KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

tomas krasny mTomáš Krásný

Blue Events

Čo sa ukrýva pod označením „New Retail“ ?

V súvislosti s prípravami odbornej konferencie New Retail Summit 2020, ktorá sa uskutoční v Bratislave 4. marca 2020, sa ma ľudia často pýtajú, čo to je ten nový retail a aká je podľa mňa budúcnosť maloobchodu.

 

Výraz „New Retail“ som prvýkrát počul pred dvoma rokmi na World Retail Congresse z úst jedného zo šéfov firmy Alibaba. Musím sa priznať, že som si ho hneď na prvýkrát zamiloval a to aj napriek tomu, že nie som veľký fanúšik myšlienok, ktoré prichádzajú z Číny. Ide totiž o jasný a prehľadný popis toho, čomu sa inak hovorí krkolomnými, do slovenčiny ťažko preložiteľnými, termínmi ako „omnichannel“, „connected“ či „seamless retail“. New retail je obchod, ktorý naplno využíva moderné technológie a umožňuje predávať aj komunikovať so spotrebiteľmi vo všetkých bodoch – virtuálnych aj fyzických – ďaleko lepšie, ako v minulosti, kedy prakticky jediným miestom predaja boli kamenné predajne.

 

Aká je teda budúcnosť maloobchodu vo vyspelých krajinách ako je aj Slovensko? Napriek technologickej revolúcii a búrlivej expanzii internetových obchodov kamenné predajne určite z trhu nezmiznú. Svedčí o tom napokon ich pretrvávajúca obľuba u spotrebiteľov, a to nielen u staršej generácie. Existujú dokonca signály, že najmladší spotrebitelia v USA v nich nakupujú radšej, než sa ešte nedávno prognózovalo. Silným argumentom je aj to, že sami hráči e-commerce expandujú do kamenného retailu. Najviac o tom svedčia aktivity svetovej jednotky, Amazonu. Ten nedávno doslova šokoval finančné trhy, aj svojich konkurentov, akvizíciou ikonického reťazca predajní Whole Foods. Aktuálne pilotuje rad samoobslužných predajní Amazon Go a naviac chystá celkom nový typ veľkého potravinárskeho supermarketu s agresívnymi cenami, ktorého prvá filiálka už sa rodí v kalifornskom Los Angeles.

 

Najmenej významným dôvodom, prečo kamenné predajne prežijú, je aj to, že nové technológie umožňujú výrazne zvýšiť ich konkurencieschopnosť. Postupne tak budú vznikať predajne vybavené technológiami, ktoré budú slúžiť na identifikáciu potrieb a túžob spotrebiteľa, nepozorovane zároveň integrovanými do systému umožňujúceho nákup nielen „na predajnej ploche“, ale aj vo všetkých ďalších bodoch od e-shopu až po interkatívne video.

 

Technológie, ktoré teraz poznáme skôr zo sci-fi filmov, sa stanú realitou. Maloobchodníci budú presne analyzovať pomocou inteligentných kamier a iných senzorov nielen naše demografické parametre, ale aj našu náladu a skryté želania. Z analýz nášho nákupného správania tak umelá inteligencia v zlomku sekundy pripraví ponuku šitú na mieru. Prognózy hovoria o tom, že 80% cien v e-shopoch bude už skoro personalizovaných a nie je v zásade problém, aby tomu tak bolo časom aj v kamenných predajniach. Veľa predajní bude vyzerať skôr ako galéria moderného umenia, tovar bude osobne len pre nás prezentovaný v rôznych životných situáciách. Tie budú vymodelované pomocou virtuálnej reality na základe hlbokej znalosti konkrétneho spotrebiteľa.

 

Množstvo týchto technológií predstavíme práve na New Retail Summite 2020, kde budeme tiež rozoberať celkové trendy rozvoja maloobchodu. Veríme, že sa nám podarí prizvať k tejto diskusii čo najširšie a najreprezentatívnejšie auditórium. Vo finále totiž o tom, aký bude nový maloobchod v SR do značnej miery rozhodnú významní hráči slovenského trhu – retaileri a ich dodávatelia.

 


 

new retail summit sk 2020

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk