KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Česi a športové tovary. Kde ich najradšej nakupujú?

sportove potreby 2017Tovary súvisiace so športom nakupuje v susednom Česku až 60% zákazníkov. Za nákupom sa vyberajú najčastejšie do maloobchodných reťazcov špecializujúcich sa na šport. Z výsledkov aktuálneho prieskumu „GfK Sports Equipment &Fashion“ vyplýva viacero zaujímavých zistení.


Väčšina zákazníkov v Česku sa uspokojí s bežnou športovou výbavou a nakupuje až v okamžiku vzniknutej potreby. Česi sú pritom verní svojim osvedčeným značkám. Najčastejšie za nákup športového tovaru vynaložili za posledný rok čiastku od 1500 – 3000 CZK (58 - 117 €) .


Podľa tejto štúdie bežne nakupuje športovú obuv, odevy a vybavenie 6 z 10 Čechov starších ako 15 rokov. Väčšina nákupov sa odohráva v športových reťazcoch (Sportisimo, Decathlon, A3 Sport, Hervis či Intersport). Veľmi často Česi športový tovar nakupujú napríklad aj v predajniach reťazca Lidl.

 

Zo značkových predajní vedie Adidas nasledovaný Nike. V špecializovaných športových predajniach je najsilnejší HUDY sport, medzi športovými e-shopmi zasa SportsDirect a medzi širokosortimentnými e-shopmi Mall.cz. Predovšetkým pre detské športové vybavenie sú veľmi dôležité aj internetové bazáre.


„Napriek tomu, že sú Česi v Európe známi svojou záľubou v akciových nákupoch, tovary súvisiace so športom v akcii do zásoby nekupujú. Tri štvrtiny zákazníkov nakúpi tieto tovary až v okamžiku potreby. Dobrá cena je pre nakupujúcich veľmi dôležitá, pre viac než tri štvrtiny zákazníkov je najdôležitejším kritériom pri výbere. Necelá pätina sa rozhoduje len podľa ceny. Módny vzhľad je v priemere rovnako dôležitý ako funkčnosť. Neplatí to však pre všetky športové kategórie rovnomerne. Len 30 percent zákazníkov hľadá drahšie technologicky vyspelé tovary, ostatným stačia bežné výrobky,“ hovorí Renáta Doležilová, Business Development Manager z GfK.

 

Česi sú v prevažnej miere konzervatívni – obvykle sa pevne držia osvedčených značiek. Naprieč kategóriami si najčastejšie vyberajú výrobky značiek Adidas, Nike, Alpine Pro, Crivit (Lidl), Puma, Husky, Loap, Salomon a Quechua (Decathlon).


A aké tovary Česi v minulom roku najčastejšie nakupovali? Okrem voľnočasového športového oblečenia a obuvi sa najčastejšie zameriavali na bežeckú obuv, plavky, cyklistické oblečenie a outdoorovú obuv.


Najčastejšie vynaložili zákazníci za športové tovary počas posledných 12 mesiacov sumu medzi 1 500 – 3 000 CZK Každý desiaty Čech však utratil viac než 15 000 CZK (585 €). Najviac zaplatili za športové potreby a vybavenie, nasledovali športové odevy. Najmenej Česi utrácajú za športovú obuv.


Pripravil: dk
Zdroj: GfK, redakcia
Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk