kaufland jedlo banner h

kaufland jedlo banner l

kaufland jedlo banner r

Prieskum: Česi sa nad ekológiou pri nákupoch zamýšľajú intenzívnejšie

Pre našich susedov nie je najväčšou ekologickou témou globálne otepľovanie, ale odpad a plytvanie potravinami. Vyplýva to z prieskumu agentúry Simply5, ktorý má exkluzívne k dispozícii spoločnosť Globus.

 

globusobaly v

 

Až 93 % respondentov prieskumu vykonáva minimálne jednu ekologickú aktivitu pravidelne. Najčastejšie ide o pravidelné triedenie odpadu. Bežne triedi odpad 70 % opýtaných Čechov.


“Triediť odpad možno už aj u nás. Vo všetkých hypermarketoch sme inštalovali koše na separovaný odpad. Súčasne triedime aj interne, vo vlastných výrobniach, v kanceláriách a v zázemí hypermarketov,“ uviedla Rita Gabrielová, vedúca externej komunikácie Globus.


Vlastná taška


Vziať si vlastnú tašku na nákup je v Česku samozrejmosťou pre 66 % ľudí, 65 % sa vždy snaží kúpiť len to, čo potrebuje. Viac ako 80 % respondentov tohto prieskumu sa sústreďuje na to, aby vyprodukovali vo svojich domácnostiach čo najmenej odpadu, uprednostňujú ekologickejšie typy obalov a znižujú ich nakúpené množstvá.
Najčastejšie riešia ekologické otázky ženy vo veku okolo 30 rokov, ktoré sú zodpovedné za chod domácnosti a stretávajú sa s otázkou nadmiery odpadu na dennej báze. Naproti tomu je skutočnosť, že niekedy bežná situácia v obchodoch, kedy si zákazníci zakúpili k nákupu igelitovú tašku, sa vo veľkej miere stráca.


„Ekologickú zodpovednosť našich zákazníkov sa usilujeme podporiť, sústredili sme sa na vytvorenie ponuky nových tašiek, ktoré by naši zákazníci mohli použiť opakovane, bez nutnosti kupovať si jednorazovú tašku. Z našich predajní miznú plastové tašky a pribúdajú papierové. Počas leta ich doplnila aj veľká bavlnená taška a opakovane použiteľná alternatíva k mikroténovým vreckám,“ uviedla R. Gabrielová.


Väčšina chce byť zodpovednejšia, za rozumnú cenu


Skúsenosť s ekologickejším nákupom a spotrebou má podľa tohto prieskumu dokonca 93 % opýtaných českých zákazníkov. Z prieskumu tiež vyplynulo, že až 80 % ľudí je naklonených vydať sa cestou ekologicky prijateľného nakupovania, pokiaľ im samozrejme ich obchodník ponúkne jednoduché a pohodlné riešenie.


Približne polovicu zodpovedných spotrebiteľov tvoria podľa tohto prieskumu „nováčikovia“, ktorí sa ekologicky zodpovedne správajú len počas posledných piatich rokov. Takmer tretina ľudí v prieskume uviedla, že vždy alebo zvyčajne nakupujú a konzumujú spôsobom šetrným k životnému prostrediu. V súčasnosti až 48 % Čechov preferuje značky alebo poskytovateľov služieb, ktorí sú preukázateľne šetrní k životnému prostrediu. 12 % bolo ochotných si za ekologickejší tovar aj priplatiť.


Bezobalové nakupovanie


Prieskum tiež odhalil, že takmer dve tretiny českých spotrebiteľov dokážu svoje pohodlie len pre to, aby dosiahli ekologickejší spôsob spotreby a fungovania. Približne polovica ľudí je otvorená tomu, aby obetovali peniaze alebo čas naviac. Niektoré ekologické riešenia sú pritom celkom jednoduché a dostupné aj na českom trhu. Napríklad bezobalové nakupovanie nie je medzi Čechmi zatiaľ príliš známe, ale v zahraničí je medzi zákazníkmi čoraz populárnejšie.


„V bezobalovom predaji je Globus v súčasnosti pionierom na českom trhu. V roku 2012 sme prvý krát ponúkli vo vybraných hypermarketoch predaj mrazených výrobkov na váhu. Išlo o mrazenú zeleninu, rôzne typy príloh ako sú hranolky, americké zemiaky a ďalšie. V súčasnosti je tento sortiment vo všetkých našich hypermarketoch oveľa širší, zahŕňa napríklad orechy alebo aj iné suché plody. Ďalšie bezobalové novinky pripravujeme,“ uviedla R. Gabrielová.
Bezobalový predaj má podľa Globusu budúcnosť a úspech predpovedá aj to, čo podľa prieskumu vadí ľuďom najviac. Ide predovšetkým o potraviny balené v plaste, ako napríklad ovocie.


Poznámka: Prieskumu sa zúčastnilo 502 respondentov rôznych vekových kategórií (od 16 do 60 rokov) z rôznych regiónov Českej republiky.

 

Zdroj a foto: Globus

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona


newsletter optin




Video

Retail Summit 2019 v 100 sekundách

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail