Nákupné správanie Slovákov na internete sa mení
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 23. január 2024
V porovnaní s rokom 2021 nakupujú Slováci na internete menej. Kým pred dvoma rokmi nakupovalo cez internet aspoň raz do mesiaca 40,5% Slovákov, v roku 2023 ich bolo 35%.
Polovica domácností čaká s nákupom potravín na zľavy
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 13. december 2023
Takmer 43 % slovenských domácností vydá mesačne za potraviny 200 až 400 €. Viac ako 400 € minie celá štvrtina slovenských rodín (26 %), zároveň však pätina (21 %) rodín musí vystačiť so sumou 120 až 200 €.
Najčastejším vianočným darčekom bude oblečenie
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 30. november 2023
Až štyridsaťšesť percent Slovákov utratí za vianočné darčeky pre svojich blízkych menej ako v minulosti, dôvodom je zdražovanie. Pätina ľudí preto čaká na zľavy a jeden z desiatich nebude kupovať žiadne darčeky.
Slováci pre zdražovanie šetrili hlavne pri kúpe drahšieho tovaru
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 20. november 2023
Tohtoročný vysoký rast cien tovarov a služieb prinútil mnohých Slovákov výraznejšie sa uskromniť a obmedziť financie na viaceré položky. Najvýraznejšie škrtali výdavky, ktoré neboli doslova nevyhnutné, zásadnejšie šetrili v prípade investícií do kúpy auta, drahšej kozmetiky či dovolenky.
Slováci priznávajú míňanie peňazí aj na zbytočnosti
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 02. október 2023
Napriek tomu, že úspory Slovákov klesajú, väčšina ľudí nemá problém utrácať za veci, ktoré nakoniec nevyužije. Takúto skúsenosť má podľa najnovšieho prieskumu 365.bank až 70 % populácie. Najzbytočnejším výdavkom je podľa tohto prieskumu oblečenie, ktoré označilo o pätinu viac žien ako mužov.
Umelú inteligenciu už vyskúšalo viac ako pol milióna Slovákov
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 21. september 2023
Pravidelných používateľov umelej inteligencie je približne 5% obyvateľstva. Najviac používateľov je medzi mladými ľuďmi. Čo ďalšie odhalil prieskum agentúry Go4insight?
Až 67 % slovenských žien má problém pri nakupovaní oblečenia
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 28. júl 2023
Letné dovolenkové obdobie prináša mnoho príležitostí obliecť si odvážnejší a kreatívne pestrejší outfit ako po zvyšok roka. Je to potenciál pre značky a obchodníkov, ktorí ponúkajú sezónne kolekcie a snažia sa zaujať aj sviežimi reklamnými kampaňami. Myslia však pri tom skutočne na všetkých zákazníkov rovnako?
Slováci sa zbavujú aj nábytku, najčastejšie postelí a sedačiek
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 21. jún 2023
Dáta z najnovšej odpadovej štúdie IKEA , ktorá bola realizovaná v spolupráci s medzinárodnou spoločnosťou orientujúcou sa na cirkulárne odpadové hospodárstvo Cyrkl, poukazujú na predpoklad, že Slováci sa každoročne zbavia v priemere až 239 735 ton dreveného a objemného odpadu z komunálnej sféry.
Rýchlosť doručenia je dôležitá pre tri štvrtiny Slovákov
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 31. máj 2023
Špeciálne to platí v segmente online nákupu potravín, kde doručenie do 90 minút alebo v deň objednania preferuje 80 % spotrebiteľov.
Motoristi ocenia na čerpačkách aj čerstvé potraviny
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 17. máj 2023
Takmer 9 z 10 našincov považuje koncept predaja potravín na čerpacej stanici za výhodný. Najviac by ho využili cestou do práce a z nej, vo večerných a nočných hodinách, keď sú už ostatné predajne zatvorené a, samozrejme, počas štátnych sviatkov či dní pracovného pokoja.