Brexit: V britských e-shopoch môže prestať nakupovať väčšina Európanov

Hrozbu brexitu bez dohody sa podarilo oddialiť. Napriek tomu, že Veľká Británia získala čas na schválenie dohody s Európskou úniou do konca januára budúceho roka, situácia ostáva naďalej nejasná.

 

hrozbabrexit2019 v

 

Prípadný brexit bez dohody by výrazne ovplyvnil správanie zákazníkov, ktorí nakupujú v britských e-shopoch. Až 70 percent Európanov by prestalo nakupovať na britských stránkach v prípade, ak by to znamenalo platbu dodatočných ciel, daní či administratívnych poplatkov. Vyplýva to z prieskumu kuriérskej firmy DPD medzi 24-tisíc zákazníkmi v 21 európskych krajinách.


Platba dodatočných daní a ciel, ako aj dlhšie dodacie lehoty by mohli byť prekážkou budúceho rozvoja cezhraničného elektronického obchodu v Európe.  Zvýšené poplatky by najviac ovplyvnili francúzskych a španielskych zákazníkov (76 %). Naopak, najmenší vplyv by mali na e-shoperov z Maďarska (52 %). Zo Slovákov, ktorí zvyknú nakupovať na britských stránkach, by sa s nimi rozlúčilo až 69 percent.


Najmä v prípade brexitu bez dohody by na tovar zakúpený on-line z Veľkej Británie mohli byť naviazané dodatočné náklady. Zákazníci budú musieť tieto poplatky zaplatiť ešte pred dodaním tovaru. Zásielka by bola až do uhradenia poplatkov zadržaná, čo by tiež mohlo predlžovať dodacie lehoty z britských internetových obchodov.


„Pri výbere internetového obchodu zohráva čas dodania tovaru rozhodujúcu úlohu. Pre zákazníkov je tiež dôležité poznať konečnú cenu tovaru už pri zadávaní objednávky. Mnohí ľudia preto môžu začať využívať viac európske e-shopy, ktoré im tento komfort poskytujú,“ dodáva Peter Pavuk, generálny riaditeľ kuriérskej spoločnosti DPD SK.


Prieskum zrealizovala pre kuriérsku spoločnosť DPD agentúra GfK na vzorke 24 258 zákazníkov e-shopov v 21 európskych krajinách.

 

Zdroj: DPD
Ilustračné foto: Shuttterstock.com

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona


newsletter optin




Video

Čo hovoria marketéri o konferencii Brad Management 2019?

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail