Obchodné centrum Eurovea sa bude ďalej rozširovať
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 14. december 2016
Eurovea vyrástla v novej modernej mestskej štvrti, ktorá od začiatku mala rozšíriť a výrazne oživiť centrum Bratislavy. Jej slávnostné otvorenie bolo v roku 2010, no prvopočiatočné plány vznikli už 10 rokov predtým.
Hlavnou myšlienkou bolo radikálne zmeniť nábrežné územie pozdĺž Dunaja. Význam názvu má reprezentovať názov spojený z dvoch slov Europa a vea (cesta).
Komplex Eurovea získal v roku 2010 aj ocenenie Stavba roka 2010. Porota vtedy túto stavbu ocenila za celospoločenský prínos, citlivé začlenenie do okolia, znovuzrodenie promenády, ale aj kvalitné riešenia a realizáciu. Atmosféru prvotriednej bratislavskej lokality dotvárajú nábrežný park a rieka Dunaj. Eurovea sa tak pýši ideálnou polohou na brehu Dunaja a zároveň v rozšírenom centre Bratislavy. Dobrá poloha ťaží z priameho dotyku s centrom hlavného mesta, ako aj ideálneho prístupu hromadnou a osobnou dopravou, teraz už aj vďaka novootvorenému Starému mostu a zrevitalizovanému Šafárikovmu námestiu.
Prestížna nákupná adresa
Eurovea sa za šesť rokov postupne stala prestížnym nákupným bulvárom Bratislavy, ktorý vyhľadávajú domáci aj zahraniční zákazníci. Kľúčovým faktorom úspechu je aj v tomto prípade samozrejme štruktúra nájomníkov, ktorá musí zohľadňovať pozíciu v centre mesta a preto sa prvé poschodie stalo novou „high street“ Bratislavy s vlajkovými loďami prestížnych značiek, ktoré majú unikátne zastúpenie na Slovensku zatiaľ iba v tomto centre (Armani Jeans, Baldinini, BCBGMAXAZRIA, Guess Jeans, Lacoste, Luisa Spagnoli, Marina Yachting, Michal Negrin, Pinko, Peny Black, Trusardi Jeans, TWIN-SET by Simona Barbieri, Weekend Max Mara). Práve hlavná nákupná ulica je to, čo Bratislave vždy chýbalo a je súčasťou takmer každého hlavného mesta.
Úspešný rok
Rok 2016 je pre obchodné centrum Eurovea, ako sa uvádza v oficiálnej tlačovej správe, najúspešnejším rokom od otvorenia – nielen z pohľadu návštevnosti a tržieb ale aj z pohľadu 100% obsadenosti centra. Napriek tomu Eurovea ešte stále nedosiahla svoje maximum a potenciál na ďalší rast je citeľný. Tento pozitívny trend je ovplyvnený nielen rozvojom oblasti ale aj posilnením ekonomickej situácie a rastom kúpyschopnosti obyvateľstva. Extenzia bola súčasťou dlhodobého plánu už od samotného vzniku projektu. Už pri výstavbe prvej fázy v roku 2008 sa zmenila situácia na trhu a plánovaná extenzia sa odložila. V súčasnosti je situácia iná a existujúcich 60.000 m2 je už nedostačujúcich z pohľadu dopytu zo strany nájomníkov a samozrejme aj návštevníkov. Rozšírenie o ďalšiu plochu je preto jednoducho nevyhnutné.
Nové značky
Extenzia rozšíri existujúcu obchodnú plochu o dodatočných 25.000m2. „Najdôležitejšie pre nás bude zachovať viditeľnú kvalitu a výnimočnú architektúru, ktorú má existujúci projekt. Pôjde nám o plnohodnotnú extenziu a efektívne rozšírenie existujúceho projektu s ambíciou ešte rozšíriť centrum mesta pozdĺž rieky. Keďže ide o rozšírenie existujúceho úspešného projektu, chceme do Eurovea priniesť značky, ktorým sme dlhodobo nevedeli ponúknuť priestor, z dôvodu dlhodobej vysokej obsadenosti. Keď hovoríme o konkrétnych nevyhnutných zmenách, tak pôjde o zväčšenie foodcourtu, ktorý je už na svojom maxime, nárast a typ zákazníkov si vyžaduje aj zväčšenie počtu kinosál a samozrejme rozšírenie mimoriadne obľúbenej nábrežnej promenády s fungujúcim gastro segmentom, ktorý je čoraz žiadanejší u našich návštevníkov. Určitou výzvou tiež bude uspokojiť nových veľkých kľúčových nájomníkov so špecifickými požiadavkami,“ informuje Peter Korbačka, majiteľ obchodného centra Eurovea.
Odhadované náklady
Odhadované náklady na extenziu projektu sú plánované v objeme približne 300 miliónov €. Obchodná časť Eurovea 2 sa bude rozširovať na 3 podzemných podlažiach, z ktorých dve budú opäť parkovisko pre verejnosť a jednom podzemnom podlaží obchodnej zóny a na 2 nadzemných obchodných podlažiach. Pôjde o jeden z najväčších developerských projektov v Bratislave v súčasnosti. Projekt bude financovaný cez štandardné trhové financovanie a momentálne už prebiehajú rokovania s finančnými inštitúciami, ktoré sa budú podieľať na financovaní extenzie.
Bratislavská Eurovea ako developerský projekt má bezpochyby veľký potenciál a je jedným z najlukratívnejších projektov v Bratislave, o čom svedčí aj úspešné refinancovanie existujúceho projektu, kde sa na začiatku tohto leta podarilo znížiť počet financujúcich inštitúcií z 9 na 3. Nové konzorcium týchto 3 bánk tvoria Tatrabanka, VUB banka a Komerční banka.
https://www.retailmagazin.sk/obchodnik/maloobchod/1846-obchodne-centrum-eurovea-sa-bude-dalej-rozsirovat#sigProId4e946aad15
Pripravil: dk
Zdroj a vizualizácie: redakcia, J&T REAL ESTATE