KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

IKEA otvorila 7 tradičných a 11 menších obchodných domov

Počas tohto roka otvorila IKEA súčasne plánovacie štúdiá vo veľkých mestách, akými sú Moskva, New York, Paríž a Londýn. Ďalšie obchodné domy by mali čoskoro pribudnúť v Kodani, Šanghaji a Tokiu.

 

ikeasvet v

 

Ingka Group1 oznámila, že maloobchodné tržby spoločnosti IKEA narástli o 5% a vo finančnom roku 20193 dosiahli konkrétne výšku 36,7 miliard € 2(vo finančnom roku 2018 to bolo 34,8 miliardy €).

 

Spoločnosť uskutočnila viacero investícií, vrátane otvorenia nových obchodných domov v mestách, posilnenia siete doručovania tovaru a urýchlenie investícií do obnoviteľnej energie a digitálneho rozvoja.


V rýchle sa meniacom prostredí maloobchodu pokračuje Ingka Group vo zvyšovaní rastu pomocou kontaktných miest IKEA, čím zlepšuje spôsob a miesto kontaktu so zákazníkmi, aby mohla lepšie vyhovieť ich potrebám.

 

Celková návštevnosť obchodných domov IKEA zostáva na vyššej úrovni – zavítalo do nich 839 miliónov ľudí. Návštevy na stránke IKEA.com sa zvýšili o 10 % na takmer 2,6 miliardy. V tomto roku navyše online predaj vzrástol o 46 %, čo predstavuje približne 11 % z celkového predaja. Spoločnosť sa tiež zaviazala posilňovať svoj pozitívny vplyv na ľudí a planétu, preto je trvalá udržateľnosť v centre jej záujmov.


Nové investície


Ingka Group nepoľavuje v hľadaní nových spôsobov, ako poskytovať zákazníkom IKEA lepšie služby. 

Okrem nových prevádzok, ktoré v rámci sveta pribudli, bola spustená aj nová aplikácia IKEA, v ktorej môžu zákazníci kedykoľvek a kdekoľvek jednoducho vyhľadávať a nakupovať výrobky IKEA.


Ingka Group uskutočňuje naprieč spoločnosťou investície, ktoré majú za cieľ poháňať transformáciu v maloobchode vrátane nových riešení na zlepšenie zákazníckej skúsenosti. Získala tak 49 % spoločnosti Traemand, ktorá sa zaoberá inštaláciou kuchýň. Ingka Investments, investičná časť spoločnosti, navyše tento rok vykonala niekoľko menšinových investícií do spoločností, akými sú napríklad Optoro, Ori, LivSpace a Retour Matras.


Spoločnosť tiež oznámila, že zrýchlila svoje investície do obnoviteľných zdrojov energie a bude produkovať toľko obnoviteľnej energie, koľko vo svojich prevádzkach spotrebuje, čím prekoná svoj cieľ do roku 2020.

 

Spoločnosť zároveň stavia trvalú udržateľnosť priamo do jadra svojho maloobchodného podnikania a nedávno oznámila, že generálni riaditelia z jednotlivých regiónov na seba prevezmú úlohu manažérov pre oblasť trvalej udržateľnosti. V 30 krajinách preto povedú činnosť IKEA v kľúčových témach, akými sú udržateľný spôsob života, energia z obnoviteľných zdrojov a rovnoprávnosť.


IKEA Bratislava


Spoločnosť Inter IKEA Systems B.V., ktorá je vlastníkom Konceptu IKEA a celosvetovým poskytovateľom franšízovej licencie IKEA, oznámila aj celkové maloobchodné tržby vo výške 41.3 miliardy € vo všetkých 12 licencovaných spoločnostiach.


„Aj IKEA Bratislava zaznamenáva nepretržitý rast - za finančný rok 2019 očakávame 4,6% nárast. Vidíme potrebu zlepšiť pre ľudí dostupnosť IKEA, a to tak online ako i prostredníctvom našich obchodných domov. Preto sa sústreďujeme na to, ako a kde prídeme do kontaktu s našimi zákazníkmi, aby sme čo najlepšie uspokojili ich potreby. V priebehu finančného roka 2019 sme v našom obchodnom dome privítali viac ako 2,9 milióna návštevníkov. Zaznamenali sme rekordný 6% nárast návštevnosti našej webovej stránky. 12 miliónov návštevníkov webu ukazuje zvýšený záujem ľudí o nákup online. Takmer 7% celkového predaja prichádza z nákupu online,” hovorí Mounia El Hilali Acherkouk Yakhlef, generálna riaditeľka pre IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

 

Poznámka redakcie: Viac informácií o výsledkoch hospodárenia IKEA Bratislava bude dostupných v januári 2020.

 

1.Ingka Group je držiteľom licencie IKEA a strategickým partnerom vo franšízovom systéme, ktorý prevádzkuje IKEA Retail v 30 krajinách.
2. Finančné informácie v tejto tlačovej správe zatiaľ nie sú potvrdené auditom, účtovnú závierku potvrdenú auditom spoločnosti Ingka Holding poskytne Holandská obchodná komora.
3. Finančný rok: 1. septembra 2018 - 31. augusta 2019

 

redakcia
Zdroj a foto: Ingka Group

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk