KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

braverman mTomáš Braverman

Heureka

Neopomínajte rastúci trend mobilných nákupov

Retail sa dnes už nezaobíde bez onlinu a e-commerce sa už nevyhne mobilnému nakupovaniu. Zvlášť na Slovensku, kde sú nákupy prostredníctvom mobilných zariadení veľmi obľúbené.

Prednedávnom sme boli na Slovensku vôbec po prvý raz prezentovať dáta naprieč všetkými e-commerce kategóriami. Okrem iného sme analyzovali konkrétne dáta týkajúce sa m-commerce. Slovensko je na tom nadpriemerne, dokonca lepšie ako Česko. Pri porovnaní počtu mobilných návštev vyznieva údaj lepšie pre Slovákov – 37 % v porovnaní s 30 % u západných susedov.

V globálnom meradle však Slovensko stále nepatrí medzi lídrov, ktorými sú napríklad USA, ale aj niektoré rozvojové krajiny. Globálni ekonomickí lídri sú v tomto porovnaní pochopiteľní, tento trend sa u nich dlhodobo vyvíjal. Rozvojové krajiny však napríklad takisto patria medzi oblasti s najvyššími podielmi, pretože preskočili celý jeden vývojový stupeň, ktorým je desktop. Poznajú už len mobily. Slovensko tak síce patrí k nadpriemeru, no stále je ešte kam rásť. A tento rok v Heureke predpokladáme na Slovensku ďalší nárast na 40-percentný podiel návštev.

Pozitívnou správou je, že sa mení aj prístup samotných e-shopov. Responzívny web už pre nich nie je iba nevyhnutným zlom, uvedomili si jeho nevyhnutnosť. Stále viac z nich má web prispôsobený pre mobilné zariadenia, už je to skoro tretina e-shopov, pričom len pri porovnaní posledných dvoch rokov sa situácia zlepšila o polovicu.

Web prispôsobený na mobilné zariadenia by mal zvážiť každý e-shop. Prostredníctvom mobilov nakupuje stále viac ľudí, ktorí využívajú všetky technologické možnosti, ktoré takýto nákup prináša. Z analýzy dát nám vyplynulo, že ľudia cez mobil najčastejšie nakupujú okrem klasickej elektroniky, ako sú práve mobily, počítače či príslušenstvo, aj malé spotrebiče, napríklad kuchynské roboty, pneumatiky, obuv, parfumy alebo hračky.

Veľmi často ide o opakované nákupy. Týka sa to napríklad kategórie kozmetika a zdravie, ako sú parfumy či kontaktné šošovky, ale aj detského tovaru, napríklad plienok či výživ. Tento tovar zákazník nakupuje pravidelne a nakupovanie cez mobil mu celý proces zjednodušuje. Objednávku môže mať zákazník vo svojom zariadení uloženú a iba ju potvrdí práve vtedy, keď tovar potrebuje, či práve tam, kde si spomenie.

Druhým zaujímavým príkladom nákupov cez mobil sú aplikácie umožňujúce skenovanie čiarového kódu. Rovnaký feature má aj naša Heureka aplikácia. Princíp je jednoduchý – v kamennom obchode si obzriete a vyskúšate tovar, ktorý chcete nakúpiť, zoskenujete jeho čiarový kód a nakúpite pohodlnejšie či lacnejšie online. Takáto možnosť kombinuje všetky výhody nákupov v kamenných a internetových obchodoch.

My v Heureke veríme práve tomu, že v nákupoch cez mobilné zariadenia je silná budúcnosť. Slováci si zvykli na všetky výhody nákupov online, mobilné nákupy si teda osvoja minimálne rovnako rýchlo.

Tomáš Braverman
CEO, Heureka

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk