Hongkong kraľuje rebríčku najdrahších nákupných ulíc

Z nových údajov spoločnosti Cushman & Wakefield vyplýva, že Causeway Bay v Hongkongu sa udržala na čele rebríčka najdrahších nákupných ulíc na svete, kým londýnska New Bond Street získala titul najdrahšej európskej lokality.

 

nakupnaulicaprieskum v

 

Každoročne vydávaná správa „Main Streets Across the World“ (Hlavné nákupné ulice vo svete) sleduje výšku nájomného v 448 lokalitách na 68 trhoch – ide o najväčší počet zahrnutých lokalít od roku 1988, keď sa správa začala vydávať. V správe sú na základe vlastných údajov spoločnosti Cushman & Wakefield zoradené prvotriedne lokality podľa ceny za prenájom.


Stabilita prvotriednych lokalít


Causeway Bay minulý rok ukončila päťročnú nadvládu newyorskej Upper 5th Avenue a v roku 2019 svoju pozíciu obhájila s výškou nájomného 25 965,- € za m2/rok. Upper 5th Avenue je na druhom mieste s nájmom 21 295,- € za m2/rok. Na treťom mieste svetového rebríčka sa umiestnila londýnska New Bond Street, kde ročné nájmy za posledných 12 mesiacov stúpli o 2,3 % na 16 222,- € za m2/rok.


Prvú päťku uzatvárajú Avenue des Champs Elysées v Paríži (13 992,- € za m2/rok) a Via Montenapoleone v Miláne (13 700,- € za m2/rok). Najväčší nárast v nájmoch spomedzi prvej desiatky zaznamenala Pitt Street Mall v Sydney, kde nájmy za uplynulých 12 mesiacov stúpli o závratných 17,9 % na 10 185,- € za m2/rok. 5 z 10 najdrahších ulíc sveta sa nachádza v Európe, štyri v Ázii a len jedna v USA.


Autor správy, Darren Yates, vedúci maloobchodného prieskumu pre EMEA región v spoločnosti Cushman & Wakefield, sa k tomu vyjadril: „Pokiaľ ide o vývoj nájmov, tohtoročné výsledky sú pozitívne a dokazujú stabilitu prvotriednych maloobchodných lokalít. Nájmy na najlepších obchodných uliciach sveta sú pomerne stabilné a dnes je jasnejšie, akým smerom sa bude maloobchod vyvíjať. Mnohé slabšie lokality však čelia tlaku na znižovanie nájmu, najmä na vyspelejších trhoch Európy a Severnej Ameriky. V Ázii a Tichomorí má maloobchod vo všeobecnosti veľmi dobré výsledky v rámci rôznorodej skupiny trhov.“


Internetový predaj


Na celom svete táto forma predaja neustále rastie, pričom v tejto súvislosti sa hovorí najmä o výzvach, ktoré internet predstavuje pre tradičné kamenné predajne. „Vzťah medzi nimi je však zložitejší. Aj keď dnes je náročnejšie kvantifikovať hodnotu predajne, pre spotrebiteľa zostáva dôležitým kontaktným bodom a generuje tržby nielen priamo v obchode, ale aj cez internet, pretože slúži ako showroom a posilňuje prítomnosť značky – ide o tzv. haló efekt. Najúspešnejšími obchodníkmi budú tí, ktorí dokážu najlepšie prepojiť svoje kamenné aj online prevádzky a nakupujúcim poskytnú konzistentnú a pozitívnu skúsenosť so značkou.“


E-commerce je určite hrozbou, ktorú treba brať do úvahy. „Slovensko je v porovnaní so západnou časťou Európy alebo USA oveľa menej ovplyvnené online predajom. Dôvodom je nedostatočne rozvinutá logistika, cestná infraštruktúra, politika možnosti vrátenia tovaru a stále možná nedostupnosť internetu konkrétnym skupinám zákazníkov (staršie osoby, nižšie príjmy). Už teraz však vnímame, že značky sa pripravujú na oveľa silnejší dopad - vyžadovaním oveľa väčších maloobchodných priestorov, vytváraním miest vyzdvihnutia tovaru (pick-up pointov), zvyšovaním kvality politiky vrátenia tovaru a dodaním tovaru na nasledujúci deň,“ dodáva Katarína Paule, vedúca retail tímu v Cushman & Wakefield Slovensko.


Špecifiká Európy


V rámci Európy vedie New Bond Street pred Parížom a Milánom a prvú päťku uzatvára Bahnhofstrasse v Zürichu (8 195,- € za m2/rok) a Kohlmarkt vo Viedni (4 860,- € m2/rok). Dublinská Grafton Street sa nachádza na siedmej priečke rebríčka desiatich najdrahších európskych nákupných ulíc (3 794,- € m2/rok).

 

V rámci prvej desiatky zaznamenala najväčší nárast nájmov aténska ulica Ermou, a to o 14 % na 3 420,- € m2/rok. Celkovo boli nájmy minulý rok v približne 70 % európskych lokalít stabilné alebo vyššie. Evidentne však dochádza k polarizácii medzi etablovanými trhmi v severozápadnej Európe a južnou, strednou a východnou Európou, kde je moderná ponuka nižšia a internetový predaj ešte stále zaostáva.

 


Rozširovanie bude pokračovať


„Dokonca aj na hornom konci luxusného trhu sa musia maloobchodníci snažiť viac ako kedykoľvek predtým, aby zvýšili alebo si aspoň udržali počet zákazníkov, ktorí k nim zavítajú. To znamená diverzifikovať ponuku tak, aby nešlo len výlučne o predaj alebo transakcie. Zákazníci požadujú destináciu alebo atrakciu ako súčasť svojej skúsenosti so značkou, a to znamená pridanie ďalších služieb alebo partnerov, ako sú jedlo a pitie či voľnočasové aktivity. Očakávame, že tento typ rozširovania značiek bude pokračovať, pretože maloobchodníci sa snažia udržať si pozornosť svojich zákazníkov a zostať relevantnými, “ povedal Boris van Haare Heijmeijer, vedúci retail tímu pre EMEA región v Cushman & Wakefield.


Región Ázie a Tichomoria


Táto časť sveta je v relatívne silnej pozícii a nájomné vo viac ako 80 % sledovaných oblastí stúpa alebo stagnuje. India zaznamenala mimoriadne silnú výkonnosť so stabilným rastom nájomného vo viacerých mestách a maloobchodné nájmy v Hongkongu sa ukázali ako odolné proti nedávnym protestom, aj keď výhľady sú neisté.


Trendy vývoja nájomného v Severnej a Južnej Amerike sa výrazne rozchádzajú. Nájomné v Kanade a USA zostáva v mnohých oblastiach pod tlakom, hoci medzi jednotlivými ulicami môžu existovať značné rozdiely. Dobrá správa je, že nájomné na uliciach v New Yorku sa po poklese z posledných rokov zrejme stabilizuje. Maloobchodné trhy v Latinskej Amerike naďalej dozrievajú, hoci nájmy môžu byť nestále.

 

Údaje sú za druhý štvrťrok 2019


Údaje o maloobchodných nájmoch sa opierajú o názory našich odborníkov na nájomné za štandardnú jednotku v skupine 448 prvotriednych lokalít na 68 trhoch po celom svete. Pre účely tohto prieskumu je štandardná jednotka hlavnej ulice definovaná – pokiaľ je to možné – ako jednotka s predajnou plochou 150 až 200 m2. Jednotka má obvykle 6 až 8-metrové priečelie. Táto definícia si však vyžaduje určitú dávku flexibility, pretože konfigurácia jednotiek sa na jednotlivých trhoch líši. Predpoklady týkajúce sa pridružených priestorov sa riadia miestnou praxou.

 

redakcia
Zdroj: Cushman & Wakefield

 

Ilustračné foto: Pixabay.com

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona


newsletter optin




Video

Čo hovoria marketéri o konferencii Brad Management 2019?

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail