kaufland jedlo banner h

kaufland jedlo banner l

kaufland jedlo banner r

Billa: Slováci sú milovníkmi chleba

Až dve tretiny z nás konzumujú podľa prieskumu na raňajky chlieb a pečivo. Hoci chlieb konzumuje až 98,6 % našej populácie, mnohí žijú modernejším životným štýlom, prikláňajú sa k zdravej výžive, a tento trend sa prejavuje aj v ich záujme o pekárenské výrobky.

 

spotrebitelchblieb v

 

V rebríčku obľúbenosti vedie pšenično-ražný chlieb (32 %), nasleduje celozrnné pečivo doplnené celozrnných chlebom. „Posledných pár rokov registrujeme trend používania tradičných surovín, konkrétne ide o varené zemiaky či ovos. Rastie záujem o kváskový chlieb a pečivo a ich ručné spracovanie,“ vymenúva hovorkyňa siete Billa Kvetoslava Kirchnerová. Ako dodáva, dopyt je aj po špeciálnych chleboch a špeciálnych múkach.


Pridaná hodnota


Za špeciálne alebo alternatívne chleby a pečivo môžeme považovať všetky formy s pridanou hodnotou alebo také, ktoré evokujú návrat k tradíciám. Zaradiť tak medzi ne možno plnozrnné, cereálne, kváskové, proteínové alebo bezéčkové chleby.


„Pridaná hodnota týchto pekárenských výrobkov je v ich zložení, ktoré poskytuje konzumentovi rôzne benefity, akými sú vyšší obsah vlákniny, vitamínov, minerálnych látok, proteínov alebo minimalizácia konzervantov,“ vymenúva K. Kirchnerová. Jedným z dôvodov neustále rastúcej obľúbenosti týchto druhov chleba a pečiva môže byť podľa slov K. Kirchnerovej jednoducho spestrenie jedálnička. Rastie však aj skupina ľudí, ktorá sa orientuje výhradne na takýto typ chlebov ako napríklad športovci, ľudia vyznávajúci zdravý a moderný životný štýl a samozrejme tí, ktorí ho uprednostňujú zo zdravotného hľadiska a konkrétnej diagnózy.


Večerné chleby


Pre ľudí trpiacich intoleranciou na lepok či laktózu sa čoraz častejšie objavujú bezgluténové chleby a pečivo, ktoré neobsahujú laktózovú či inú alergénnu zložku. Na výrobu takýchto chlebov sa používajú múky z alternatívnych plodín alebo ich zmesí, napríklad pohánková, amarantová, ryžová, ovsená, šošovicová či hrachová. Špeciálnou kategóriou sú bielkovinové pekárenské výrobky, ktoré sa nazývajú aj večerné. Majú vyšší obsah bielkovín a ich energetická hodnota je nižšia ako u sacharidov a preto sa odporúčajú konzumovať podvečer.


Domáca príprava chleba


Na základe reprezentatívneho prieskumu siete Billa, ktorý bol realizovaný na vzorke 500 respondentov, približne jeden z desiatich Slovákov si pripravuje chlieb sám doma.


„Dokonca aj v sortimente múk sme zaznamenali trend používania alternatívnych druhov. Aj keď medzi najpredávanejšou múkou stále ostáva hladká múka, dlhšie máme v sortimente špaldovú, celozrnnú a ponuku sme rozšírili aj o tekvicovú, pohánkovú, makovú, ryžovú či pšenovú,“ hovorí K. Kirchnerová. Múka naďalej patrí medzi tradičné potraviny, ktoré sa bežne nachádzajú v nákupných košíkoch Slovákov. Billa ponúka svojim zákazníkom aj múky pod svojimi privátnymi značkami.


„Vyššie predaje múk evidujeme pred našimi najvýznamnejšími sviatkami, Veľkou nocou a Vianocami,“ dopĺňa K. Kirchnerová. Chlieb prepojila konkrétne spoločnosť Billa aj s jedným z jej spoločensky zodpovedných projektov, s projektom CHLEBODARCA. Cieľom je pomôcť rodinám v núdzi, ktorým nie je dopriaty život v dôstojných podmienkach. Pomoc je rozdelená na finančnú a potravinovú časť.


zdroj a foto: Billa

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona


newsletter optin




Video

Retail Summit 2019 v 100 sekundách

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail