volba spotrebitela 450x1017 left

Globus označuje alternatívne potraviny pre lepšiu orientáciu

oznacenie globusPodľa aktuálnych dát spoločnosti Nielsen, zaznamenali na susednom českom trhu v roku 2016, oproti roku 2015 BIO potraviny a produkty ekologického poľnohospodárstva výrazný nárast predaja.


Na českom trhu je najväčší záujem o BIO mlieko a jogurty, intenzívne však zákazníci vyhľadávajú aj ďalšie alternatívne potraviny. Medzi nimi napríklad bezlepkové produkty či stále populárnejšie raw potraviny. Obchodníci na rastúci trend reagujú najmä rozšírením ponuky.


Obratovo je medzi alternatívnymi potravinami stále najsilnejšou kategóriou práve BIO. Tieto produkty už dnes mnoho zákazníkov nevníma len ako cestu k zdravému životnému štýlu. Už ich posudzuje aj ako záruku kvality, o ktorú sa zároveň môžu oprieť ďalšie zaujímavé smery. Napríklad výrobky typu raw, vegan, bezlepkové a pod. Záujem českých spotrebiteľov o rozmanitejšie stravovanie sa tak odráža aj v smerovaniach obchodníkov. BIO a ďalšie alternatívne potraviny sa postupne viditeľne oddeľujú od ďalšieho sortimentu. Všetko s cieľom poskytnúť zákazníkom väčší komfort pri výbere a pomôcť ušetriť im drahocenný čas.


Podľa údajov Českého štatistického úradu sa v Česku najviac v bio kvalite konzumuje mlieko, mliečne výrobky, obilniny, mäso a zelenina. Predaj v segmente BIO však kopíruje aj bežné, tzv. konzervatívne potraviny.


Pre pomerne veľkú zmenu sa v minulom roku rozhodol práve reťazec Globus. Pilotne na plochách svojich dvoch hypermarketov zriadil trendové koncepty shop in shop a označil ich spojením slov „Zdravý svet“. Ide o oddelené predajné plochy so širokým sortimentom alternatívnych potravín, kde zákazníci nájdu o približne 600 produktov viac oproti štandardnej ponuke zo sortimentu BIO, raw, bezlepkovej alebo vegánskej stravy.


„Aktuálne sú takéto miesta zriadené v hypermarketoch Globus v Prahe, Ostrave, Trmicích pri Ústí nad Labem, Havířove a Opave. Zákazníci si tu môžu vyberať z ponuky 1300 položiek alternatívnych potravín. V ostatných hypermarketoch je v ponuke približne 700 produktov,“ uvádza Pavla Hobíková z hypermarketov Globus. Dodáva, že rozširovanie konceptu shop in shop bude ďalej pokračovať.


V shop in shop Zdravý svet, ale aj v predajniach Globus, ktoré tento koncept zatiaľ nemajú , po novom sprehľadnili aj samotné značenie alternatívnych potravín. Kvôli veľkej ponuke týchto potravín bolo nevyhnutné zákazníkom uľahčiť orientáciu medzi nimi. Sortiment je tak novo v regáloch označený ôsmymi rôznymi etiketami: BIO, Bez pridaného cukru, Vegan, Bez palmového oleja, Znížený obsah laktózy, Bez lepku, Raw a Fair Trade.


„Osvedčilo sa nám to. Zákazník okamžite pri regálovom označení vie, či výrobok zodpovedá jeho aktuálnym stravovacím požiadavkám či dietetickým obmedzeniam. Táto zmena mu má zároveň uľahčiť orientáciu v ponuke. Nákup tohto sortimentu sa stáva komfortnejší než bol ešte v nedávnej minulosti,“ uvádza P. Hobíková. Ďalším benefitom, ktorý nové označenie zákazníkom prináša, je aj zrýchlenie celého procesu nákupu. „Ten, kto nechce, už nemusí študovať etikety detailne. Už na prvý pohľad je jasné, o aký typ výrobku ide,“ dodáva P. Hobíková.


Zdroj a foto: Globus

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikona



Video

Konferencia RETAIL INNOVATIONS 2017: Aký bol 1. ročník?


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail