KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Obchodné centrum Eurovea sa bude ďalej rozširovať

eurovea uvodEurovea vyrástla v novej modernej mestskej štvrti, ktorá od začiatku mala rozšíriť a výrazne oživiť centrum Bratislavy. Jej slávnostné otvorenie bolo v roku 2010, no prvopočiatočné plány vznikli už 10 rokov predtým.


Hlavnou myšlienkou bolo radikálne zmeniť nábrežné územie pozdĺž Dunaja. Význam názvu má reprezentovať názov spojený z dvoch slov Europa a vea (cesta).

 

Komplex Eurovea získal v roku 2010 aj ocenenie Stavba roka 2010. Porota vtedy túto stavbu ocenila za celospoločenský prínos, citlivé začlenenie do okolia, znovuzrodenie promenády, ale aj kvalitné riešenia a realizáciu. Atmosféru prvotriednej bratislavskej lokality dotvárajú nábrežný park a rieka Dunaj. Eurovea sa tak pýši ideálnou polohou na brehu Dunaja a zároveň v rozšírenom centre Bratislavy. Dobrá poloha ťaží z priameho dotyku s centrom hlavného mesta, ako aj ideálneho prístupu hromadnou a osobnou dopravou, teraz už aj vďaka novootvorenému Starému mostu a zrevitalizovanému Šafárikovmu námestiu.

 

Prestížna nákupná adresa

 

Eurovea sa za šesť rokov postupne stala prestížnym nákupným bulvárom Bratislavy, ktorý vyhľadávajú domáci aj zahraniční zákazníci. Kľúčovým faktorom úspechu je aj v tomto prípade samozrejme štruktúra nájomníkov, ktorá musí zohľadňovať pozíciu v centre mesta a preto sa prvé poschodie stalo novou „high street“ Bratislavy s vlajkovými loďami prestížnych značiek, ktoré majú unikátne zastúpenie na Slovensku zatiaľ iba v tomto centre (Armani Jeans, Baldinini, BCBGMAXAZRIA, Guess Jeans, Lacoste, Luisa Spagnoli, Marina Yachting, Michal Negrin, Pinko, Peny Black, Trusardi Jeans, TWIN-SET by Simona Barbieri, Weekend Max Mara). Práve hlavná nákupná ulica je to, čo Bratislave vždy chýbalo a je súčasťou takmer každého hlavného mesta.

 

eurovea001

 

Úspešný rok

 

Rok 2016 je pre obchodné centrum Eurovea, ako sa uvádza v oficiálnej tlačovej správe, najúspešnejším rokom od otvorenia – nielen z pohľadu návštevnosti a tržieb ale aj z pohľadu 100% obsadenosti centra. Napriek tomu Eurovea ešte stále nedosiahla svoje maximum a potenciál na ďalší rast je citeľný. Tento pozitívny trend je ovplyvnený nielen rozvojom oblasti ale aj posilnením ekonomickej situácie a rastom kúpyschopnosti obyvateľstva. Extenzia bola súčasťou dlhodobého plánu už od samotného vzniku projektu. Už pri výstavbe prvej fázy v roku 2008 sa zmenila situácia na trhu a plánovaná extenzia sa odložila. V súčasnosti je situácia iná a existujúcich 60.000 m2 je už nedostačujúcich z pohľadu dopytu zo strany nájomníkov a samozrejme aj návštevníkov. Rozšírenie o ďalšiu plochu je preto jednoducho nevyhnutné.

 

Nové značky

 

Extenzia rozšíri existujúcu obchodnú plochu o dodatočných 25.000m2. „Najdôležitejšie pre nás bude zachovať viditeľnú kvalitu a výnimočnú architektúru, ktorú má existujúci projekt. Pôjde nám o plnohodnotnú extenziu a efektívne rozšírenie existujúceho projektu s ambíciou ešte rozšíriť centrum mesta pozdĺž rieky. Keďže ide o rozšírenie existujúceho úspešného projektu, chceme do Eurovea priniesť značky, ktorým sme dlhodobo nevedeli ponúknuť priestor, z dôvodu dlhodobej vysokej obsadenosti. Keď hovoríme o konkrétnych nevyhnutných zmenách, tak pôjde o zväčšenie foodcourtu, ktorý je už na svojom maxime, nárast a typ zákazníkov si vyžaduje aj zväčšenie počtu kinosál a samozrejme rozšírenie mimoriadne obľúbenej nábrežnej promenády s fungujúcim gastro segmentom, ktorý je čoraz žiadanejší u našich návštevníkov. Určitou výzvou tiež bude uspokojiť nových veľkých kľúčových nájomníkov so špecifickými požiadavkami,“ informuje Peter Korbačka, majiteľ obchodného centra Eurovea.

 

eurovea002

 

Odhadované náklady

 

Odhadované náklady na extenziu projektu sú plánované v objeme približne 300 miliónov €. Obchodná časť Eurovea 2 sa bude rozširovať na 3 podzemných podlažiach, z ktorých dve budú opäť parkovisko pre verejnosť a jednom podzemnom podlaží obchodnej zóny a na 2 nadzemných obchodných podlažiach. Pôjde o jeden z najväčších developerských projektov v Bratislave v súčasnosti. Projekt bude financovaný cez štandardné trhové financovanie a momentálne už prebiehajú rokovania s finančnými inštitúciami, ktoré sa budú podieľať na financovaní extenzie.

 

Bratislavská Eurovea ako developerský projekt má bezpochyby veľký potenciál a je jedným z najlukratívnejších projektov v Bratislave, o čom svedčí aj úspešné refinancovanie existujúceho projektu, kde sa na začiatku tohto leta podarilo znížiť počet financujúcich inštitúcií z 9 na 3. Nové konzorcium týchto 3 bánk tvoria Tatrabanka, VUB banka a Komerční banka.



Pripravil: dk
Zdroj a vizualizácie: redakcia, J&T REAL ESTATE

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk