Na vrchol rebríčka najdrahších nákupných ulíc sa vracia Hongkongská Causeway Bay

Po piatich rokoch vystriedala na tejto pozícii newyorskú Hornú piatu avenue. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu spoločnosti Cushman & Wakefield.

 

Hong Kong v

 

Každoročná správa Najdrahšie nákupné ulice sveta, ktorá bola vydaná už 30-krát, sleduje 446 najvýznamnejších nákupných ulíc po celom svete. Najdrahšie z nich z hľadiska nájomného v nehnuteľnostiach najvyššej kategórie, v celkovo v 65 krajinách, zoraďuje na základe interných dát spoločnosť Cushman & Wakefield do rebríčka.

 

10 najdrahsich maloobchodnych lokalit podla krajin 112018


V dôsledku výrazného poklesu cien nájomného v New Yorku sa Horná piata avenue vrátila na druhú priečku vo svetovom poradí - priemerné nájomné tu dosahuje 2 250 dolárov za štvorcovú stopu za rok, oproti 3 000 dolárom v predchádzajúcom 12-mesačnom období. Hongkonská Causeway Bay sa aj napriek miernemu poklesu priemerných cien nájomného vyhupla na prvé miesto s 2 671 dolármi za štvorcovú stopu ročne.


Tretie miesto v rebríčku patrí, s 1 744 dolármi za štvorcovú stopu a rok, londýnskej New Bond Street, ktorá je zároveň najdrahšou lokalitou v Európe. Tu sa ceny nájomného medziročne nezmenili. To potvrdzuje, že predajcovia luxusného a špičkového tovaru stále považujú britskú metropolu za hlavnú nákupnú destináciu.


V prvej desiatke sa ďalej umiestnila celkovo štvrtá parížska Avenue des Champs Élysées s cenou 1 519 dolárov za štvorcovú stopu a rok a piata milánska Via Montenapoleone s 1 466 dolármi za štvorcovú stopu ročne.


Z Ázie po Hongkongu najviac boduje tokijská Ginza s priemerným nájomným 1 219 dolárov za štvorcovú stopu za rok. Ulice na rozvíjajúcich sa trhoch v Afrike a Latinskej Amerike obsadili väčšinu pozícií na opačnom konci rebríčka s nájomným len 20 - 30 dolárov za štvorcovú stopu ročne.


Podľa prvého vydania správy z roku 1988 bola najdrahšia ulicou na svete newyorská Východná 57. ulica s nájomným 425 dolárov za štvorcovú stopu ročne. Odvtedy v rebríčku dominovali ulice v New Yorku alebo Hongkongu a okrem nich sa na prvú pozíciu ako jediná dostala tokijská Ginza.


Autor správy Darren Yates, vedúci tímu prieskumu trhu v EMEA regióne v spoločnosti Cushman & Wakefield, uvádza: „Globálne je o špičkové maloobchodné lokality stále veľký záujem, keďže poprední obchodníci využívajú predajne v rámci svojej stratégie prilákania a udržania zákazníkov. Globálne trendy síce nie sú všade úplne rovnaké, majú však určité spoločné prvky. K najvýraznejším z nich patrí sústavný nárast predajov prostredníctvom internetu a užívania niekoľkých predajných kanálov ako štandard, ako aj značné investície do vzhľadu predajní. Hlavné komplikácií v maloobchode sú síce stále technológie, na druhej strane však umožňujú lepšie porozumieť zákazníkom a sprostredkovať im lepší celkový zážitok z nákupu v predajni, z čoho fyzické predajne ťaží.“


Justin Taylor, vedúci maloobchodného tímu spoločnosti Cushman & Wakefield pre región EMEA, uviedol, že vyhliadky tohto odvetvia sú stále svetlé, v dôsledku spoločenských a technických zmien však prichádza fáza" viac ako maloobchod ", čo znamená, že bude treba prispôsobiť aj obchodné modely. Tradičný maloobchod síce prežije a na mnohých miestach bude aj prosperovať, pravdepodobne však bude tvoriť menšiu časť celkového mixu nájomcov. Aj v týchto najdrahších lokalitách hlavných mestských ulíc najskôr budeme svedkami zmiešaného využitia - reštaurácie, voľnočasové aktivity, fitness a služby.


Dôsledkom je, že tradičný maloobchod sa mení z hľadiska veľkosti, fungovania a podoby. Najviac je to vidieť v Spojených štátoch a Veľkej Británii, kde sa už prejavil vplyv reštrukturalizácie maloobchodných podnikov a redukcia sietí predajní, a v niektorých oblastiach aj korekcia cien nájomného smerom nadol. Rovnakou mierou však toto narušenie tradičných foriem vytvára príležitosti pre nástup nových zaujímavých firiem a formátov.


Zdroj a foto: Cushman & Wakefield

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail