KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Predajne roka 2020 vynikajú nápaditosťou a zážitkovým fungovaním

Nemecká obchodná asociácia Handelsverband Deutschland (HDE) udelila v tomto roku ocenenia Stores of the Year 2020 niekoľkým maloobchodným značkám. Ceny putovali pre Zott Genusswelt & Outlet, Vaund, Frey Modeerlebnis, Möbel Rieger, pre vlajkovú predajňu Douglas Berlin a módny obchod Bonprix.

 

predajneroka2020 v

 

 

Cenu v kategórii Potraviny získal Zott Genusswelt & Outlet. Okrem zaujímavej architektúry predajného priestoru a príťažlivej prezentácie produktov zaujala odbornú porotu vysoká kvalitatívna úroveň pobytu v tejto predajni. Zákazníci tu v príjemnom prostredí, na ploche viac ako 1 300 m², získavajú moderný kulinársky zážitok. Nielen z nakupovania ale aj z využitia služieb samoobslužnej gastronómie. Nachádza sa tu pravdepodobne najväčší pult so syrmi v regióne, v kulinárskom svete Zott zákazníci navyše získajú príležitosť spoznať za outletové ceny širokú škálu všetkých národných aj medzinárodných značiek Zott, ktoré sa predávajú vo viac ako 75 krajinách po celom svete.

ZOOT

 

 

Vaund je víťazom v kategórii Concept Store. Ocenená predajňa otvorila svoj novodobý retailový koncept v nemeckom Hannoveri len koncom minulého roka. Ide o novú predajnú platformu pre výrobcov módy a lokálnych predajcov. Okrem zážitkovej prezentácie módy tu napríklad zákazníci nájdu aj lounge a bar. V obchodnom priestore sa dokonca nachádza zaujímavý eventový priestor, ktorý je využívaný aj počas plnej prevádzky predajne. Zákazníci sú tak aj touto netradičnou formou vtiahnutí do nablýskaného sveta módy. Hravým spôsobom sa zároveň dozvedajú príbehy predávaných produktov prostredníctvom digitálnych prvkov, ktoré sú rozmiestnené v priestoroch predajne. Predajňa ťaží aj z priamej spätnej väzby od spotrebiteľov, čo zavážilo aj u hodnotiacej odbornej poroty.

 

 

Frey Modeerlebnis ovládol kategóriu Módy. Tento módny dom ukazuje, ako si s vynikajúcim poradenstvom a vedomým zameraním sa na budovanie dobrého pocitu, pri nákupe na ploche 8 000 m², dokáže získavať vernosť zákazníkov. Predajňa pôsobí v 18 tisícovom meste Marktredwitz. Architektúra tejto predajne pracuje so zachovaním starých prvkov, pričom v správnej kombinácii s novodobými materiálmi to vytvorí predajni správnu atmosféru. Odborná porota však bola nadšená nielen architektúrou, ale aj privátnymi nákupnými salónikmi, prezentáciou módy na vlastných špeciálnych produktových nosičoch, vynikajúcou sortimentnou ponukou, priestorovo veľkorysými šatňami a 360 stupňovým zrkadlom. Módnemu domu sa podarilo vytvoriť omnichannel zážitok z nakupovania. Čoraz viac klientov začína svoj nákup v online prostredí, preto preniesli produkty, služby a všetko to, čo tohto obchodníka robí výnimočným v stacionárnom obchode aj do výkladných skríň v prostredí e-shopu.

 

 

Frey

 


Víťazstvo v kategórii Home Living si odniesol obchodník Möbel Rieger. Tento predajca nábytku zabodoval so samotnou budovou predajne, ktorá pripomína sochárske dielo. Jej fasáda je vyrobená z niekoľko tisíc zahnutých hliníkových šindľov, ktoré v slnečnom svite vytvárajú efekt iskrenia a pripomínajú ľudskú pokožku. Tento obchodník sa riadia heslom, že obchodné domy s nábytkom musia fungovať zážitkovo. V tomto prípade sa to premieta do gastro kútikov, zážitkového sveta pre menších návštevníkov prostredníctvom cirkusu Francesco Rieger a atraktívnej terasy. Tá pozýva stráviť tu príjemné chvíle s nádherným výhľadom.

 

rieger


Mimoriadna pozornosť je u tohto obchodníka venovaná aj téme udržateľnosti. Celá budova je CO2 neutrálna a vyznačuje sa 100% využitím vodnej energie. Vo veľkej miere využíva prírodné materiály, najmä drevo. Spolu s vertikálnymi záhradami, ktoré sú vytvorené priamo v predajni, vyvoláva u návštevníka pocit spätosti s prírodou. S cieľom zohľadniť klimatické aspekty a ochranu životného prostredia je celá strecha porastená zeleňou. V spolupráci s miestnym včelárom si priamo tu, na vrchole budovy, našli svoj nový domov aj včely. Möbel RIEGER tým jasne dáva najavo, že téma udržateľnosti, rovnako ako aj celosvetový problém vymierania včiel, mu nie sú ľahostajné.


Najlepším predajcom v oblasti Out of Line sa stala vlajková loď Douglas na známej Unter den Linden v Berlíne. Na ploche 800 m2 tu zákazníci môžu očakávať skutočný nákupný zážitok. Tlmené svetlo, mäkké vône a jemná hudba - novú filiálku Douglas zákazníci precítia skutočne všetkými zmyslami. Stretávajú sa tu rozmanité „zážitkové svety“. Okrem klasického poradenstva sú tu k dispozícii priestory na profesionálnu starostlivosť alebo event styling. Butik Gucci, štýlové „beauty“ kútiky pre oblasť líčenia, manikúry až po kadernícke salóny. Pri vytváraní štýlového stylingu na dôležité udalosti zákazníkov tu jednoducho nezostane žiadne želanie nesplnené.

 

Zaujímavosťou je dokonca špeciálna miestnosť pre influencerov. Hviezdy sociálnych médií sa tu tak uchýlia do útulného salóniku, môžu testovať produkty a vyrábať videá v jedinečnom prostredí. Douglas dokazuje, ako digitalizácia vytvára skutočnú pridanú hodnotu pre zákazníkov - od aplikácií virtuálnej reality až po Douglas Beauty School so známymi vizážistami a influencermi. So špeciálne vyvinutou aplikáciou Douglas Beauty Booking App si napríklad zákazníci môžu rezervovať termín u viac ako 100 prémiových partnerov meste. Ďalším príkladom prepájania offline a online nakupovania je špeciálny Click & Collect pult, kde si klienti pomocou QR kódu rýchlo vyzdvihnú svoj nákup zrealizovaný online.

 

douglas


Zo špeciálnej ceny sa mohol tešiť obchod s módnym oblečením Bonprix v Hamburgu. Prináša nové zákaznícke zážitky a kombinuje digitálne nákupné zvyklosti s výhodami stacionárneho nakupovania. V predajni zákazníci nakupujú pomocou smartfónu s aplikáciou bonprix, ktorá ich prevedie celým nákupným procesom. Pri vstupe do predajne stačí naskenovať QR kód a nakupovanie môže začať. Každý tovar je označený QR kódom, pri jeho naskenovaní skončí v nákupnom košíku. Zákazník sa môže rozhodnúť, či si ho chce vyskúšať alebo rovno kúpiť. Kým si dopraje inšpiratívnu prestávku v módnom bare, predajný personál mu pripraví vybraný tovar do skúšobnej kabínky. V prípade záujmu o inú veľkosť nemusí skúšobnú kabínku opustiť, len jednoducho zadá požiadavku do aplikácie a personál mu tovar prinesie. Po opustení kabínky sa obsah nákupného košíka zaktualizuje. Stačí už len zvoliť preferovaný spôsob platby a revolučný nákupný zážitok je ukončený.


Hodnotiaca porota ocenila vizionársky pohľad a odvahu tohto konceptu, ktorý sa efektívne rozvíja prostredníctvom interakcie so zákazníkmi. Vyhodnocovaním spätnej väzby od klientov sa aplikácia mení a dopĺňa o nové funkcionality v duchu učiaceho sa inteligentného obchodu budúcnosti.


Spoločnosť HDE v rámci Stores of the Year oceňuje vynikajúcich a inovatívnych maloobchodníkov, ktorých prestavby alebo redizajny neprebehli dávnejšie než pred rokom. Víťazov vybrala porota odborníkov z obchodných spoločností a inštitúcií. Tento rok sa do súťaže zapojilo približne 50 maloobchodných spoločností.

 


redakcia


Zdroj a foto: Handelsverband Deutschland

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk