volba spotrebitela 450x1017 left

Cez ktoré nákupné triedy prejde v Európe najviac ľudí?

mapic2017Odhaľuje to najnovšia štúdia medzinárodnej poradenskej spoločnosti BNP Paribas Real Estate, ktorú prezentovala na realitnom veľtrhu MAPIC v Cannes.


Štúdia ukazuje, že počet návštevníkov nie je vždy pre obchodníkov s luxusným tovarom určujúci. V centre ich pozornosti sú čoraz viac ulice, kam mieria bonitní rezidenti a predovšetkým turisti.


Podľa detailného prieskumu je najfrekventovanejšou európskou triedou londýnskou Oxford Street s priemernými 13 560 chodcami za hodinu. Nasleduje Kaufingerstrasse v Mníchove (12 832 ľudí za hodinu) a madridská Calle de Preciados (10 292 chodcov). Naopak z ulíc, kde sa nachádza najviac predajní a sú považované za nákupné high streets, dominuje parížska Av. Des Champs Elysées (10 277 ľudí), Passeig de Gracia v Barcelone (10 132 osôb za hodinu) a Regent Street v Londýne (9 250 chodcov).

 

Účasť Prahy


V prehľade sa hneď trikrát objavuje dokonca aj Praha. Pražskou ulicou Na príkopě s Galériou Myslbek alebo slávnym hračkárstvom Hamleys za hodinu prejde až 8 000 ľudí (22. miesto), približne o 70 osôb menej je to v spodnej časti Václavského námestia (23. miesto). Z hľadiska koncentrácie luxusných a prémiových predajní Prahu reprezentuje Parížska ulica s 2800 chodcami za hodinu. Obsadila 15. miesto medzi všetkými veľkými mestami v západnej a strednej Európe.


Analýza spoločnosti BNP Paribas Real Estate porovnáva návštevnosť v jednotlivých mestách a ich častiach. Pomenováva dôvody koncentrácie ľudí a všíma si tiež to, aký je vzťah medzi množstvom potenciálnych zákazníkov, ich profilom, urbanizmom a dopravou miest, rovnako ako umiestnením a koncentráciou obchodov.


Výsledky sú príkladne vidieť práve na Prahe. Aj keď medzi milovníkmi luxusu známa Parížska ulica má štyrikrát nižšiu návštevnosť ako neďaleká ulica Na Příkopě, obchodníci tu platia podobné nájomné. Dá sa to vysvetliť tým, že za luxusnými značkami do Parížskej ulice mieri cielene vybraná klientela, vrátane bohatších turistov.

 

Po ceste za pamiatkami


Luxusné nákupné triedy sú často umiestnené na cestách k významným turistickým cieľom. V rebríčku je to prípad Viedne a jej ulice Kohlmarkt (4 777 ľudí za hodinu), Pohjoisesplanadi v Helsinkách (3 738 ľudí), Bahnhofstraße v Zurichu alebo práve Parížskej ulice v Prahe. Ďalšie kategórie prémiových retailových lokalít sú luxusné mestské časti, vzdialenejšie od hlavných turistických ťahov, ako je Avenue de Montagne v Paríži, Boulevard de Waterloo v Bruseli alebo Váci utca v Budapešti.


Jedným z dôvodov vzniku rozsiahlej štúdie „Pan-European Footfall Analysis“ bol zvyšujúci sa dopyt nájomcov, predovšetkým reťazcov usilujúcich sa o čo najlepšie umiestnenie na lokálnych trhoch. Analytici BNP Paribas Real Estate sa zamerali predovšetkým na porovnanie množstva chodcov, ich profil, motiváciu i kontext napríklad vo vzťahu k dopravným uzlom a celkovej infraštruktúre mesta. Z detailných meraní vyplynulo, že medzi kumuláciou maloobchodu a prietočnosťou potenciálnych zákazníkov nemusí byť priama úmera. To značí, že ulice s najvyšším počtom chodcov nemusia byť medzi tými, kde dochádza k najvyšším obratom.


Dokladom toho, že sa obchodom v centre mesta darí, sú rastúce nájmy. V Prahe na hlavných obchodných triedach dosiahlo najvyššie nájomné 210 € za štvorcový meter a mesiac. Na parížskej Avenue de Champs Elysées je to pritom až 1 833 € za meter a mesiac, na londýnskej luxusnej Old Bond Street v prepočte až 1 781 €, na Oxford Street je to 1 119 €.

 

Zdroj a foto: BNP Paribas Real Estate, redakcia 

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikona



Video

Retail in Detail/New Customer Journey 2017


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail