volba spotrebitela 450x1017 left

Supermarket budúcnosti:Vízia sa zmenila na realitu

supermarket buducnostSpoločnosť Accenture vytvorila v spolupráci s COOP Italia, najväčším talianskym reťazcom supermarketov, supermarket budúcnosti.

Vizionársky koncept obchodu budúcnosti, ktorý akcentuje predovšetkým nákupný zážitok zákazníka, predstavili obe firmy v rámci veľtrhu Expo v Miláne. Koncept vzbudil pochopiteľne obrovský záujem. V decembri minulého roka sa tak pre širokú verejnosť a každodenné nákupy otvoril vlajkový Supermarket budúcnosti, ktorý je umiestnený v oblasti Biococca v komplexe milánskej univerzity.

 

Predajňa ponúka úplne nový zážitok spojený s nákupom: prívetivé, inovatívne a informatívne nákupné prostredie. Spája fyzický svet s digitálnym a vytvára atmosféru miestnych trhov pod holým nebom, ktorá sa snúbi s inovatívnymi digitálnymi riešeniami, ktoré ponúkajú užitočné informácie o výrobkoch a zároveň zlepšujú orientáciu na predajnej ploche.

 

supermarket1

 

Dokážete si ho predstaviť?

 

Kľúčová je prehľadnosť ponuky, veľké množstvo jednoducho dosiahnuteľných informácií k ponúkanému tovaru, dostupnosť ďalších užitočných informácií, a predovšetkým celkovo príjemná atmosféra predajne. Interiér je koncipovaný tak, aby mal vstupujúci zákazník výhľad takmer na všetko, čo obchod ponúka. Jednotlivé potraviny sú vystavené v šikmých alebo vodorovných regáloch, nad ktorými visia ploché obrazovky, na ktorých sa zobrazujú informácie o tovare.

Keď zákazník vezme do ruky konkrétny produkt, alebo naň len ukáže, senzory v regáli to okamžite identifikujú a na displejoch sa objavia rozšírené informácie o danom tovare. Od tých základných, ako sú zloženie, pôvod, obsah alergénov alebo kalorická hodnota, až po vplyv na životné prostredie formou tzv. uhlíkovej stopy. Nie je potrebné lúštiť etikety, všetko je prehľadne zobrazené na displeji.

 

Zákazníci tiež majú možnosť individualizovať svoju ponuku – prostredníctvom aplikácie môžu nahrať do profilu svoje preferencie, napríklad alergény, diétu alebo preferenciu určitého typu vína. Aplikácia ich potom môže po priestore predajne navigovať a ponúknuť im tovar a zľavy vyslovene na mieru.

 

supermarket2

 

Do realizácie projektu bola okrem Accenture a COOP zapojená aj spoločnosť Avanade, spoločný projekt Accenture a Microsoft: Accenture sa podieľala najmä na implementáciu IT infraštruktúry, analýze a rozvoji predajného rozhrania. Výsledkom je modulárne a flexibilné riešenie založené na cloudovej platforme Microsoft Azure, ktorú možno ľahko prispôsobiť väčšiemu počtu predajní.

 

Najdôležitejšie prvky konceptu

 

Interaktívne pulty: výrobky sú v tomto supermarkete vystavené na veľkých interaktívnych stoloch, kde obyčajný pohyb ruky vedie k zobrazeniu podrobných informácií o výrobku na monitore vrátane jeho pôvodu, nutričných hodnôt, prítomnosti alergénov, pokynov pre nakladanie s odpadom, súvisiacich výrobkov a podujatí. To umožnili Microsoft Kinect senzory, ktoré využívajú detekciu polohy častí tela, k interpretácii gest zákazníka.

 

Vertikálne regály: V obchode bolo tradičné usporiadanie regálov zmenené a prepojené s dotykovou aplikáciou, ktorá zákazníkom umožňuje orientovať sa v kategóriách tovaru, vyhľadávať v ponuke a filtrovať ju podľa zadaných údajov, upozorňuje na príslušné akcie, a predovšetkým ponúka podrobné informácie o danom výrobku.


Vizualizácia dát v reálnom čase: Počas putovania predajňou môže zákazník sledovať veľkú informatívnu obrazovku, na ktorej sa zobrazujú napríklad cenové ponuky značky COOP, špeciálne denné ponuky, tipy pre varenie, informácie zo sociálnych médií ako posty na facebookovom účte spoločnosti COOP, najpredávanejšie výrobky a akcie ponúkajúce ďalšie možnosti interakcie so zákazníkmi.

 

„Vďaka Supermarketu budúcnosti objavujeme spôsob, akým je fyzické a digitálne prostredie schopné prepojiť sa, aby vytvorilo pútavý a príťažlivý zážitok aj z takejto činnosti ako je nakupovanie potravín,“ popisuje fungovanie predajne Alberto Pozzi, výkonný riaditeľ Accenture's Retail Practice v Taliansku.

 

Pripravil: ab
Zdroj a foto: Accenture, Retail News, redakcia
http://archiv.press21.cz/retailnews/2017/1-2/?pn=44

 

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikona



Video

Retail in Detail/New Customer Journey 2017


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail