KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

ZOOT úspešne expanduje v Rumunsku

ZOOT RumunskoRok od vstupu na rumunský trh sa tento popredný český online predajca módy ďalej rozrastá. V novembri 2015 boli otvorené prvé dve Výdajne radosti v Bukurešti, ich sieť sa však veľmi rýchlo rozšírila aj mimo rumunskú metropolu. V súčasnosti má rumunský ZOOT šesť výdajní v Bukurešti, po jednej v mestách Cluj a Timisoara. Rok 2016 uzatvorilo otvorenie výdajne v meste Constanta.


Model „objednám, vyskúšam, čo mi nesadne neplatím“ dopravu zdarma, 90 dní na vrátenie a výber z viac než 250 značiek online tak využíva stále viac rumunských zákazníkov a ZOOT hodnotí vstup na tento trh ako vydarený.
„ZOOT priniesol na rumunský trh úplne nový biznis model, vrátane odlišného druhu komunikácie so zákazníkom. Hlavným cieľom v prvom roku bolo vniesť značku do všeobecného povedomia, etablovať ju na trhu a predstaviť rumunským zákazníkom nový a doposiaľ nepoznaný koncept nakupovania módy,“ uvádza Robert Berza, Country Manager rumunského ZOOTu.

 

Nový biznis model odhalil aj nové a zaujímavé informácie o rumunských spotrebiteľoch. Nákupu módy sú v tejto krajine naklonení nielen zástupcovia mladšej generácie, ako sa doteraz predpokladalo. Intenzívny záujem o módu je aj medzi staršími zákazníkmi. „Máme napríklad zákazníka, ktorý má 55 rokov. Doteraz zrealizoval viac než 175 objednávok. Spoločnosti to prinieslo zisk cez 10 000 €,“ dodáva R. Berza.

 

Za október 2016 dosiahol celkový počet objednávok tohto internetového predajcu v Rumunsku hodnotu 500 000 €, odhadovaná čiastka za posledný štvrťrok 2016 je 2 milióny €. Priemerná hodnota objednávky je 43 €. Dvaja z troch rumunských zákazníkov pritom pri nákupe využívajú jednu z Try&Buy výdajní.

 

Súčasťou ponuky pre rumunský trh je viac než 250 značiek a takisto privátne značky ZOOT Original, OJJU a Alchymi. Aktuálne je rumunským zákazníkom k dispozícii cez 700 nových produktov privátnych značiek. Ich dizajn je tvorený interným týmom a výroba prebieha v rôznych častiach Európy.

 

V náväznosti na on/offline obchodný model začal ZOOT.ro po boku svojich českých a slovenských kolegov vydávať aj vlastný módny magazín. Prvé číslo vyšlo v decembri 2015 a vďaka nákladu cez 25 000 atakuje tento lifestylový dvojmesačník popredné priečky v počte výtlačkov medzi rumunskými módnymi časopismi.

 

„Kým v roku 2016 sme skôr budovali základy značky na rumunskom trhu, cieľom pre rok 2017 je zvyšovať počet zákazníkov a objednávok a ešte viac upevniť pozíciu na trhu. Perspektívy sú skutočne veľké. S tým súvisí aj rozširovanie počtu zamestnancov, zvyšovanie ponuky produktov a zlepšovanie zákazníckych služieb,“ dodáva R. Berza.

 

V súvislosti s ľudskými zdrojmi treba doplniť, že rumunský tým sa postupne rozšíril z pôvodných desať na súčasných 35 ZOOTerov.

 

Zdroj a foto: ZOOT

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk