Yiannis Makris
General Manager Czech and Slovak Republic
Predaj drogériového sortimentu úspešne napreduje
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 18. jún 2015
Drogériám, presnejšie drogériovým reťazcom sa na Slovensku darí veľmi dobre. Táto skutočnosť vyplýva aj zo súhrnného hodnotenia roku 2014 agentúrou RetailZoom, ktorá sleduje a spracováva údaje z 55 kategórií a analyzuje kategórie produktov osobnej starostlivosti a produktov starostlivosti o domácnosť. Hodnotenie sa opieralo o dáta z vybraných drogistických reťazcov pôsobiacich na Slovensku, dm drogerie markt, 101 Drogerie a Teta. Sortiment drogérií zaznamenal za rok 2014, keď porovnáme s rokom 2013, rast predaja v hodnote o 6,9%. Frekvencia promočných akcií (meraná ako výskyt cenovej zľavy jednotlivých výrobkov) sa v roku 2014 pohybovala rovnako ako v roku 2013 na úrovni 33%. Z našich zistení ďalej vyplýva, že až 35% celkových predajov drogistických tovarov v kusoch bolo realizovaných prostredníctvom cenových zliav. Ide o rovnaký pomer ako v roku 2013. Najväčší medziročný nárast predajov sme zaznamenali u sortimentu starostlivosti o dieťa, konkrétne ideo 15% nárast predajov v hodnote. Dobre sa v troch uvedených sieťach drogérií na Slovensku darilo aj sortimentu starostlivosti o zuby, kde medziročné predaje v hodnote narástli o 14%. Ďalšou kategóriou ktorá podľa našich analýz v roku 2014 zaznamenala dynamický nárast bola dekoratívna kozmetika. Jej hodnotové predaje narástli medziročne o 11%.
K top 10 najpredávanejším kategóriám v uvedených drogériách na Slovensku, v rámci hodnoty predaja podľa zistení RetailZoom patria:
1, Dekoratívna kozmetika
2, Pleťové krémy
3, Farby na vlasy
4, Parfumy
5, Pracie prášky
6, Detské plienky
7, Deodoranty
8, Šampóny
9, Sprchovacie gély
10, Zubné pasty
Všetky uvedené kategórie v rámci Top 10 zaznamenali v roku 2014 nárast predajov v hodnote, pričom najdynamickejšie rástli kategórie: Dekoratívna kozmetika (+11%), Detské plienky ( +16% ) a Zubné pasty (14%). Pokiaľ ide o ostatné kategórie, významný nárast hodnotových predajov v roku 2014 bol pozorovaný v kategóriách Starostlivosť o nohy ( +60%), Zubné kefky ( +20% ) a Prípravky do umývačiek riadu ( 19%). Najčastejšie promovanou kategóriou v drogériách boli v roku 2014 deodoranty (s 44% výskytom promócií). Takmer každý druhý deodorant bol tak predaný v cenove zľave (47% predajov v kusoch bolo generovaných cez cenové zľavy). Podobnú situáciu sme v roku 2014 pozorovali v prípade kategórie farieb na vlasy, kde 46% všetkých predajov v kusoch bolo realizovaných prostredníctvom cenových zliav. Rovnako priaznivo pre slovenské drogérie začal aj rok 2015. Za prvých 5 mesiacov t.r. narástli celkové predaje v hodnote o 8.7% voči rovnakému obdobiu roku 2014.
Yiannis Makris
General Manager Czech and Slovak Republic
RetailZoom