V Prahe ocenili najlepšie realizácie na predajných miestach
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 15. december 2016
Stredoeurópska pobočka POPAI usporiadala 24. novembra 2016 v Konferenčnom centre GRANDIOR Hotel Prague ďalší ročník úspešnej medzinárodnej akcie POPAI DAY 2016.
Súčasťou tejto akcie, ktorá patrí k významným európskym udalostiam v odbore marketingu a retailu, bola prestížna súťaž POPAI AWARDS 2016. Rozsiahla súťažná expozícia predstavila najnovšie riešenia pre účinnú komunikáciu v mieste predaja a inovatívne formy komunikácie so zákazníkmi vo všetkých hlavných segmentoch trhu. V tomto ročníku súťažil rekordný počet exponátov - viac ako 100 realizácií v 19 súťažných kategóriách.
Prehliadka projektov
V rámci súťaže bolo možné zhliadnuť inovatívne POP materiály, prostriedky na vybavenie predajní, nástroje svetelnej komunikácie, informačné a orientačné systémy, ekologicky šetrné in-store riešenia a integrované in-store projekty. V samostatných súťažných kategóriách sa prezentovali nové digitálne projekty v predajných miestach a propagačné predmety pre podporu predaja v in-store (3D reklama). Súťaž vyvrcholila gala večerom, na ktorom boli vyhlásené výsledky súťaže a odovzdané ocenenia víťazom.
Absolútny víťaz
Stal sa ním projekt Radegastovna, ktorý v súťaži predstavila spoločnosť Plzeňský Prazdroj a ktorý je novým konceptom krčmy značky Radagast podporujúca identitu značky. Autorom projektu je architekt Jan Bouček. Cieľom projektu bolo vytvoriť "krčmu pre pravých chlapov". Tú charakterizuje drsnosť výtvarného zobrazenia, odolnosť použitých prírodných materiálov, ako sú drevo, kov, kameň, aj silné regionálne väzby na Beskydy a Ostravsko.
Materiálové a technické inovácie
Cenu za najlepšiu materiálovú a technickú inováciu získal exponát „Pet butik U chvostíka“ od spoločnosti MORIS design. Ide o kompletné riešenie in-store designu predajne luxusného pet butiku, ktorý je zameraný predovšetkým na prémiové produkty pre štvornohých miláčikov Dizajn bol zvolený v štýle prevoňané Provence v kombinácii s prírodnými materiálmi. Hoci je predajňa situovaná na netradičnom mieste v novej zástavbe, majitelia vnímajú vysoko pozitívne ohlasy zo strany zákazníkov a pozvoľný nárast predaja v poriadku 5 - 15% každý mesiac.
POP materialy
Cena za najlepší POP z materiálu na báze papiera bola udelená exponátu BB Somersby, kartónový stojan od spoločnosti DAGO, ktorý bol navrhnutý pre čoraz obľúbenejšiu kategóriu Cider zadávateľa Budějovický Budvar. Stojan s mierne kaskádovitými policami podporuje spotrebiteľsky príjemný odber nápojov v plechovkách a ponúka prehľadnú prezentáciu všetkých ponúkaných druhov cideru. Stojan navodzuje atmosféru pohodového letného dňa určeného pre výlet a nevšedné zážitky.
Integrované in-store riešenia
V samostatnej kategórii Integrované in-store riešenie zvíťazil projekt kampane Flora - to najlepšie z olejov od agentúry up brand activation. Cieľom kampane, ktorá bola realizovaná v siedmich obchodných centrách, bolo ukázať zákazníkom, ako sa rastlinné tuky vyrábajú naozaj a ako prospešné pre zdravie môžu byť. Bol pripravený koncept "olejového baru", kedy sa spotrebitelia mohli zoznámiť s vlastnosťami rôznych typov olejov a najmä unikátnej olejové zmesi, ktorá je jednou z dôležitých zložiek pri výrobe rastlinného tuku Flora, ale predovšetkým sa mohli na vlastné oči presvedčiť, že výroba Flory nie je žiadna veda. Školený kuchár totiž po celú dobu akcie predvádzal, ako jednoducho sa rastlinný tuk vyrába. Súčasťou kampane bola aj kolekcia POS materiálov v chladiacich regáloch obchodov. Pre motiváciu spotrebiteľov bola za nákup ponúknutá elegantná máslenka v tvare nového obalu Flora. Akcia podporila nárast strategických variantov Flory, a to ako v predanom objeme, tak najmä v predanej hodnote výrobkov. Flora Gold napriek trhovému trendu pokračovala aj v roku 2016 v stabilnom raste penetrácie.
Digitálna komunikácia
Najlepším exponátom v kategórii Digitálna komunikácia sa stal Gimme - virtuálny promotér od spoločnosti ppm factum - interaktívne, bezdotykové zariadenie, ktoré predstavuje novinku medzi reklamnými nosičmi. Prvý projekt bol realizovaný pre spoločnosť LEGO v rámci podpory ich nového radu LEGO Ninjago. Cieľom bolo osloviť zákazníkov siete hračkárstva pompou, priniesť im originálny a hravý zážitok so značkou a zvýšiť predaje v období implementácie akcie. Vzhľadom k cieľovej skupine bola využitá aplikácia, kde malí aj veľkí súťažiaci mohli vyhrať zľavu na nákup v predajni Pompa. Sekundárnym výsledkom bol významný nárast predaja tejto prevádzkarne. Gimme promotér počas nasadenia v priemere zastavil 14% prechádzajúcich osôb a na 20 - 80 sekúnd sa stal stredobodom ich pozornosti. Každý štvrtý z nich sa aktívne zapojil do komunikácie s virtuálnym promotérom.
Zdroj a foto: POPAI Central Europe