Európania využívajú častejšie platby pomocou nositeľných zariadení

Holandsko je na vrchole rebríčka krajín s najvyšším počtom platieb nositeľnými zariadeniami ako sú napríklad smart hodinky, prstene alebo náramky. Prvú trojicu rebríčka dopĺňajú Veľká Británia a Švajčiarsko.

 

inteligentnehodinky v

 

Platba pomocou pasívnych nositeľných zariadení je v Európe stále obľúbenejšia – počet takýchto platieb vzrástol oproti roku 2018 až osemnásobne. Tento trend sa šíri po celej Európe: zariadenia, ktoré sa dajú k platbe používať, sú dostupné v 26 členských krajinách EÚ, pričom v ponuke obchodov je na výber viac ako 30 rôznych modelov.


Hoci ide o relatívnu novinku, pre spotrebiteľov je jednoduché naučiť sa platiť týmto spôsobom a v každodennom živote ho používať. V platbách uskutočnených pomocou nositeľných zariadení je medzi európskymi krajinami na čele jednoznačne Holandsko. V roku 2019 sa v Holandsku uskutočnila celá tretina (33 %) všetkých platieb pomocou nositeľných zariadení.


S odstupom za Holandskom je Veľká Británia (18 %), Švajčiarsko (8 %) a Rusko (7 %). Susedná Česká republika sa umiestnila na siedmom mieste. Tieto údaje zahŕňajú používanie aktívnych nositeľných zariadení (vybavených batériou), ale aj pasívnych (bez vlastnej batérie), ako sú náramky, prstene alebo klasické náramkové hodinky vybavené touto funkciou.


V celosvetovom meradle sa najviac platieb nositeľnými zariadeniami uskutoční v Austrálii, za ktorou nasleduje Holandsko. Okrem Spojených štátov na ôsmom mieste sú všetky ostatné krajiny v prvej desiatke európske. Počet platieb pomocou nositeľných zariadení v Európe pokračuje i naďalej v raste: za uplynulý rok prevýšil počet európskych transakcií počet platieb uskutočnených v Spojených štátoch takmer dvadsaťkrát (19,4×).


10 európskych krajín s najvyšším počtom platieb nositeľnými zariadeniami


1. Holandsko
2. Veľká Británia
3. Švajčiarsko
4. Rusko
5. Poľsko
6. Švédsko
7. Česká republika
8. Fínsko
9. Nemecko
10. Ukrajina


S pokračujúcim vývojom technológií nositeľných zariadení vstupujú do hry i módne značky, ktoré celý trh posúvajú o krok ďalej. Vznikajú tak zariadenia, ktoré sú nie len funkčné, ale plnia súčasne i úlohu vysoko módnych doplnkov. V súčasnej dobe používa každý piaty človek chytré hodinky alebo športový náramok. Predpokladá sa, že do roku 2020 bude mať celosvetový trh s nositeľnými zariadeniami hodnotu 30 miliárd €.


Na platbu môžu spotrebitelia nositeľné zariadenia používať všade tam, kde je možné platiť bezkontaktnou platobnou kartou. Bezkontaktné platby už dokázali zmeniť podobu platenia prakticky na celom svete a ich obľúbenosť predovšetkým v Európe stále rastie. V súčasnosti sa celých 61% všetkých platieb v obchodoch uskutoční bezkontaktne, čo predstavuje nárast o 23% oproti roku 2018. V rovnakom období vzrástol z 42% na 70% aj počet obchodov, v ktorých sa dá platiť bezkontaktne. Oba tieto faktory zároveň podporujú ďalšie rozširovanie platieb realizovaných prostredníctvom nositeľných zariadení.


Nositeľné zariadenie, akým môže byť prsteň, náramok alebo chytré hodinky, je vybavené technológiou NFC (Near-Field Communication). Akonáhle užívateľ so svojim nositeľným zariadením prepojí svoju debetnú alebo kreditnú kartu, môže takýmto zariadením platiť bezkontaktne úplne rovnako, ako keby používal priamo danú platobnú kartu. Nositeľné zariadenia môžu byť tzv. pasívne alebo aktívne.

 

Pri použití pasívneho zariadenia, napríklad prsteňa, je potrebné platbu potvrdiť zadaním čísla PIN platobnej karty do platobného terminálu, rovnako ako pri platbe kartou. V prípade aktívneho zariadenia, napríklad chytrých hodiniek, je možné PIN zadať priamo do zariadenia a platbu tak potvrdiť jednoduchým priblížením chytrých hodiniek k platobnému terminálu.

 

redakcia
Zdroj: Mastercard

 

Ilustračné foto: Pixabay.com

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona


newsletter optin




Video

Čo hovoria marketéri o konferencii Brad Management 2019?

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail