Tlač marketingových materiálov vyriešite interne
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 29. júl 2016
Marketingové oddelenie každej spoločnosti rieši predovšetkým objednávky na tvorbu komerčného materiálu. Niektoré viac, iné menej, podľa zamerania a veľkosti každej spoločnosti. Vždy však treba plniť stanovené ciele, dokončiť projekty v termíne a bez zbytočného navyšovania nákladov. Podľa môjho názoru, rovnako dôležitú úlohu v celom procese zohráva efektivita práce, ktorú dokážete zabezpečiť len ak existuje profesionálny dohľad nad každou jednou zložkou výroby. Od návrhu až po výrobu ich finálnej podoby.
Celú tvorivú prípravu plagátov, letákov, brožúr a iných tlačovín, ktoré slúžia na prezentáciu spoločnosti či produktov zákazníkom alebo pre potreby internej komunikácie, môžete realizovať pod jednou strechou. Dokonca aj tlač marketingových materiálov, ktorú pre niektoré firmy zabezpečujú externí dodávatelia. A to práve nemusia. Aj táto časť realizácie konečného produktu môže prebiehať u vás na oddelení a dokonca pre vás môže predstavovať výhodnejšiu voľbu.
Dodávatelia tlačových služieb zvyčajne požadujú od svojich zadávateľov minimálne množstvo vytlačených materiálov, pretože kalkulujú s pokrytím vlastných režijných nákladov. Pri menších množstvách je zasa cena vysoká, pretože potrebujete dodať menší objem zákazky. Boj s konkurenciou totiž prebieha neustále a prilákať zákazníka sa stáva čoraz zložitejšou úlohou. Musíte vedieť reagovať rýchlo a okamžite aj na neustále prebiehajúce zmeny v danom odvetví podnikania, požiadavky klientov a zároveň udržať mieru nákladovosti na čo najnižšej úrovni. Dá sa to napríklad aj tým, že samotnú tlač sústredíte v rámci vnútropodnikovej agendy. Okrem tlačenia materiálov poskytuje multifunkčné zariadenie radu ďalších možností využitia.
Napríklad skladanie vytlačených dokumentov. Letáky, brožúry alebo prospekty zo zariadenia vyjdú už priamo zložené na polovicu a v strede zošité bez manuálneho zásahu. Listy, faktúry stroj poskladá na tretiny, ktoré už stačí vložiť do obálok. Dierovanie s dvomi alebo 4 otvormi ako aj spinkovanie rovnako nerobí multifunkčnému zariadeniu problém. Viac papierov zariadenie zospinkuje dokopy či už v rohu alebo po stranách. Štandardom je aj ochrana dokumentov s citlivými údajmi a ich ochrana pred zneužitím. Tlačiareň jednoducho pridá na tlačený papier vodoznak, a tým je automaticky znemožnené jeho opätovné kopírovanie či skenovanie inou osobou. Prostredníctvom multifunkčného zariadenia sa dá nastaviť limit farebnej tlače pre jednotlivé oddelenia, alebo len vybraným zamestnancom, dokonca sa dá nastaviť mesačný limit takýchto výtlačkov. Výrazne to obmedzí zvýšené náklady za farebné strany. Zariadenie si tiež poradí s tlačou na papier o dĺžke až do 1,2 m a s gramážou až 300 g/m2. Dá sa tak tlačiť rôzne vizuály na kvalitnejší papier (panoramatické fotografie, letáky, plagáty...).
Spoľahnúť sa tak dá na seba. Spoločnosť, od ktorej si zaobstaráte multifunkčné zariadenie prevezme na seba technickú údržbu. Kompletný servis býva zahrnutý už v cene prenájmu daného zariadenia. Promptnosť, odbornosť technikov a kvalita servisu je zaručená. V prípade akéhokoľvek nedostatku, či poruchy alebo len potreby doplnenia papiera, dokáže zariadenie poslať do centrály dodávateľa správu o danej požiadavke, v prípade vážnejších komplikácií o vyslaní technika do danej spoločnosti.
Koncentrácia tlače do radov vnútropodnikovej výroby predstavuje pohodlné riešenie bez starostí, šetrenie nákladov ako aj zefektívnenie marketingových služieb.
Tomáš Kopecký, produktový manažér Konica Minolta