KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Malé chutné YEME je otvorené

varmuzaOriginálny koncept a tovar sú základom. To však stále nestačí. ”Snažíme sa chodiť v topánkach našich zákazníkov”. Takto charakterizuje koncept YEME generálny riaditeľ spoločnosti, Ing. Peter Varmuža.

 

 

 

 

Nedávno ste otvorili v poradí druhú predajňu formátu YEME v Bratislave. Čo vás k tomu viedlo?

 

Koncept Yeme sme vždy vnímali ako obchodnú sieť, preto otvorenie novej predajne nie je ničím prekvapujúcim. Tento krok je súčasťou nášho plánu.

 

Prečo práve v Horskom parku? Čím je táto lokalita pre váš koncept príťažlivá?

 

Dlhodobo sledujeme ponuku realitného trhu a zvažujeme, či je daná lokalita pre nás vhodná. V prípade predajne na Búdkovej ulici sa spolu stretlo viacej faktorov, ktoré rozhodli.

 

V prípade druhej predajne ste zvolili menší formát. Usúdili ste, že je to zatiaľ postačujúce?

 

Menší formát nie je len reakciou na danú lokalitu a jej potenciál. Chceli sme si zároveň vyskúšať niečo, čo sa v zahraničí nazýva “covenience store”, čiže obchod pre menší každodenný nákup. My ho však nazývame po svojom ”Malé chutné Yeme”.

 

Ako reagujú na novú predajňu zákazníci?

Je ešte skoro vyhodnocovať, ale z prvých reakcií cítime, že zákaznici sú radi, že sme k nim prišli bližšie. Mnohí nás ešte nepoznali a oceňujú kvalitu, ktorú prinášame.

 

Váš koncept je orientovaný smerom k lokálnym dodávateľom s cieľom ponúknuť odlišnú skladbu sortimentu, ako je to v nadnárodných veľkoplošných predajniach. Je ponuka v oboch predajniach zhodná? Alebo sa líši, prípadne v budúcnosti bude líšiť?

 

Do našej novej predajne sa logicky zmestí menej položiek. Starostlivo sme však vybrali len tie, ktoré by ste chceli kúpiť aj svojim deťom. Bezlepkové, bio, eko a podobne. Stále chceme byť po ruke pre rodinné nákupy, pre tých, ktorí ocenia poctivý výber farmárov a výrobcov potravín. Nechceme vyrásť z detských ideálov a snov a stále veríme, že ľudia hľadajú pre svoj stôl to najlepšie.

 

Núdzu o originálnych a netradičných dodávateľov zrejme nemáte. Tipy na novinky vraj prichádzajú aj od samotných zákazníkov prostredníctvom sociálnych sietí a mnohí dodávatelia sa hlásia sami. Ako to vidíte vy?

 

Áno platí to, čo ste povedali, ale so zákazníkmi pomerne intenzívne komunikujeme aj priamo v predajni. V priebehu roka sme citlivo načúvali potrebám náročného klienta. Postupne sme uberali a dopĺňali sortiment a z pôvodných 7000 ks sa toto dolaďovanie sortimentu zatiaľ zastavilo na 10 000 produktoch.

 

Svojich zákazníkov definujete ako ľudí, ktorí sú zorientovaní v otázkach zdravého životného štýlu a sú nároční na to, čo jedia. Kto je teda vašou cieľovou skupinou?

 

Nie sme a ani sme nechceli byť formát pre úzku skupinu fajnšmekrov. Chodí k nám prierezovo celé sociodemografické spektrum. Niekto si kúpi len chlieb, niekto zase mäso, ale čo nás teší najviac je, že si našu ponuku všimli a využívajú ju hlavne tzv. rodinní zásobovači.

 

Ako sa dokáže na Slovensku presadiť netradičný formát predajne s iným ako bežným sortimentom a vyššími cenami? Vyžaduje to veľké úsilie?

 

V prvom rade treba povedať, že v Bratislave bolo už dlhšie cítiť hlad po vyššej kvalite potravín a s tým spojenými službami. Žije tu náročný spotrebiteľ. Pozrite sa na svojich známych. Koľkí z nich chodia nakupovať potraviny do Rakúska? To neznamená, že pustiť sa do inovácie tohto typu bolo jednoduché.

 

Aké úskalia sú spojené s nekonvenčnými postupmi, formátom, predajom, sortimentom, či prostredím predajne? S čím ste sa museli popasovať? A naopak, aké výhody prináša invenčnosť?

 

Na jednej strane je invenčnosť, ale našou hlavnou hybnou silou sú úvahy o jedinečnej nákupnej propozícii. Snažíme sa “chodiť v topánkach” našich zákazníkov a byť tak unikátni. Denne si kladieme otázku: “Prečo by som chcel nakupovať v Yeme?” Invenčný formát, design, prostredie, sortiment sú len fragmentami celkového dojmu.

 

Vaša prvá predajňa má za sebou už rok fungovania. Ako hodnotíte jej ekonomické výsledky?

 

Predajňa na Tomášikovej ulici je po roku nastavená. Samozrejme vieme, že tento proces nikdy nekončí. Môžem však konštatovať, že ekonomické výsledky nielen naplnili, ale aj prekročili naše plány a ciele.

 

Plánujete otvoriť ďalšie predajne formátu YEME v iných mestách? V akom časovom horizonte?


Na začiatku chceme overiť a vyladiť koncept v Bratislave, ale ak sa ukáže, že je pre spotrebiteľa naša ponuka atraktívna a bude to mať svoje ekonomické rácio aj v iných mestách, budeme zvažovať rozšírenie. Na sociálnych sietiach nás k tomuto kroku povzbudzujú ľudia z celého Slovenska.

 

Jana Kuklová
Foto: archív redakcie

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk