Riešenie „poslednej míle“ sa stáva prioritou

Ešte nedávno považovalo viacero e-shopov dodávku objednaného tovaru k spotrebiteľovi za niečo, čo sa ich netýka a je to skôr záležitosť zmluvných partnerov. Aj to sa ale mení.

 

picture from the air 778x518

 

 

Teraz je už jasné, že tzv. posledná míľa je v oblasti internetového obchodu core businessom, má totiž zásadný vplyv na zákaznícku skúsenosť s celým nákupným procesom. Negatívne zážitky spojené s dodávkou tovarov sú v súčasnosti jednou z hlavných bŕzd ďalšej expanzie e-commerce. Obchodníci preto hľadajú cesty ako služby v tejto časti distribučného reťazca zlepšiť a čo najviac zdokonaliť.


Nemalé investície v tejto oblasti realizuje napríklad reťazec Walmart, a to vrátane masívneho prieskumu. Nedávno si nechal patentovať dve riešenia dodávok tovarov pomocou dronov. Obe sa týkajú spoľahlivosti doručenia. Jedno z nich je založené na myšlienke menšej pristávacej plochy pre drony, ktorá automaticky vyšle signál, ten dronu otvorí dvere a umožní vyskladniť dodávku bez prítomnosti obyvateľov domu.


Uplatnenie dronov testuje pre americkú sieť lekární Walgreens aj spoločnosť Wing Aviation (jedna z firiem skupiny Alphabet). Aktívne sú v tomto smere aj japonské reťazce Seiyu a Rakuten, ktoré pri dodávkach do domácností pilotujú nasadenie rôznych typov robotov.

 

drone 778x518


Do hry vstupuje aj UBER. Kupuje start-up Cornershop, špecializovaný na dodávky tovaru z potravinových predajní do domácností. Služby tejto firmy testuje aj Walmart – konkrétne v kanadskom Toronte, kde je možná donáška nákupu do 60 minút. Ide nepochybne o zaujímavé riešenie – Walmart v tomto prípade ponúka skvelú službu a s ňou spojené náklady prenáša na zákazníkov, ktorí za dodávku platia spoločnosti Cornershop.


Rozvoju „multikanálovej“ starostlivosti o zákazníkov venuje veľkú pozornosť aj americký reťazec hypermarketov Target. Uzatvoril napríklad partnerstvo s Tru Kids Brands, novým vlastníkom reťazcom Toys “R” Us. Ten po krachu svojich bývalých majiteľov výrazne posilňuje svoju aktivitu v oblasti E-Commerce. Len 8. októbra 2019 spustil prevádzku nového e-shopu ToysRUs.com. Pri nákupe na tomto e-shope je možné prejsť jedným klikom na Target.com a využívať tak všetky formy dodacích služieb, ktoré tento hypermarket ponúka. Spolupráca oboch firiem vylepšuje zákaznícky zážitok, aj ekonomiku predaja hračiek vo všetkých distribučných kanáloch.


Target však výrazne posilňuje aj atraktivitu predaja v kamenných predajniach. Ďalšie partnerstvo uzatvoril s firmou Disney, ktorá v jeho hypermarketoch otvára vlastný shop-in-shop a ponúka v ňom najmä tovar tematicky naviazaný na premiéry nových filmov pre deti a mladistvých.

 

Tomáš Krásny, Blue Events


Ilustračné foto: Pixabay.com

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona


newsletter optin




Video

Čo hovoria marketéri o konferencii Brad Management 2019?

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail