volba spotrebitela 450x1017 left

Prieskum: Kozmetika musí nakupujúcemu hlavne voňať

gfk czechKozmetiku a vône bežne nakupuje 7 z 10 Čechov, väčšina nákupov sa odohráva v kamenných drogériách. Priemerne za kozmetický sortiment zákazníci vynaložia 600 Kč mesačne. Pri výbere výrobkov je rozhodujúca vôňa, cena a kvalita.

Podľa aktuálnej štúdie spoločnosti GfK Czech nakupuje kozmetické výrobky a vône pravidelne 69% dospelej populácie. Častejšie ide o ženy (9 z 10), ale bežne kozmetiku nakupuje aj takmer polovica mužov.

 

Zaujímavosťou je, že tri pätiny českých zákazníkov si nákupy kozmetiky užívajú a baví ich. Napriek tomu sú skôr konzervatívni - často sa držia osvedčených značiek. Naprieč kategóriami si najčastejšie vyberajú výrobky značiek Nivea (Beiersdorf), Avon, Adidas (Coty), Balea (privátna značka dm drogerie markt), L'Oréal, Dove (Unilever), Garnier (skupina L'Oréal), Fa (Henkel), Oriflame, Palette (Henkel), Dermacol, Cien (Lidl), Syoss (Henkel), Yves Rocher, Palmolive (Colgate-Palmolive), Rimmel London (Coty), Gillette (Procter & Gamble) a ďalších. Celkovo naši susedia radi využívajú zľavy a akciové ponuky, a to nielen pri nákupe kozmetiky.

 

Pri výbere konkrétnych výrobkov je prekvapivo kľúčová príjemná vôňa výrobku, a to aj pre kategórie, kde vôňa nesúvisí bezprostredne s funkciou produktu - napríklad pri vlasovej kozmetike, krémov, mydiel, sprchových gélov, pien/gélov na holenie a dokonca aj u detskej kozmetiky. Okrem vône je pre zákazníkov tradične dôležitá priaznivá cena a zodpovedajúca kvalita a účinnosť.

 

Českí zákazníci volia pre svoje nákupy kozmetiky najčastejšie reťazce dm drogerie markt, Teta a Rossmann. Veľmi silnú pozíciu majú v kozmetike tiež priami predajcovia Avon a Oriflame a veľké širokosortimentné predajne ako Tesco, Kaufland, Lidl, Albert alebo Globus. Do hypermarketov alebo supermarketov mieria kvôli nákupom kozmetiky častejšie muži, a to najmä pre bežný sortiment ako sú mydlá, sprchové gély, šampóny, deodoranty alebo sortiment na holenie. Z parfumérií si z hľadiska získavania zákazníkov vedie najlepšie Sephora a Yves Rocher.

 

Dve tretiny českých zákazníkov nakupujú kozmetiku a vône aspoň niekedy online, ale zatiaľ ide skôr o príležitostné nákupy - viac ako polovicu celkových výdavkov tu minie len každý ôsmy zákazník. Najobľúbenejším internetovým obchodom je v Česku špecializovaný e-shop Notino (predtým Parfums.cz). Ako jedno zo svojich hlavných nákupných miest pre kozmetiku a vône ho uvádza desatina respondentov, čo je porovnateľné dokonca s preferenciami hypermarketov.

 

Zdroj: GfK Czech
Ilustračné foto: Shutterstock.com

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikona



Video

Retail in Detail/New Customer Journey 2017


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail