Kamenné obchody: V roku 2019 porastú najviac v Rumunsku a Litve

Rast nominálnych tržieb v kamenných obchodoch 27 členských krajín EU (okrem Veľkej Británie) bude v roku 2019 predstavovať podľa GfK 2 percentá.

 

gfkzahranicie2019 v

 

 Na väčšinu európskych spotrebiteľov pôsobia v súčasnej dobe dve protichodné sily. Na jednej strane je to neistota súvisiaca s Brexitom, obchodné konflikty a slabšie vyhliadky rastu na významných exportných trhoch ako je napríklad Čína. Na druhej strane však panuje veľmi dobrá situácia na trhu práce, vyšší rast miezd a mierne ceny ropy.

 

Na tomto pozadí skúmala GfK kľúčové porovnávacie ukazovatele európskeho maloobchodu a výsledky tejto analýzy zverejnila v štúdii European retail in 2019.


Štúdia analyzuje vývojové trendy v 32 krajín Európy a predpokladá prognózu maloobchodných tržieb na rok 2019, ktorá pre obchodníkov, investorov a autorov projektov predstavuje dôležitú referenciu pre ich rozhodovanie.


Kľúčové zistenia štúdie:


Kúpna sila – V roku 2018 predstavovala kúpna sila každého občana európskej dvadsaťsedmičky 16,878 €. V porovnaní s predchádzajúcim rokom ide o zvýšenie o 3,0 percenta. Desať krajín EÚ s najvyšším nárastom kúpnej sily na jedného obyvateľa malo počas minulého roka podpriemernú kúpnu silu a boli prijaté do Európskej únie v rámci jej rozšírenia o východné krajiny.


Prognóza obratu pre rok 2019 – S ohľadom na pokračujúci dynamický rast internetového maloobchodu GfK očakáva v 27 krajinách EÚ nárast nominálneho obratu o 2 percentá. Najvyšší rast zo všetkých krajín EÚ sa očakáva v Rumunsku (+7 %) a Litve (+5,9%). Pre ČR sa predpovedá rast o 3,4%.


Inflácia – Ceny energií, ktorých pokles začal už koncom roka 2018, naznačujú, že v EÚ dôjde k zníženiu miery inflácie. Náladu ekonomóv kazia nielen pokračujúce obchodné spory s USA, ale aj oslabujúca európska ekonomika. V dôsledku toho sa pre EÚ predpokladá v roku 2019 nižšia mierna inflácie na úrovni 1,6 percenta.

 

Zdroj: GfK

Ilustračné foto: Shutterstock.com 

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

Slovak Retail Summit 2019

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail