KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Na vrchol rebríčka najdrahších nákupných ulíc sa vracia Hongkongská Causeway Bay

Po piatich rokoch vystriedala na tejto pozícii newyorskú Hornú piatu avenue. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu spoločnosti Cushman & Wakefield.

 

Hong Kong v

 

Každoročná správa Najdrahšie nákupné ulice sveta, ktorá bola vydaná už 30-krát, sleduje 446 najvýznamnejších nákupných ulíc po celom svete. Najdrahšie z nich z hľadiska nájomného v nehnuteľnostiach najvyššej kategórie, v celkovo v 65 krajinách, zoraďuje na základe interných dát spoločnosť Cushman & Wakefield do rebríčka.

 

10 najdrahsich maloobchodnych lokalit podla krajin 112018


V dôsledku výrazného poklesu cien nájomného v New Yorku sa Horná piata avenue vrátila na druhú priečku vo svetovom poradí - priemerné nájomné tu dosahuje 2 250 dolárov za štvorcovú stopu za rok, oproti 3 000 dolárom v predchádzajúcom 12-mesačnom období. Hongkonská Causeway Bay sa aj napriek miernemu poklesu priemerných cien nájomného vyhupla na prvé miesto s 2 671 dolármi za štvorcovú stopu ročne.


Tretie miesto v rebríčku patrí, s 1 744 dolármi za štvorcovú stopu a rok, londýnskej New Bond Street, ktorá je zároveň najdrahšou lokalitou v Európe. Tu sa ceny nájomného medziročne nezmenili. To potvrdzuje, že predajcovia luxusného a špičkového tovaru stále považujú britskú metropolu za hlavnú nákupnú destináciu.


V prvej desiatke sa ďalej umiestnila celkovo štvrtá parížska Avenue des Champs Élysées s cenou 1 519 dolárov za štvorcovú stopu a rok a piata milánska Via Montenapoleone s 1 466 dolármi za štvorcovú stopu ročne.


Z Ázie po Hongkongu najviac boduje tokijská Ginza s priemerným nájomným 1 219 dolárov za štvorcovú stopu za rok. Ulice na rozvíjajúcich sa trhoch v Afrike a Latinskej Amerike obsadili väčšinu pozícií na opačnom konci rebríčka s nájomným len 20 - 30 dolárov za štvorcovú stopu ročne.


Podľa prvého vydania správy z roku 1988 bola najdrahšia ulicou na svete newyorská Východná 57. ulica s nájomným 425 dolárov za štvorcovú stopu ročne. Odvtedy v rebríčku dominovali ulice v New Yorku alebo Hongkongu a okrem nich sa na prvú pozíciu ako jediná dostala tokijská Ginza.


Autor správy Darren Yates, vedúci tímu prieskumu trhu v EMEA regióne v spoločnosti Cushman & Wakefield, uvádza: „Globálne je o špičkové maloobchodné lokality stále veľký záujem, keďže poprední obchodníci využívajú predajne v rámci svojej stratégie prilákania a udržania zákazníkov. Globálne trendy síce nie sú všade úplne rovnaké, majú však určité spoločné prvky. K najvýraznejším z nich patrí sústavný nárast predajov prostredníctvom internetu a užívania niekoľkých predajných kanálov ako štandard, ako aj značné investície do vzhľadu predajní. Hlavné komplikácií v maloobchode sú síce stále technológie, na druhej strane však umožňujú lepšie porozumieť zákazníkom a sprostredkovať im lepší celkový zážitok z nákupu v predajni, z čoho fyzické predajne ťaží.“


Justin Taylor, vedúci maloobchodného tímu spoločnosti Cushman & Wakefield pre región EMEA, uviedol, že vyhliadky tohto odvetvia sú stále svetlé, v dôsledku spoločenských a technických zmien však prichádza fáza" viac ako maloobchod ", čo znamená, že bude treba prispôsobiť aj obchodné modely. Tradičný maloobchod síce prežije a na mnohých miestach bude aj prosperovať, pravdepodobne však bude tvoriť menšiu časť celkového mixu nájomcov. Aj v týchto najdrahších lokalitách hlavných mestských ulíc najskôr budeme svedkami zmiešaného využitia - reštaurácie, voľnočasové aktivity, fitness a služby.


Dôsledkom je, že tradičný maloobchod sa mení z hľadiska veľkosti, fungovania a podoby. Najviac je to vidieť v Spojených štátoch a Veľkej Británii, kde sa už prejavil vplyv reštrukturalizácie maloobchodných podnikov a redukcia sietí predajní, a v niektorých oblastiach aj korekcia cien nájomného smerom nadol. Rovnakou mierou však toto narušenie tradičných foriem vytvára príležitosti pre nástup nových zaujímavých firiem a formátov.


Zdroj a foto: Cushman & Wakefield

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk