Ako platia Nemci počas pandémie COVID-19?

Agentúra POSpulse sa v spolupráci s EHI Retail Institute zamerala na aktuálne správanie nemeckých spotrebiteľov pri pokladniciach obchodníkov. Aké sú zistenia?

 

platbyNemci v

 

 

Aktuálna pandemická situácia a potreba dodržiavania bezpečnostných vzdialenosti medzi jednotlivými nakupujúcimi prispievajú k zmene správania aj v pokladničných zónach predajní. Aktuálny prieskum agentúry POSpulse naznačil, že samoobslužné pokladnice sú v období hrozby koronavírusu čoraz obľúbenejšie. Proces skenovania a platby totiž zákazníci môžu vziať do vlastných rúk momentálne vo viac ako 1 000 predajniach s takmer 5 000 samoobslužnými pokladnicami. Skenovanie tovarov zo strany zákazníkov – či už v stacionárnej pokladnici alebo s mobilným zariadením - je vnímaný tohto ako dodatočný zákaznícky servis a v pandemických časoch sa stáva čoraz dôležitejším.


Zákazníci uprednostňujú samoobslužné pokladnice ...


Stacionárne samoobslužné pokladnice alebo mobilné „self-scanning“ systémy už využilo približne 80 % opýtaných tohto prieskumu a až 60 % by si želalo takýchto pokladníc viac. Výhody vidia v kratších čakacích dobách, v rýchlosti v rámci POS, ako aj v jednoduchej obsluhe a platbe.


V období pred pandémiou takmer 40 % Nemcov uviedlo, že by uprednostnili samoobslužné registračné pokladnice alebo bezhotovostné checkout systémy pred pokladnicami s obsluhou/s pokladníkom. Ich podiel sa logicky počas pandémie výrazne zvyšuje. Hlavným argumentom je teraz najmä možnosť vyhnúť sa bližšiemu kontaktu s inými ľuďmi, ale aj kontaktu s pokladnicou a s oddeľovačmi tovarov.


... a bezhotovostné platby


V Nemecku došlo podľa tohto prieskumu, ktorého sa zúčastnilo 1 046 spotrebiteľov, takisto k významným zmenám v spôsoboch platby. Pred pandémiou preferovalo hotovosť pri platení v predajni 38 % nemeckých spotrebiteľov, ich podiel klesol na súčasných 18 %. 42 % nemeckých nakupujúcich uprednostňuje platbu kartou, ďalších 31 % využíva bezkontaktnú platbu a približne 8 % využíva možnosť platby s využitím mobilných zariadení.

 

 

Zdroj: POSpulse, EHI Retail Institute
Ilustračné foto: Shutterstock.com

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona


newsletter optin




Video

New Retail Summit 2020 v 1 minúte

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald