KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

makris mYiannis Makris
General Manager Czech and Slovak Republic

Predaj drogériového sortimentu úspešne napreduje

Drogériám, presnejšie drogériovým reťazcom sa na Slovensku darí veľmi dobre. Táto skutočnosť vyplýva aj zo súhrnného hodnotenia roku 2014 agentúrou RetailZoom, ktorá sleduje a spracováva údaje z 55 kategórií a analyzuje kategórie produktov osobnej starostlivosti a produktov starostlivosti o domácnosť. Hodnotenie sa opieralo o dáta z vybraných drogistických reťazcov pôsobiacich na Slovensku, dm drogerie markt, 101 Drogerie a Teta. Sortiment drogérií zaznamenal za rok 2014, keď porovnáme s rokom 2013, rast predaja v hodnote o 6,9%. Frekvencia promočných akcií (meraná ako výskyt cenovej zľavy jednotlivých výrobkov) sa v roku 2014 pohybovala rovnako ako v roku 2013 na úrovni 33%. Z našich zistení ďalej vyplýva, že až 35% celkových predajov drogistických tovarov v kusoch bolo realizovaných prostredníctvom cenových zliav. Ide o rovnaký pomer ako v roku 2013. Najväčší medziročný nárast predajov sme zaznamenali u sortimentu starostlivosti o dieťa, konkrétne ideo 15% nárast predajov v hodnote. Dobre sa v troch uvedených sieťach drogérií na Slovensku darilo aj sortimentu starostlivosti o zuby, kde medziročné predaje v hodnote narástli o 14%. Ďalšou kategóriou ktorá podľa našich analýz v roku 2014 zaznamenala dynamický nárast bola dekoratívna kozmetika. Jej hodnotové predaje narástli medziročne o 11%.

K top 10 najpredávanejším kategóriám v uvedených drogériách na Slovensku, v rámci hodnoty predaja podľa zistení RetailZoom patria:

1, Dekoratívna kozmetika
2, Pleťové krémy
3, Farby na vlasy
4, Parfumy
5, Pracie prášky
6, Detské plienky
7, Deodoranty
8, Šampóny
9, Sprchovacie gély
10, Zubné pasty

Všetky uvedené kategórie v rámci Top 10 zaznamenali v roku 2014 nárast predajov v hodnote, pričom najdynamickejšie rástli kategórie: Dekoratívna kozmetika (+11%), Detské plienky ( +16% ) a Zubné pasty (14%). Pokiaľ ide o ostatné kategórie, významný nárast hodnotových predajov v roku 2014 bol pozorovaný v kategóriách Starostlivosť o nohy ( +60%), Zubné kefky ( +20% ) a Prípravky do umývačiek riadu ( 19%). Najčastejšie promovanou kategóriou v drogériách boli v roku 2014 deodoranty (s 44% výskytom promócií). Takmer každý druhý deodorant bol tak predaný v cenove zľave (47% predajov v kusoch bolo generovaných cez cenové zľavy). Podobnú situáciu sme v roku 2014 pozorovali v prípade kategórie farieb na vlasy, kde 46% všetkých predajov v kusoch bolo realizovaných prostredníctvom cenových zliav. Rovnako priaznivo pre slovenské drogérie začal aj rok 2015. Za prvých 5 mesiacov t.r. narástli celkové predaje v hodnote o 8.7% voči rovnakému obdobiu roku 2014.


Yiannis Makris
General Manager Czech and Slovak Republic
RetailZoom

 

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk