KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Freeport Fashion Outlet mení podobu. Aktuálne prebieha celkový remodeling

freeportNákupné centrum Freeport Fashion Outlet neďaleko českého Znojma, ktoré je obľúbené aj medzi zákazníkmi zo Slovenska, pristúpilo k celkovému remodelingu. V súčasnosti ponúka v 75 predajniach viac ako 250 svetových módnych značiek. Do centra denne zavíta 4 až 10 tis. návštevníkov.


Návštevníci sa dočkajú úplne nových a prekvapivo riešených exteriérov. Zmeny sa premietnu aj do vnútorných priestorov. Investície do modernizácie, ktorej ukončenie je naplánované na koniec septembra t.r. dosiahnu výšku 40 mil. CZK (1,53 mil EUR). Prevádzka centra zostáva počas doby rekonštrukcie neprerušená. Generálny dodávateľ stavebných prác je spoločnosť Archina, s.r.o.


Posilnenie významu centra


Pre nákupné centrum, ktoré sa nachádza pri Znojme, neďaleko českých hraníc s Rakúskom, ide o najvýraznejšiu zmenu vzhľadu od jeho otvorenia pred pätnástimi rokmi. Renovácia má podľa vedenia Freeportu ešte viac posilniť jeho význam ako jedného z najväčších nákupných centier outletového typu v strednej Európe.


„Návštevníkom chceme okrem priaznivých cien prémiových módnych značiek takisto naďalej poskytovať čo najvyššiu kvalitu služieb a zážitkov z nakupovania. Rozhodli sme sa osviežiť nielen vzhľad exteriéru, kvalitnejšie chceme prezentovať aj zastúpené svetové módne značky. Vo vnútorných priestoroch centra vytvoríme atmosféru nákupnej triedy, čo u našich návštevníkov ešte viac posilní príjemný zážitok z nakupovania,“ uvádza Jan Procházka, riaditeľ centra Freeport Fashion Outlet.

 

Zjednotenie s partnerom


Nová vonkajšia aj vnútorná podoba centra bude vychádzať z umeleckého štýlu Art Nouveau, ktorý je známy ako secesia. Poslúži ako zjednocovací prvok s partnerským Parndorf Fashion Outlet. Jeho vlastníkom je rakúska holdingová spoločnosť Fashion Outlet Parndorf Beteiligungs-GmbH, ktorá centrum Freeport kúpila na jeseň 2015.


„Ide o prirodzenú a očakávanú synergiu, ktorá v dôsledku ešte viac podporuje našu pozíciu nadregionálnej nákupnej destinácie pre Rakúsko a Českú republiku,“ uvádza J. Procházka s tím, že centrum pokračuje aj v získavaní ďalších svetových značiek oblečenia a módnych doplnkov.


V tomto roku pribudli nové predajne Lee Wrangler a Pierre Cardin. Značka Tom Tailor sa predstavila v novom veľkoformátovom koncepte na 600 m² a do väčších priestorov sa presťahoval Hervis Sports. V tomto bude novo uvedená značka Guess a s.Oliver.


„S rastúcim dopytom po stravovacích službách v nákupných centrách sme sa rozhodli návštevníkom pridať aj paletu nových stravovacích zariadení. Do konca roku predstavíme formáty Burger King a Starbucks, ktoré sa tešia v obľube v Česku aj v zahraničí,“ dopĺňa J. Procházka.

 

Tržby v roku 2016 narástli


Nákupné centrum Freeport Fashion Outlet napreduje aj pokiaľ ide o tržby. Tržby celého centra medziročne narástli o 13 % na 1,7 mld CZK ( 65,2 mil EUR). Celkový počet návštevníkov tohto centra dosiahol v uplynulom roku úroveň 1,9 milióna. V porovnaní s predchádzajúcim obdobím sa počet návštevníkov zvýšil o približne 7%.


Podľa J. Procházku ide o historicky rekordný výsledok. „Už v minulom roku sme investovali do infraštruktúry, modernizácie pôvodných aj nových predajní približne dve desiatky miliónov českých korún, uvádza. Ako ďalej hovorí, významnou investíciou bolo napríklad vybudovanie kruhového objazdu kvôli pohodlnejšiemu a bezpečnejšiemu príjazdu na hlavné parkovisko pri centre. Jeho kapacita bola navýšená z pôvodných 1000 na terajších 1400 parkovacích miest.

 

Pozitívny výsledok centra za rok 2016 nezvrátilo ani zákonom dané obmedzenie predajov počas niektorých sviatkov, ktoré začalo platiť počas minulého roka. „Dopad tohto opatrenia sme však pocítili pretože tržby počas štátnych sviatkov patrili vždy medzi výrazne nadpriemerné,“ konštatuje J. Procházka. Ako ďalej podotýka, výraznejšie sa to zrejme prejaví zrejme až na výsledkoch za rok 2017.

 

Nové predajne


V minulom roku pribudlo v centre niekoľko nových predajní medzinárodných značiek ako napríklad Desigual, Armani a Versace Jeans, Hervis, M2 Shoes, Nuna Lie, Kennet Street, Wellensteyn.


Minuloročné skúsenosti centra taktiež ukazujú, že medzi spotrebiteľmi sú mimoriadne obľúbené aj špeciálne nákupné akcie, ktoré sú prepojené s zaujímavými zľavami. Rovnako sú to aktivity, ktoré prinášajú návštevníkom centra zážitky a zábavu. Vysoký záujem bol napríklad o nákupnú udalosť roku tzv. Late Night Shopping s účasťou takmer 20 000 návštevníkov.


Z pohľadu dosiahnutých tržieb bol tradične v tomto centre najúspešnejší december. Najvyššia návštevnosť však patrila letu, konkrétne mesiacu júl, kedy došlo k medziročnému rastu v počte návštevníkov o 21%. „Českí turisti sa totiž zvykli pri svojej ceste na dovolenku k moru zastaviť aj v našom centre,“ dodáva J. Procházka.


Ako fungujú outletové centrá?


Koncept outletov vznikol v USA a následne sa rozšíril do Európy. Zákazníci si v nich môžu nakúpiť oblečení významných medzinárodných značiek za cenu vždy aspoň o 30 % nižšiu. V ponuke je tovar, ktorý sa už dávno nevyrába alebo bol vypredaný. Dostať sú aj značky odevov, ktoré sa v danej krajine napríklad ani nepredávajú.


Pripravil: dk
Zdroj a vizualizácia: Freeport Fashion Outlet, redakcia

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk