Polovica Rakúšanov využíva Amazon Prime

Rakúski spotrebitelia nakupujú offline, ale s obľubou aj online. Najčastejšie využívaným obchodníkom pre online nákupy je v tejto krajine Amazon, rakúsky Shöpping.at je až na 7. mieste.

 

onlineRakusko v

 

Vyplýva to z prieskumu, ktoré Obchodné združenie Rakúska (Handelsverband) uskutočnilo prostredníctvom agentúry MindTake Research. Zúčastnilo sa viac ako 1 000 rakúskych spotrebiteľov.


Celosvetovo najväčší online predajca Amazon tak obsadzuje poprednú priečku aj medzi online nakupujúcimi v susednom Rakúsku. V minulom roku nakúpilo u tohto obchodníka až 85% Rakúšanov. Až 46% domácností má pritom v súčasnosti predplatné aj Amazon Prime a ďalších 8% sa plánuje tento rok zaregistrovať. Na druhom mieste sa umiestnilo podľa tohto prieskumu Zalando (24%), pred kalifornským nízko nákladovým obchodníkom Wish (21%). Nasledovali Ebay (18%), Otto (12%), AliExpress (9%) a rakúska online platforma Shöpping.at (5%).


„Až 85% rakúskych spotrebiteľov nakúpilo v minulom roku u nemeckého obchodníka Platzhirsch a polovica rakúskych domácností má zasa predplatné na nákup cez Amazon Prime, čo znamená, že títo zákazníci sú už zložitejšie osloviteľní inými, najmä domácimi online obchodníkmi. Takýto trend pokračuje aj v tomto roku a preto Obchodné združenie Rakúska ponúka menším a stredným obchodníkom užitočnú formu podpory, aby mohli lepšie využívať naskytajúce sa digitálne príležitosti a byť konkurencieschopnejší, “hovorí Rainer Will, generálny riaditeľ združenia Handelsverband.


KMU RETAIL


Nové iniciatívy, ktoré podporujú domáce internetové obchody, sú v tejto dobe mimoriadne dôležité. V rámci jednej takejto - KMU RETAIL, ponúka Obchodné združenie Rakúska bezplatné a flexibilné členstvo a to výlučne pre menšie a stredné maloobchodné spoločnosti. Cieľom je zlepšenie prenosu know-how v digitálnom obchode a docielenie jeho lepšej dostupnosti. Momentálne ide o najväčšiu komunitu obchodníkov v Rakúsku, celý tento ekosystém funguje bez financovania a na dobrovoľnom základe.


Hlasový obchod


Na druhej strane je však už roky avizovaný rýchly nástup hlasového obchodu. „Kým 450 000 Rakúšanov zadáva svoje personalizované údaje prostredníctvom smart asistentov vo svojich bydliskách, dochádza ku skvalitňovaniu dát o spotrebiteľskom správaní pred nákupným procesom. V skutočnosti však menej ako 2% domácich spotrebiteľov nakupuje pravidelne prostredníctvom platformy Alexa und Co., a príležitostne len menej ako 3%. 8 z 10 Rakúšanov v dohľadnej budúcnosti ani neplánuje kúpiť inteligentný reproduktor, ktorý je pre takéto nakupovanie potrebný. Hlasový obchod tak v súčasnosti má zrejme od reálneho rozmachu v našej krajine ďaleko,“ uviedol R. Will.


Čoraz rozšírenejšie sú tiež AdBlockery. Až 43% Rakúšanov si, podľa zistenia tohto prieskumu, tieto reklamné filtre nainštalovalo do svojich počítačov alebo notebookov, čo prirodzene pocítil aj reklamný priemysel.


Sociálne médiá


Čoraz vyššiu obľubu si získavajú v procese výberu tovarov v online obchodoch aj sociálne siete a nové médiá. Ktoré sú najúspešnejšie z tohto pohľadu v Rakúsku? Je to najmä Facebook (17%), YouTube (11%), Instagram (8%), WhatsApp (7%) a Pinterest (4%).


E-commerce značka kvality


Prieskum ďalej odhalil, že viac ako dve tretiny Rakúšanov (67%) venuje pri nákupe na internete pozornosť známke kvality elektronického obchodu. Približne polovica spotrebiteľov pozná aspoň jednu značku kvality podľa názvu – napríklad značku „Trustmark Austria“ Obchodného združenia Rakúska alebo „Rakúsku e-commerce známku kvality“.


„Štúdia jasne ukazuje, že známky kvality elektronického obchodu sú účinným nástrojom na posilnenie dôvery spotrebiteľov v online obchod. Známka kvality „Trustmark Austria“ je navyše aj dôležitým sprievodcom pre spotrebiteľov pri hľadaní dôveryhodných poskytovateľov. Najmä pri cezhraničnom online nakupovaní hrá momentálne kľúčovú úlohu,“ vysvetľuje R. Will. Rakúske internetové obchody, ktoré dostávajú známku kvality „Trustmark Austria“, môžu byť zároveň označené európskou značkou kvality „Ecommerce Europe Trustmark“, ktorá predstavuje bezpečné cezhraničné online nakupovanie v rámci celej Európy.

 

redakcia
Zdroj: Handelsverband

 

Ilustračné foto: Pixabay.com

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona


newsletter optin




Video

New Retail Summit 2020 v 1 minúte

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald