Fairtrade Česko a Slovensko

Fairtrade Česko a Slovensko

Fairtrade Česko a Slovensko

Až 32 percent Čechov uprednostňuje značkové oblečenie

Trendovú módu nakupujú predovšetkým mladé ženy, pre ktoré je vzhľad odevov často dôležitejší než jeho funkčnosť a pohodlie. Zistenia vyplývajú z aktuálnej štúdie GfK Fashion.

 

obleceniecesko v

 

České ženy a muži sa od seba, pokiaľ ide o nákupy oblečenia a obuvi, v mnohom líšia. Šatník žien je omnoho bohatší, zatiaľ čo muži sa v priemere uspokoja s menším počtom kusov. To je v súlade s tým, že pre ženy (a predovšetkým tie najmladšie, do 25 rokov) je nákup módy často zábavou, priemerný muž nakupuje skôr z nutnosti.


Ženy a mladší ľudia tiež viac nakupujú podľa trendov a vzhľad odevov je pre nich často dôležitejší než funkčnosť alebo pohodlie. To je aj postoj typický predovšetkým pre veľké mestá – ľudia v menších sídlach odevy častejšie vyberajú podľa ich funkčnosti a pohodlnosti; podobné preferencie majú tiež rodičia s deťmi a starší ľudia.


„Až 45 percent opýtaných totiž tvrdí, že značka oblečenia nie je pre nich príliš alebo vôbec dôležitá. Toto tvrdenie sa ale v budúcnosti určite zmení, pretože podiel týchto „odmietačov“ značiek je najnižší v mladých vekových skupinách – značkovému oblečeniu teda postupne dorastajú zákazníci. Záujem o značkové oblečenie klesá s vekom a naopak stúpa s rastúcim príjmom nakupujúcich, u mužov je vyšší ako u žien,“ hovorí Martina Drtinová, vedúca projektu v GfK.


Dve tretiny tých, ktorí značkové oblečenie a obutie preferujú, tvrdia, že značka je pre nich zárukou kvality výrobku. Predovšetkým imidž a životný štýl značka oblečenia reprezentuje pre 12 percent nakupujúcich (hlavne bezdetných zákazníkov s vyššími príjmami).


Približne 40 percent opýtaných uvádza, že si celkom alebo čiastočne nemôže dovoliť kupovať oblečenie, aké by si priali. Sú to predovšetkým mladí ľudia (ktorí majú na obliekanie vyššie nároky) a najnižšie príjmové skupiny – dôvodom k nenakupovaniu podľa predstáv sú totiž v drvivej prevahe prípadov nedostatočné financie spolu s vysokými cenami vysnívaného oblečenia.


Prieskum bol realizovaný metódou online dopytovania v Českej republike v októbri 2018, na vzorke 1250 nakupujúcich.


Pripravila: jk
Zdroj: GfK Fashion

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

Slovak Retail Summit 2019

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail