volba spotrebitela 450x1017 left

Hypermarkety si opäť posilnili pozíciu na českom trhu

monitor CRPodľa výsledkov aktuálnej štúdie GfK Shopping Monitor si hypermarkety (Albert Hypermarket, Globus, Kaufland a Tesco Hypermarket) stále viac upevňujú svoju dominantnú pozíciu na českom trhu.


Ako svoje hlavné nákupné miesto (predajňu, v ktorej domácnosti utratia najväčší podiel svojich výdavkov za potraviny a základné nepotravinárske tovary) ich uvádza rekordných 49 percent českých domácností.


Diskonty (Lidl a Penny Market) si udržujú druhú pozíciu, najviac v nich utráca 23 percent domácností. Obľuba supermarketov (Albert Supermarket, Billa, Tesco Supermarket) je dlhodobo stabilná. Prednosť im dáva 16 percent domácností v Česku. Pozícia menších predajní (COOP, Hruška, Flosman / Flop) se naopak dlhodobo zhoršuje; preferuje ich len 10 percent českých domácností.

 

V rámci štúdie GfK Shopping Monitor zákazníci dostali otázku, prečo najviac nakupujú práve v určitej predajni. V prípade všetkých štyroch hypermarketov pôsobiacich na českomm trhu (Albert Hypermarket, Globus, Kaufland, Tesco Hypermarket) si na nich ich zákazníci cenia predovšetkým širokú ponuku tovarov. Zákazníci reťazca Albert Hypermarket naviac za veľkú výhodu považujú jednoduchú dostupnosť predajní, Globus je pre svojich kamenných zákazníkov napríklad atraktívny vďaka kvalitnému a čerstvému tovaru. Kaufland majú zákazníci radi pro jeho výhodné akcie a zľavy, a pre celkovo priaznivé ceny. Tesco Hypermarket zase láka na dlhšiu predajnú dobu a na svoj vernostný program.

 

Najsilnejšou stránkou českých diskontov (Lidl, Penny Market) sú celkovo priaznivé ceny tovarov v predajniach. Za konkurenčnú výhodu považujú zákazníci predajní Lidl jeho kvalitný a čerstvý tovar. V prípade Penny Marketu je zasa lákadlom výborná dostupnosť predajní.


Zákazníci českých supermarketov (Albert Supermarket, Billa, Tesco Supermarket) si cenia predovšetkým výbornú dostupnosť týchto predajní. Supermarkety Albert lákajú svojich zákazníkov tiež na akciové ceny a na výhodné zľavy. Predajne Billa sú pre svojich zákazníkov atraktívne vďaka kvalitnému a čerstvému tovaru, zákazníci supermarketov Tesco oceňujú celkovo priaznivé ceny tovarov v predajniach a tiež vernostný program reťazca.


Kmeňoví zákazníci malých družstevných predajní COOP si na tomto reťazci cenia predovšetkým jednoduchú dostupnosť, ale tiež ochotný personál a ponuku regionálnych potravín.


Zdroj: GfK Shopping Monitor ČR
Ilustračné foto: Shutterstock.com

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikona



Video

Retail in Detail/New Customer Journey 2017


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail