Alza.cz otvára v Prahe pilotnú prevádzku samoobslužnej predajne budúcnosti

alza buducnost uvodVýznamný hráč internetového trhu prichádza so zaujímavým konceptom - predajňou budúcnosti. Predajne, časom ich má byť viac, chcú zastrešiť extrémne rýchle nakupovanie, zaručiť neobmedzené otváracie doby a celkovo doposiaľ nevídaný nákupný komfort. Nepoznané tu samozrejme majú byť zástupy čakajúcich zákazníkov.

 


Zákazník si vyberie tovar úplne sám, alebo využije niektorého z ponúkaných odborníkov prostredníctvom video chatu. Tovar si následne objedná a hneď aj vyzdvihne. Unikátna inovácia stála asi 5 mil. CZK. Zákazníkom sú k dispozícii priamo na mieste stovky najatraktívnejších produktov. Predajňa budúcnosti má rozlohu 60 m² a nachádzať sa bude pri výstupe z metra na stanici Flora v Prahe.


Cieľom projektu je priblížiť sa čo najviac individuálnym požiadavkám zákazníkov, vyjsť im čo najviac v ústrety, hlavne časovo – ide o veľmi rýchly a pohodlný nákup. Samoobslužné prevádzky sú jasným technologickým pokrokom a cesta budúcnosti. Nikto nemusí stáť v zástupe čakajúcich zákazníkov – otvorené bude 365 dní v roku, 24 hodín denne a 7 dní v týždni. Projekt štartuje na uvedenej stanici metra a v prevádzka bude niekoľko týždňov. V pláne sú však aj ďalšie takéto prevádzky, zatiaľ ale len v Prahe.

 

alza buducnsot clanok


„V predajni s neobmedzenou otváracou dobou sú k dispozícii aj služby, na ktoré sú ľudia zvyknutí z klasických e-shopov. Zákazník má možnosť nakupovať v absolútnom súkromí, čo veľa zákazníkov žiada. Ak sa však bude chcieť poradiť s voľbou, alebo prebrať jednotlivé parametre výrobkov, môže využiť video terminál a porozprávať sa s odborníkom na vybraný segment. Aj v tomto ohľade nový koncept posúva nákupný komfort dopredu. V súčasnosti v žiadnom inom obchode na svete nemá nakupujúci k dispozícii 100 odborníkov na jednom mieste,“ uvádza Jan Moudřík, riaditeľ expanzie a facility v Alza.cz s tým, že za celým pilotným projektom stojí tým mladých kreatívcov, ktorým dáva priestor a dôveru pre realizáciu dobrých nápadov.


Komfortný samoobslužný shop napriek svojej veľkosti zvládne obslúžiť viac než 1000 zákazníkov denne a ušetrí im aj spustu času. Samotný nákup nie je zložitý. V malej vstupnej miestnosti si užívateľ na zabudovanom počítači sám alebo s pomocou odborníkov na video termináloch objedná požadovaný tovar a vyberie doručenie na miesto predajňa budúcnosti. Akonáhle zaplatí (kartou alebo online), automaticky sa otvoria presklené dvere do ďalšej miestnosti, na podlahe sa rozsvietia navádzajúce svetelné LED diódy ukazujúce smer vydania tovaru. Následne sa rozsvieti tiež stĺp so schránkou aj samotný box.


V miestnosti sú na 40 stĺpikoch stovky výdajných schránok rôznych veľkostí, vychádzalo sa z rozmerov najpredávanejšieho sortimentu vybraného na základe preferencií zákazníkov. Zákazník si tak môže okamžite odniesť napríklad veľký televízor s uhlopriečkou až 150 cm, počítače, mobilné telefóny, parfémy a ďalšie tovary.


Vývoj a realizácia trvala rok, všetko sa programovalo interne. Prevádzka je vybavená schránkami upravenými na mieru 80% ponúkaného portfólia. Vstupné sklá sú zo špeciálneho tvrdeného materiálu, ktorý je odolný voči bežným nárazom. Podlaha je pokrytá kaučukom. Zásobovanie bude spočiatku prebiehať dvakrát denne.
Poloha prvej predajne budúcnosti bola zvolená hlavne s ohľadom na maximálnu dostupnosť zákazníkom. Vďaka situovaniu priamo pri stanici metra sa tu môžu zákazníci zastaviť cestou z práce, s deťmi, v rámci prechádzky. Celý nákup trvá chvíľku a následne je zasa možné pokračovať v ceste.


Pokiaľ sa po vyhodnotení projekt ukáže ako zmysluplný, pripravia sa prevádzky budúcnosti aj v ďalších krajinách kde má Alza pobočky – na Slovensku, v Maďarsku a Rakúsku.

 

redakcia
Zdroj a foto: Alza.cz

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail