KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Po akých technológiách túžia súčasní stredoškoláci

studentiV dobe technologického pokroku si rodičia často lámu hlavu nad tým, aký darček ich dospievajúcim deťom môže urobiť radosť. Spoločnosť OKAY Slovakia zisťovala priamo u mladých teenagerov a čerstvých maturantov.


Sezónnymi trendmi pri nákupe elektroniky sú predovšetkým čítačky, ktoré sú prenosné, ľahké a ideálne na cesty. Mladí ľudia však túžia aj po niečom inom, napríklad po fotoaparátoch, tabletoch, nových mobilných telefónoch, či GoPro kamerách.

 

Čo preferujú chlapci a čo dievčatá?

 

Spoločnosť OKAY Slovakia oslovila viac ako tridsiatku mladých stredoškolákov a čerstvých absolventov stredných škôl. Vekový priemer oslovených dievčat bol 17 rokov, chlapci mali v priemere 19 rokov. Zadanie bolo jednoduché, zo stránky www.okay.sk si opýtaní mali vybrať produkt, ktorí sa im najviac páči, napísať jeho názov a doplniť svoj vek a pohlavie. Vo výbere dievčat prevažovali telefóny a tablety, slúchadlá a mikrofóny, chlapci si z produktov spoločnosti vybrali fotoaparáty, herné konzoly, televízory a GoPro kamery. „Mladí ľudia sa celkom dobre orientujú v parametroch produktov a keďže sme im nedali žiadnu podmienku cenovej hladiny, vybrali si podľa vlastných preferencií," hovorí Martin Gergély, vedúci obchodného oddelenia spoločnosti OKAY Slovakia, ktorý zároveň priznáva, že azda najprekvapivejšou odpoveďou bol výber zosilovača mladej 20-ročnej respondentky.

 

Informovaní zákazníci

 

„Keď prídu do predajne rodičia s deťmi vo veku okolo 10-12 rokov, väčšinou majú záujem o tablet alebo telefón. Čerstvo dospelí maturanti, najmä chlapci, sa zaujímajú o televízory alebo herné konzoly," potvrdzuje správanie zákazníkov v kamenných predajniach M. Gergély. Dodáva, že mladí zákazníci prichádzajú do predajní dostatočne vybavení informáciami o produktoch a aktívnu pomoc predajcov nevyhľadávajú. Mladí zákazníci sa orientujú na pomer ceny a výkonu elektroniky. Atraktívne sú pre nich slušné parametre za čo najnižšiu cenu, najčastejšie otázky súvisia s internetovým využívaním telefónu. „Zákazníci sa často zaujímajú o to, aký rýchly internet im mobilný telefón môže poskytnúť. V súčasnosti prudko rastie záujem o telefóny so 4G (LTE) pripojením, ktoré podporujú aktuálne najrýchlejší internet,"dodáva M. Gergély.

 

Pripravil: dk
Zdroj a graf: OKAY Slovakia
Ilustračné foto: Shutterstock.com

 

technologie 1

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk