Nestea

Nestea

Nestea

Ovplyvňujú deti svoje matky pri nákupoch?

Absolútna väčšina matiek je pri nákupoch potravín aspoň občas sprevádzaná svojimi deťmi. Najčastejšie pri nákupoch mamám „pomáhajú“ menšie deti.

 

deti obchod 2018 velky perex

 

Pri nákupoch potravín, ktoré bude konzumovať celá rodina, sa približne polovica matiek dohaduje spoločne so svojimi deťmi. Viac než 2/3 domácností v susednom Česku sa so svojimi deťmi dohovárajú na výbere jedla, ktoré sa bude variť. Zistenia vyplývajú zo štúdie „GfK Česká máma“.


Najčastejšie sú pri nákupoch s mamou prítomné, podľa tohto prieskumu, deti do 6 rokov, nasledujú deti vo veku 7-12 rokov. Taktiež deti staršie ako 12 rokov sa zúčastňujú nákupu potravín; u nich už ale viac záleží na tom, o aký typ nákupu ide. Pri veľkých nákupoch potravín je stále prítomná polovica detí vo veku 13-18 rokov. Čo je zaujímavé, pri doplnkových nákupoch, nákupoch na doplnenie čerstvých potravín, alebo nákupoch tovarov v akcii, sú deti nad 12 rokov prítomné skôr výnimočne.


Aký typ potravín si deti vyberajú samé?


Hlavné slovo pri výbere potravín majú podľa zistenia tejto štúdie deti pri výbere jogurtov, ovocia a zeleniny. O nákupe konkrétneho výrobku sa mamy s deťmi často dohovárajú tiež v prípade sladkostí a sladkého pečiva.
Dve tretiny domácností sa s deťmi dohadujú na tom, čo budú spoločne variť. Viac ako 10% českých domácností dokonca varí s prihliadnutím na to, čo si prajú samé deti. Rozdiel v „rozhodovacích právomociach“ pri varení je samozrejme daný vekom dieťaťa, takže najviac o tom, čo sa bude variť, rozhodujú deti vo vekovej kategórii 13-18 rokov (až v 84% prípadoch).


Štúdia “GfK Česká máma“ vznikla v novembri 2017. Uskutočnila sa na reprezentatívnej vzorke 1000 žien vo veku 18-70 rokov, ktoré vychovávajú či vychovali svoje alebo partnerove dieťa.

 

Zdroj: GfK
Ilustračné foto: Shutterstock.com

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

Slovak Retail Summit 2018


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail