatívne a najmä netradične farebne odlíšené majú byť aj cenovky, ktoré premysleným spôsobom odlíšia rôzne kategórie sortimentnej ponuky.
Pripravil: dk
Zdroj: redakcia a Terno