Omnichannel sa stáva nevyhnutnosťou

Maloobchodné firmy sa čoraz viac snažia ponúknuť spotrebiteľom možnosť nakupovať kdekoľvek a kedykoľvek, podľa ich osobného výberu.

 

omnichanel2019 v

 

V súčasnosti prestáva záležať na tom, či príslušný obchodník bol pred pár rokmi „kamenný“ alebo internetový. Je potrebné byť „omnichannel“, čiže prevádzkovať takzvaný „new retail“.


Walmart zvyšuje dôraz na digitalizáciu


Veľmi aktívne v tomto smere pôsobí najväčší obchodný reťazec na svete Walmart. V USA práve začína s dovozom potravín vrátane čerstvého tovaru zákazníkom z 1400 filiálok a do konca roku chce pokryť celú svoju americkú sieť. Tzv. „neobmedzená“ dodacia služba však nie je zadarmo, zákazníci si ju musia predplatiť za sumu cca 90 € ročne. Walmart už pred časom oznámil, že testuje možnosť, aby tovar zákazníkom vozili predavači na ceste domov z práce, čím si môžu privyrobiť. Okrem tejto služby Walmart ponúka v 3000 filiálkach aj možnosť osobného odberu tovaru, ktorý bol objednaný online.


Firma pokladá digitalizáciu za mimoriadne dôležitú. Svedčí o tom aj fakt, že od Amazonu stiahli Nuala O´Connor a vytvorili pre ňu novú pozíciu s veľmi zaujímavým názvom „chief counsel of digital citizenship“. Tento krok má Walmartu pomôcť stať sa najdôveryhodnejším maloobchodníkom aj po digitálnej revolúcii. Investície do digitalizácie a omnichannelu sa nepochybne oplatili, akcie Walmartu tento rok vzrástli o 25%.


Hodnota akcií rastie aj ďalšiemu veľkému tradičnému obchodníkovi, a to firme Kroger, ktorá obnovila svoj rast vďaka rozsiahlym investíciám do e-commerce (vrátane spolupráce s ikonickým anglickým e-shopom Ocado). Celkovo rastie síce len približne o 2%, ale predaj v digitálnych kanáloch medziročne vzrástol až o 31%. Kroger totiž rozšíril počet miest ponúkajúcich službu click and collect na 1780 a zvýšil počet predajní ponúkajúcich dodávku do domácností na 2 225. Možnosť omnichannel nákupu tak ponúka až 95% svojich zákazníkov.


Amazon vracia úder


Amazon vstupuje do sveta mnohých vzájomne prepojených kanálov „z druhej strany“. Najrazantnejším krokom bola akvizícia ikonického „kamenného“ retailera Whole Foods. V nadväznosti na to sa množia dohady o ďalších akvizíciách – aktuálne sa špekuluje napríklad o prevzatí anglických supermarketov Morrisons. Obe firmy tieto špekulácie odmietajú, ale o to viac prehlbujú svoju spoluprácu. Amazon ponúka do domácností dodávky celého sortimentu Morrisons. Viditeľne sa tak snaží zvýšiť svoj zatiaľ minimálny trhový podiel na anglickom potravinárskom trhu, ktorý sa odhaduje na 1%.

 

V Brazílii postupuje Amazon organicky a buduje svoj vlastný biznis. V 90 mestách oznámil spustenie dodávkovej služby nepotravinárskeho tovaru pod svojou značkou Prime. Po tomto oznámení akcie brazílskych obchodných reťazcov okamžite poklesli.

 

Zdroj: Blue events
Ilustračné foto: Shutterstock.com

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona


newsletter optin




Video

Čo hovoria marketéri o konferencii Brad Management 2019?

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail