KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Bioprodukty nakupuje necelá tretina Slovákov

bioteneskaBioprodukty a ekologicky šetrné produkty sú čoraz populárnejšie aj na našom trhu. Dokazuje to neustále sa rozširujúca sieť predajní s bioproduktmi, spestrovanie sortimentu bioproduktov v predajniach obchodných reťazcov či intenzívnejšie vyhľadávanie trhovísk.


Z prieskumu, ktorý agentúra TNS Slovakia realizovala v máji tohto roku na reprezentatívnej vzorke 1000 respondentov, vyplýva, že bioprodukty nakupuje necelá tretina (29 %) slovenskej populácie. Z nej dve pätiny (42 %) nakupujú bioprodukty aspoň raz týždenne a len štvrtina (24 %) výnimočne. Bioprodukty nakupujú Slováci, pretože ich považujú za zdravé a kvalitnejšie ako klasické produkty, a tiež kvôli tomu, že sú pestované bez podpory chemických prípravkov. Zo socio-demografického hľadiska nakupujú bioprodukty častejšie muži, obyvatelia Bratislavského a Nitrianskeho kraja a ľudia z miest s počtom obyvateľov 20 000 a viac.

 

Potraviny aj drogéria

 

Z bioproduktov nakupujú Slováci hlavne potraviny. Tie kupuje takmer deväť z desiatich ľudí nakupujúcich bioprodukty. Necelá štvrtina nakupuje aj kozmetiku (23 %) a pätina produkty pre deti (19 %). Slováci tiež nakupujú vitamínové prípravky v eko kvalite (17 %) a drogistický tovar ako pracie prášky či čistiace prostriedky (12 %).

 

Dôvody ich nenakupovania

 

Slováci najčastejšie nakupujú podľa tohto prieskumu bioprodukty v sieťach obchodných reťazcov – v hypermarketoch alebo supermarketoch (61 %). Viac ako polovica (53 %) vyhľadáva špecializované biopredajne. Na trhoviská chodia za bioproduktmi traja z desiatich (29 %) opýtaných a 16 % nakupuje bioprodukty cez internet. Trhoviská vyhľadávajú hlavne ľudia vo veku 30 – 39 rokov, obyvatelia Bratislavského kraja, ľudia z najväčších slovenských miest (viac ako 100 000 obyvateľov) a ľudia vysokoškolsky vzdelaní. Prečo väčšina Slovákov (67 %) bioprodukty nenakupuje? Hlavným dôvodom je cena, ktorá je za bioprodukty podľa väčšiny Slovákov vysoká (61 %). Tretina ( 32 %) značke bio nedôveruje a pätina (20 %) nemá o bioproduktoch dostatočné množstvo informácií, prípadne ich nepovažuje za dostatočne kvalitné.

 

bio akydruh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bio kde

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdroj: TNS Slovakia, máj 2015, N = 290
Poznámka: Iba tí respondenti, ktorí nakupujú bioprodukty.
Respondenti prieskumu mohli uviesť viacero odpovedí.

 

Pripravil: dk
Zdroj: TNS Slovakia, redakcia
Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk