KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Mix architektúry, farieb, materiálov, osvetlenia a merchandisingu

mix uvodSvojimi vydarenými konceptami a dizajnom predajní ovládli tohtoročné ocenenia RetailDesign butik „Sonia Rykiel“ v parížskej štvrti Saint-Germain-des-Prés, spoločnosti Vitra & Camper Pop-up vo Weile na Rýne a Whole Foods Market v americkom Daytone.


EHI a Messe Düsseldorf už deviaty krát odovzdali ocenenie RetailDesign veľtrhu EuroShop. Toto ocenenie bolo udelené v rámci druhého veľtrhu C-Star v čínskom Šanghaji. Rozhodujúcim kritériom pre získanie ocenenia bol výnimočný mix architektúry obchodu, farieb, materiálov, osvetlení a vizuálneho merchandisingu, s jasným posolstvom sortimentu a úspešným oslovením zákazníkov.

 

 

 

Sonia Rykiel

 

Sonia Rykiel vytvorila prostredníctvom 50 000 kníh vo svojom rovnomennom módnom butiku zvláštny a originálny interiér. Hybridný koncept predajne je zároveň akousi spomienkou známej štvrti Saint-Germain-des-Prés v Paríži, ktorá sa v 20. storočí mohla pochváliť množstvom kaviarní a predajňami kníh.

 

Predajňa otvorená v marci 2015 prezentuje tovar v redukovanom prostredí. V prízemí prenikajú odevy vo výklenkoch rovnou štruktúrou drevených regálov siahajúcich až ku stropu, pulty lemujú uličky. Na poschodí tvoria na červeno lakované steny harmonický kontrast k podlahám pokrytím modrým kobercom, ktorého súčasťou je pútač so vzorom červených pier. Ďalším pohľadom sú strieborné displeje, ktorých doplnkom sú umelecké maľby.
Vďaka sklenenému stropu, cez ktorý preniká denné svetlo, a čiernej ocele veľmi dobre vynikajú rôzne materiály a farby dizajnu predajne.

 

mix1

 

 

Vitra & Camper Pop-up

 

Od júna do septembra 2015 sa prezentovala španielska značka obuvi Camper v kampuse skupiny Vitrashop vo Weile nad Rýnom. V popredí spoločného projektu Pop-up bolo otvorenie nových retailových služieb v stacionárnom obchode. Pod kopulou „Buckminsterovho Fuller Dómu“, ktorou preniká denné svetlo, sa nachádza oválny priestor s rovnako oválnou konštrukciou z regálov, v ktorých vnútri sa nachádza obuv. Priestor medzi regálmi a vonkajšími stenami bol využitý na účely prezentácií informácií o značke Camper.

 

K digitálnej prezentácii patria individuálne kódy QR; rovnako ako skenery chodidiel zaisťujúcich prístup ku službám v predajni a sprostredkujúce možnosť, ako si nechať vytvoriť vložky do obuvi. Dva monitory fungujú ako „digitálne predĺženia regálov“, pretože táto služba predstavuje iba výber sortimentu.

 

whole

 

 

Whole Foods Market

 

Supermarkety americkej spoločnosti Whole Foods Market ponúkajúce biopotraviny majú individuálne, štandardné koncepty dizajnu, ktoré ukazujú lokálne možnosti a odrážajú nároky spotrebiteľov. V objekte s predajnou plochou 4 180 m2 , otvorenou v júni 2015 v Daytone, bola graficky zaznamenaná história mesta spojená s dedičom leteckého priemyslu. Koncept predajne s motívmi bicyklov odkazuje na pionierov leteckého priemyslu Orvilla a Wilbura Wrightovcov. V Daytone kedysi prevádzkovali dielňu na bicykle, kde neskôr vyrábali lietadlá – vrátane toho pre svoj prvý úspešný let. Množstvo dreva, ktorým sa vyznačuje interiér predajne, podporuje autentický vstup na trh a vytvára veľmi príjemnú atmosféru. Etikety písaným písmom poskytujú informácie o ponúkaných výrobkoch a ich spracovaní, zároveň aj o cenách v Whole Foods. Obzvlášť originálne sú tyrkysové steny.

 

manufactura

 

Do tohtoročného ročníka súťaže bolo podaných 71 projektov z 25 krajín. Z 26 finalistov medzinárodnej jury vybrala troch tohtoročných výhercov. Víťazi tohtoročného ročníka pochádzali z USA (Hersheys Chocolate World), Talianska (Replay The Stage) a Poľska (Jablka Adama). Medzi tohtoročnými nominovanými bol aj zástupca Českej republiky. Český národný podnik, ktorý prevádzkuje predajne Manufaktura, známe aj zo slovenského trhu. Do súťaže bola prihlásená predajňa Manufaktura otvorená v auguste 2015 v obchodnom centre Chodov v Prahe.

 

Pripravil: ab
Zdroj: EHI, redakcia, Retail News
http://archiv.press21.cz/retailnews/2016/6/?pn=46
Foto: Luc Boegly, Eduardo Perez, Whole Foods, Manufactura

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk