kaufland

kaufland veggie banner l

kaufland

Čo je nové vo svete retailu?

Retail je dynamické odvetvie, ktoré neustále prekvapuje niečím novým. Ani počas neskorej jesene nie je núdza o novinky a zmeny. Prinášame vám niekoľko zaujímavostí z posledného obdobia.

 

svet retail

 

 

HOFER vyhral medzinárodné ocenenie za trvalo udržateľné košíky

 

Diskontný reťazec s potravinami HOFER nedávno získal za svoju praktickú skladaciu škatuľku, ktorá pripomína klasický košík, ocenenie Európskej asociácie výrobcov kartónov, European Carton Excellence Award 2021 (ECMA) v kategórii Food & Drink. V rámci iniciatívy "Heute für morgen" ("Dnes pre zajtra") spoločnosť HOFER vsadila na vyšší stupeň udržateľnosti v rámci celého svojho fungovania. Diskont uvádza, že je to priorita nielen pri výrobkoch, ale aj pri ich baleniach. Aktuálnou novinkou je praktická alternatíva k plastovým obalom, ktorá je určená na kôstkové ovocie. Porotu ECMA pri tomto výrobku zaujal ekologickejší kartónový materiál a nápaditý dizajn.

 

hofer kosik

 

Charakterizuje ho jednoduchosť a dômyselnosť - skladaciu krabičku možno otvoriť jednoduchým pohybom ruky, pričom jej rúčky pripomínajú rúčky tradičného košíka s ovocím. Otvory v hornej časti a tiež po bokoch, zabezpečujú optimálnu cirkuláciu vzduchu, zároveň je možné si ovocie pred kúpou prezrieť z rôznych uhlov. V sieti HOFER ponúkajú tieto perspektívne obaly plnohodnotnú ochranu pre plody prémiových odrôd sliviek, marhúľ, nektariniek a vinohradníckych broskýň. Udržateľné kartónové ovocné košíky vyrába rakúsky výrobca skladacích krabíc MM Packaging.

 


 

V Globuse sa zákazníci budú pohybovať medzi „svetmi“

 

Globus prichádza v Česku s modernejším konceptom - cieľom zmien je zvýšiť celkový nákupný zážitok. Predajná plocha hypermarketov je po novom rozdelená na sekcie, tie v rámci danej témy zastrešia komplexnú ponuku sortimentu. Prvým takto upraveným hypermarketom je Globus v Českých Budějoviciach, rekonštrukciou prešiel aj hypermarket v Prahe Čakovicích. „Podstatou nového priestoru je funkčný a príjemný priestor s pestrou ponukou regionálnych a medzinárodných, ale tiež vlastných produktov pod značkou Poctivá výroba Globus. Tieto výrobky vznikajú priamo v priestoroch našej predajne,“ povedal Jochen Baab, konateľ spoločnosti Globus. Reťazec zároveň vo svojom novom koncepte znižuje výšku regálov a pridáva grafické prvky pre lepšiu orientáciu.

 

globus zdravy svet


„Sortiment je po novom usporiadaný tak, aby zákazníci našli súvisiaci tovar vždy spolu na jednom mieste. Vytvorili sme napríklad Svet lahôdok, teda syry a delikatesy a to hneď vedľa vinotéky,“ povedal J. Baab. Podľa jeho slov zákazníci ušetria vďaka jednoduchšej orientácii pri nákupe množstvo času. V Prahe Čakovicích prešli modernizáciou aj ďalšie zóny, napríklad Ovocie a zelenina, Pekáreň a Mäsiarstvo. Rozšírený je po novom aj medzi zákazníkmi obľúbený Zdravý svet. Novinkami sú Svet domácnosti alebo Detský svet, špecialitou je tiež nové Hydinové mäsiarstvo, ktoré priamo nadväzuje na klasický mäsiarsky pult. Celkový zážitok z nakupovania zároveň podporí otvorenie priestoru s pohľadom do vlastných výrobných priestorov. „Zákazníci v týchto predajniach uvidia, ako sa váľa cesto, ako cukrárka zdobí tortu, ako mäsiar pripravuje mäso alebo kolegyňa z lahôdok porcuje syr,“ vysvetlil J. Baab. Na modernej nákupnej ploche s dizajnom európskeho formátu našiel po novom svoje špeciálne miesto aj sortiment z medzinárodnej kuchyne. „Ucelená ponuka medzinárodných a exotických potravín v takejto forme nie je bežná. Predovšetkým mladší zákazníci sú zvyknutí v kulinárstve objavovať a experimentovať, sústreďujeme sa aj na ich priania,“ povedal J. Baab.


Súčasťou modernizácie hypermarketu v pražských Čakovicích je aj príprava priestorov, ktoré budú slúžiť na vyzdvihnutiu nákupov z e-shopu iGlobus.cz. Úspešne ho prevádzkuje Globus v hypermarkete Zličín a e-shop plánuje ďalej rozvíjať.

 


 

Biedronka Express ponúka doručenie do 15 minút

 

V Poľsku bola nedávno spustená služba expresného doručovania BIEK, ktorú ponúkajú spoločnosti Biedronka a Glovo. Aktuálne je dostupná v šiestich najväčších poľských mestách, v okruhu 2 km od mini distribučných centier Biedronky. Vo Varšave sú štyri takéto strediská, v Krakove tri, dve sú vo Vroclave, Gdaňsku a Lodži, v Poznani funguje jedno. BIEK distribuuje zákazníkom pestrý sortiment produktov, ktoré sú dostupné v predajniach Biedronka. Reťazec zdôrazňuje, za rovnako priaznivé ceny.

 

V každom novootvorenom mini distribučnom centre BIEK bude sústredených zhruba 1200 najviac obľúbených produktov, po ktorých denne siahajú milióny Poliakov. Ide o potravinové výrobky a ďalšie produkty, ktoré sú určené pre domácnosť, výrobky vlastných značiek Biedronky a tiež popredných externých značiek. Zákazníci Biedronky, ktorí využívajú aplikáciu Glovo a nachádzajú sa v zóne doručenia, teraz budú môcť uskutočniť, s využitím aplikácie, expresný nákup. Vybraný tovar im následne doručí skupina kuriérov Glovo, ktorí sú špeciálne určení pre túto službu. Pracujú pod značkou reťazca Biedronka a doručujú v expresnom čase - 15 minút od zadania objednávky, sedem dní v týždni od 8. do 23. hodiny (vo Varšave v piatok a sobotu do 2. hodiny ráno).

 

biedronka

 

Zadanie objednávky pomocou expresnej zásielkovej služby BIEK je veľmi jednoduché. Stačí si do mobilného telefónu alebo tabletu nainštalovať aplikáciu Glovo a po prihlásení zvoliť v hlavnej ponuke logo BIEK. Potom už len treba vložiť do košíka príslušné položky, zaplatiť zadaním údajov o svojej karte a čakať na kuriéra. Biedronka je v Poľsku prvým obchodným reťazcom, ktorý rozšíril svoju ponuku o ultrarýchle dodávky z novovytvorených minidistribučných centier. Týmto krokom sa prispôsobuje dynamicky sa meniacim nákupným potrebám poľských rodín. Spustenie služby Biedronka Express však nemení pravidlá prevádzky už existujúceho internetového obchodu Biedronka, ktorý od apríla minulého roku funguje vo všetkých hlavných mestách poľských vojvodstiev a ďalších veľkých mestských centrách (celkovo v 31 mestách).

 


 

Tesco otvorilo v Londýne svoju prvú „chceckout-free“ predajňu


Spoločnosť Tesco otvorila v centre Londýna svoju prvú predajňu bez pokladníc. Reťazec tak po novom umožňuje zákazníkom nakupovať a platiť aj bez potreby skenovania produktov a bez nutnosti využitia pokladnice. Nová skúšobná verzia predajne GetGo ponúka rovnaký sortiment výrobkov Tesco a zároveň nevšedný zážitok z nakupovania. Zavedenie tejto technológie do spoločnosti Tesco Express High Holborn nasleduje po úspešnej testovacej prevádzke v predajni vo Welwyn Garden City, ktorá funguje už od roku 2019. Tesco Express High Holborn je od svojho prvého otvorenia v roku 2018 bezhotovostným obchodom. Pri rozbiehaní tohto typu predajne spoločnosť Tesco spolupracovala s firmou Trigo. Sekcia vytvorená špeciálne pre výrobky s obmedzenou trvanlivosťou má v predajni samostatný východ, zamestnanci reťazca tu uskutočňujú overenie ID manuálne.

 

tesco frictionless

 

Prvá verejná GetGo predajňa zákazníkom prináša ešte pohodlnejší nákup a príjemný zážitok, zároveň ušetrí čas tým, ktorí si chcú niečo veľmi rýchlo kúpiť na obed alebo zobrať po ceste domov z práce. Obchod s touto možnosťou je otvorený od 7:00 do 23:00. Kamery nepoužívajú technológiu rozpoznávania tváre, ale namiesto toho sledujú pohyby tela. Vizuálne zákaznícke údaje nie sú ukladané ani archivované. Zákazníci, ktorí budú chcieť túto možnosť využívať, musia mať aktívnu Tesco.com aplikáciu. Ak ju ešte nemajú, pred návštevou tejto predajne si ju musia stiahnuť a potrebné je vytvoriť si na nej účet. Pri vstupe do tejto predajne sa už len prihlásia do aplikácie a môžu začať nakupovať. Kamery a implementované technológie potom identifikujú, ktoré položky si zákazníci vložili do košíka. Po nákupe odchádzajú pričom po opustení predajne sú im jednotlivé položky z košíka zaúčtované prostredníctvom Tesco.com aplikácie. Do niekoľkých minút im potom ešte do telefónu príde aj blok za nákup.

 

redakcia
Foto: archívy firiem

 

Video

Prvé ohlasy spotrebiteľov na recykláciu plastov

Retail Podcast

Category Management 2: Koho zapojiť do vytvárania plánogramu

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk